کسانی که درآمد کمتری دارند ضرر می کنند

آیا تخم مرغ لانه برای روزهای سخت یک مدل منسوخ شده است؟ بیشتر و بیشتر آلمانی ها دیگر نمی توانند پول کنار بگذارند. تورم و افزایش سرسام آور قیمت انرژی از طریق حساب پس انداز کنندگان می سوزد. سخنان دراماتیک یک رئیس بانک پس انداز نشان می دهد که نه تنها افراد کم درآمد تحت تأثیر قرار می گیرند.

بنابراین Sparkasse و Volksbank در یک تصویر کلی غم انگیز قرار می گیرند. در گذشته نزدیک، ING و شوفا هشدار داده‌اند که مردم پول کمتر و کمتری برای پس‌انداز دارند. اگر هلموت شلویز، سرمربی اسپارکاسه راه خود را داشته باشد، هیچ چیز به این زودی تغییر نخواهد کرد.



منبع زیرا به افراد کمتر و کمتری اجازه می دهد چیزی را کنار بگذارند و پس انداز کنند. آلمانی ها بیشتر و بیشتر به معنای واقعی کلمه دیگر نمی توانند تخم مرغ لانه را بخرند. این نیز توسط ارقام Sparkasse نشان داده شده است. تا 60 درصد از خانوارها در آلمان دیگر قادر به پس انداز نیستند. «آنها آنقدر تحت تأثیر افزایش شدید هزینه ها هستند که در پایان ماه چیزی باقی نمانده است و در بسیاری از موارد پس‌انداز نیز تمام می‌شود.”

با این وجود، زندگی در آلمان سخت‌تر می‌شود، همانطور که توسط ارزیابی Wiesbadener Volksbank نیز نشان داده شده است.

آلمان، سرزمین پس انداز – این تصویر روز به روز بیشتر ترک می خورد. با این حال، شهروندان یک شبه به هدر دهندگان پول تبدیل نشدند. وضعیت اقتصادی مقصر انقراض کند پس انداز است.

اسپارکاسه: 3500 یورو خالص دیگر قابل پس‌انداز نیست

20 بانک پس انداز در راینلاند-فالتز نیز دیدگاهی مشابه دارند. بین نوامبر 2021 و نوامبر 2022، دارایی های مالی از طریق پس انداز اوراق بهادار و سپرده های سنتی انباشته خواهد شد. 37 درصد کاهش یافت. توماس هیرش، رئیس انجمن در مورد وضعیت متروک توضیح می دهد: “چه این موضوع مالی باشد، چه مصرف یا تامین دوران سالمندی – به ویژه خانواده هایی با درآمد پایین باید کارهای بیشتری را انجام دهند.”

Wiesbadener Volksbank اولین فولکس بانک بزرگی بود که برای سال 2022 سهام خود را ثبت کرد – و آن را تکان داد. سپرده های مشتریان در سال گذشته افزایش یافته است کمتر از یک درصد. مدیرعامل ماتیاس هیلدنر به سرعت دلیل آن را در دست دارد: «نرخ پس‌انداز مشتریان ما نیز در حال کاهش است. بسیاری از مردم به شدت تحت فشار تورم و افزایش قیمت انرژی هستند» (منبع: Handelsblatt).

هر کسی که فکر می کند افراد کم درآمد به ویژه تحت تأثیر قرار می گیرند اشتباه می کند: «ما در مورد خانواده هایی صحبت می کنیم که یک خانواده دارند. درآمد تا 3500 یورو در ماه – پس از کسر مالیات.» با این حال، همانطور که بوخهولتز واجد شرایط است، ارقام بر اساس مقادیر متوسط ​​هستند. اندازه های مختلف خانوار نیز باید در نظر گرفته شود.

با تلفن همراه خود در پول خود صرفه جویی کنید – این روش کار می کند:

ING و شوفا نیز هشدار می دهند