از آمازون تا علی بابا: محصولات تقلبی اینگونه محبوب هستند

پلتفرم‌های تجاری مانند آمازون، علی‌بابا و eBay مملو از محصولات جعلی هستند که فقط به دلیل قیمت پایین‌شان محبوبیت زیادی ندارند.

محصولات تقلبی بیش از هر زمان دیگری رایج هستند. بسیاری از شهروندان جوان اتحادیه اروپا عمداً از آنها می‌خواهند، مثلاً در پول خود پس انداز کنند یا به این دلیل که توصیه‌ای دریافت کرده‌اند. می‌توانید تصور کنید که چه تعداد از مردم از طریق پلتفرم‌های تجارت الکترونیک محبوب مانند آمازون، علی‌بابا و eBay جعلی می‌خرند و چه تعداد از آنها در گمرک آلمان در اینجا به پایان می‌رسند.

در eBay، نه تنها می توانید محصولات جعلی را از خارج از کشور وارد کنید، بلکه می توانید اقلام قدیمی خود را نیز وارد کنید فروش. بهترین راه برای انجام این کار را می توانید در ویدیو پیدا کنید.

eBay: این موفق ترین راه برای فروش محصولات شماست!

eBay: این موفق ترین راه برای فروش محصولات شماست!

محصولات تقلبی در حال افزایش هستند – آمازون، علی بابا و eBay این امکان را فراهم می کنند

سفارش کالا از خارج از کشور این روزها دیگر چالش بزرگی نیست. از طریق پلتفرم های تجارت بین المللی مانند آمازون، eBay یا علی بابا، مصرف کنندگان می توانند راحت تر از همیشه به محصولات ارزان و اغلب تقلبی دسترسی داشته باشند.

طبق نظرسنجی IPC آمازون در این زمینه پیشتاز است که در. 27 درصد از نزدیک به 33000 پاسخ دهندگان مورد بررسی گفتند که آخرین خرید خارجی خود را از طریق پلتفرم پیشرو تجارت الکترونیک انجام داده اند. پس از آن، تامین کننده چینی علی بابا با 17 درصد، در حالی که eBay تنها 9 درصد است.

واردات نیز در گمرکات آلمان به طور فزاینده ای قابل توجه است. در سال 2022، افسران شاغل در آنجا محصولات خارجی را با ارزش کل تقریباً 435 میلیون یورو مصادره کردند. یک سال پیش حدود 315 میلیون یورو و در سال 2020 فقط حدود 239 میلیون یورو بود.

با استفاده از این ترفندها می توانید هنگام خرید آنلاین کیف پول خود را ذخیره کنید.

بیش از یک سوم شهروندان جوان اتحادیه اروپا عمداً محصولات تقلبی می خرند

با این حال، تصادفی نیست که کالاهای مورد تقاضا اغلب تقلبی هستند. طبق مطالعه دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا، بیش از نیمی از نزدیک به 22000 شرکت کننده از 27 کشور اتحادیه اروپا، که همگی بین 15 تا 24 سال سن دارند، گفتند که حداقل یک محصول تقلبی را در سال 2022 خریداری کرده اند. 37 درصد تایید کردند که خریده اند. این از عمد است. سه سال پیش، درصد دوم بسیار کمتر از 14 درصد بود.

رایج ترین تقلبی هایی که عمداً به صورت خصوصی خریداری شده بودند، مواردی بودند که در آنها یافت شد دسته بندی پوشاک، لوازم جانبی، کفش، وسایل الکترونیکی، محصولات بهداشتی، لوازم آرایشی، محصولات مراقبت شخصی و عطر. دلایل اصلی شرکت کنندگان در نظرسنجی برای خرید، قیمت پایین و در دسترس بودن خوب کالاهایی بود که سفارش دادند.

علاوه بر این، عوامل تأثیر اجتماعی مانند رفتار افراد دیگر در محیط نزدیک یا توصیه های افراد تأثیرگذار اغلب نقش مهمی را ایفا می کنند. بسیاری از خریداران صرفاً اهمیتی نمی‌دهند که آیا محصولی که خریداری کرده‌اند تقلبی است یا خیر.

خرید تصادفی محصولات تقلبی نیز غیر معمول نیست

با این حال، پیشنهادات گمراه کننده اغلب منجر به خرید محصولات تقلبی نیز می شود. حداقل 37 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اظهار داشتند که حداقل یک محصول تقلبی را سهوا خریداری کرده اند. دلیل اصلی این واقعیت این است که اغلب تشخیص تقلبی و اصلی دشوار است.

گیگا توصیه می کند

مقالات جالب تر

آیا از پست لذت بردید؟ ما را در WhatsApp و Google News دنبال کنید و هیچ خبری در مورد فناوری، بازی و سرگرمی را از دست ندهید.

منبع