پول نقد یا گرسنگی داده؟ حامی مصرف کننده در مورد نظارت دیجیتال هشدار می دهد

روش های پرداخت دیجیتال محبوب تر از همیشه شده اند. ما به دلایل مقابله با روش های پرداخت دیجیتال نگاه می کنیم.

رامونا پاپ، رئیس Verbraucherzentrale Bundesverband eV، نگرانی‌های خود را در ارتباط با تراکنش‌های دیجیتال هنگام خرید بیان می‌کند. او در re:publica برلین توضیح می‌دهد که پرداخت‌های دیجیتال، مانند پول نقد، باید ناشناس باشد: «خریدار هنگام خرید حق ناشناس ماندن دارد.» این حق در قانون حفاظت از داده‌ها گنجانده شده است. هنگام پرداخت با کارت از ارائه دهندگان خدمات پرداخت مانند مسترکارت، ویزا و پی پال، با این حال، شرط ناشناس بودن اعمال نمی شود، از آنجایی که مقررات حفاظت از داده های این شرکت ها در آلمان تنظیم نمی شود. بنابراین، این بازیگران در سیستم مالی می توانند از طریق رفتار فروش مشتریان، داده های زیادی را برای تجزیه و تحلیل بازار استخراج کنند.

یکی از رایج ترین سوالاتی است که صندوقدارها در مغازه های مختلف می شنوند: «اینجا می توانی با کارت پرداخت کنی؟» در برخی از شرکت ها، پرداخت نقدی حتی به عنوان یک گزینه قابل قبول کاملاً ناپدید می شود، که برخی از مشتریان بالقوه را که اصولاً نمی خواهند با کارت یا تلفن هوشمند پرداخت کنند، می ترساند. اخیراً یکی از حامیان مصرف کننده در مورد نظارتی که می تواند با پرداخت های دیجیتال تشویق شود، هشدار داد.

حق پرداخت ناشناس

این سوال کاملا درست است. همانطور که در سال 2022 در طول همه گیری کرونا رخ داده است، تعدادی از پایانه های پرداخت به دلیل خطای گواهی ناموفق بود. در بسیاری از سوپرمارکت‌ها و برخی بانک‌ها، اینها باید جایگزین می‌شدند یا سیستم پیچیده پشت آن‌ها باید با هزینه‌های گزاف به‌روزرسانی می‌شد. تنها بخشی از خریداران آنجا پول نقد همراه خود داشتند و نمی توانستند هزینه کالاهای خود را پرداخت کنند. اگرچه این مثال اغلب به عنوان یک شی پیش نمایش استفاده می شود، اما دائماً این ترس وجود دارد که وجود خودمان به خطر بیفتد زیرا اگر همه کارت ها روی پایانه ها قرار گیرند و همه آنها در مدت طولانی از کار بیفتند، نمی توانیم از خود مراقبت کنیم. مدت، در حالی که پول نقد در هیچ کجا قابل قبول نبود. این ایده از یک سو دیستوپیایی است، از سوی دیگر کاملاً غیرممکن نیست.

در این ویدیو برنامه هایی را به شما نشان می دهیم که می توانید از آنها برای صرفه جویی در هزینه استفاده کنید.

آیا پول نقد به زودی از بین می رود؟

هرچه دیجیتالی شدن بیشتر پیشرفت کند، بازارهای راحت تری می خواهند تجربه خرید را برای مصرف کننده ایجاد کنند. به جای دوبار شمردن سکه ها در صندوق، بهتر است کارت اعتباری یا تلفن هوشمند خود را روی دستگاه قرار دهید و بدون تماس پرداخت کنید – این باعث صرفه جویی در وقت و تلاش و صبر کسانی می شود که در صف هستند. را کاهش پرداخت پول نقد توسط مردم، قابل تایید است. در اینجا چند واقعیت و ارقام از Bundesbank آورده شده است: قبل از همه‌گیری سال 2017، 78 درصد و در سال 2021 تنها 58 درصد از خریداران محلی بودند که با پول نقد پرداخت می‌کردند.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

ترس و در نتیجه احساسات رفتار خرید ما و تصمیمات ما را در مورد نحوه پرداخت برای کالا هدایت می کند. ما به عنوان خریداران، که برخی از آنها به سادگی نمی توانیم حساب بانکی داشته باشیم یا گاهی اوقات توان خرید مبلمان یا ماشین گران قیمت را نداریم، گروهی از افراد هستیم که باید مورد توجه و احترام قرار بگیریم. متأسفانه، این واقعیت که حتی به نانوای مورد اعتماد فقط می توان به صورت دیجیتال پرداخت کرد، غیرقابل قبول است.

در حالی که ما با اعداد و ارقام دست و پنجه نرم می کنیم، متوجه تغییر رفتار و نگرش نسبت به پول نقد در رابطه با کارت های بانکی (دیجیتال) در محیط نزدیک خود می شویم و حتی می توانیم تنها با یک سوال شک و شبهه ایجاد کنیم: اگر دستگاه ها فقط از کار بیفتند چه؟

چه ترجیح می دهید به صورت دیجیتالی پرداخت کنید و چه به صورت نقدی، این نکات به شما کمک می کند در هزینه خود صرفه جویی کنید.

چرا پول نقد بسیار مهم است

رامونا پاپ کلمات روشنی در اینجا پیدا می کند: “شما دیگر نمی توانید بدون گذاشتن ردی در چشم شرکت ها، دولت و کارفرمایان حرکت کنید.” حریم خصوصی و امنیت به ویژه برای مصرف کنندگان آلمانی مهم است. پاپ می‌گوید: «چه کسی و چه زمانی چیزی از سوپرمارکت می‌خرد، به هیچ‌کس ربطی ندارد».

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر