نکات PS5: 9 ترفند و تنظیماتی که هر گیمر باید بداند

اگر نمی خواهید به طور مداوم کنترلر خود را برای شارژ وصل کنید، می تواند بلندگوهای دستگاه جانبی را در گزینه ها غیرفعال کند. به این ترتیب شما باید بدون صدایی که از کنترلر شما می آید این کار را انجام دهید – اما چیز خوب کمی بیشتر از حد معمول طول می کشد.

در فیلدهای متنی می توانید به سادگی نماد میکروفون را روی صفحه کلید دیجیتال برای فعال کردن ورودی صوتی انتخاب کنید. سپس یک پیام مربوطه در قسمت متن ظاهر می شود و از شما می خواهد با میکروفون صحبت کنید.

بس است! زیرا اگر دکمه کوچک بی‌صدا کردن کنترلر DualSense را که مستقیماً زیر لوگوی پلی‌استیشن قرار دارد، برای مدت کوتاهی نگه دارید، می‌توانید به این ترتیب کل کنسول را ساکت کنید. واقعا کاربردی!

برای این کار به صورت زیر عمل کنید:

به “تنظیمات” PS5 بروید، زیرمجموعه “Accessories” و سپس “Controller” را انتخاب کنید، در آنجا اکنون می توانید با استفاده از نوار لغزنده صدای کنترلر را روی 0 تنظیم کنید.

قدرت بیشتر، گرافیک زیباتر، ویژگی های جدید. اتفاقات زیادی با PS5 افتاده است – نه فقط از نظر سخت افزار. مشکل: برخی از عملکردهای عملی به خوبی پنهان شده اند. ما به شما کمک خواهیم کرد تا از کنسول خود حداکثر استفاده را ببرید.

پلی استیشن 5 پر از شگفتی است

نکته: بهتر است با صدای بلند و واضح صحبت کنید تا تشخیص صدا بهترین نتیجه را داشته باشد.

سپس می توانید این را باز کنید و گویی با جادو، مرورگر مخفی PS5 راه اندازی می شود! مشکل این موضوع: مرورگر کاملاً ابتدایی است. حتی یک نوار URL برای هدایت شما به صفحه دیگری وجود ندارد. این یک ترفند خوب است، اما برای شما مفید نخواهد بود.

بازیکنان PS4 در حال حاضر با آن آشنا هستند: هنگامی که یک جایزه دریافت می کنید، کنسول در همان زمان یک اسکرین شات نیز می گیرد تا یادگاری از پیروزی شما را ثبت کند. با PS5، اکنون می توانید یک کلیپ ویدیویی کوتاه با حداکثر طول 30 ثانیه ذخیره کنید.

بهترین کنسول بدون بازی مشابه کدام است؟ ما در این ویدیو به شما نشان می دهیم که کدام عناوین انحصاری PS5 در دسترس هستند.



منبع

از اینکه هر بار که بازی را برای اولین بار شروع می کنید وارد تنظیمات شوید و آنها را مطابق با نیازهای خود تغییر دهید خسته شده اید؟ خب، دیگر نیازی به PS5 ندارید! در تنظیمات زیر آیتم منو «داده‌های ذخیره شده و تنظیمات بازی/برنامه» در قسمت «تنظیمات بازی»، می‌توانید مشخص کنید که کدام گزینه را می‌خواهید به طور پیش‌فرض در بازی‌های خود فعال کنید.

این از سطح دشواری تا معکوس کردن کنترل ها تا گزینه ای که ترجیح می دهد در حالت عملکرد یا وضوح بازی کند، متغیر است.

گاهی اوقات شما در وسط بازی هستید و ممکن است سیستم را کمی بالا برده باشید. اما هنوز متوجه می شوید که نیمه بهتر شما در تلاش است از شما سوالی بپرسد. تا اینجا، الان بود: دست به کنترل از راه دور روی میز بزنید و صدا را کم کنید.

این واقعیت که بازی‌های پلی‌استیشن را می‌توان در حین حرکت از طریق برنامه گوشی هوشمند مربوطه روی کنسول نصب کرد، اکنون کلاه قدیمی است. با این حال، PS5 اکنون یک قدم فراتر رفته است. زیرا اگر فضای ذخیره سازی کافی برای نصب بازی مورد نظر خود ندارید، می توانید عناوین دیگر را مستقیماً از طریق گوشی هوشمند خود از کنسول پرتاب کنیدبرای ایجاد مقداری فضا فقط عالی!

برای فعال کردن عملکرد جدید، در تنظیمات به “Recordings and Broadcasts” و سپس به “Trophies” بروید.

هم کنسول و هم کنترلر همراه PS5 پر از سخت افزار و نرم افزار هیجان انگیز هستند. که به کاربران خود عملکردهای جدید متعددی را ارائه می دهند. با این حال، یافتن برخی از این موارد دشوارتر از آن چیزی است که فکر می کنید. ما چند ویژگی مخفی کنسول را به شما نشان خواهیم داد که ممکن است از آنها اطلاعی نداشته باشید.

هر کسی که از طریق منوی PS5 کلیک کرده باشد، متوجه می‌شود که کنسول دیگر به نظر نمی‌رسد که مرورگر قبلی خود را داشته باشد. اگر هنوز هم می‌خواهید با کنسول خود در اینترنت بگردید، باید مسیر انحرافی را بپذیرید. برای فریب دادن مورد پنهان، از یکی از دوستان بخواهید از طریق PSN با یک پیوند برای شما پیام ارسال کند.

نکته دیگر برای صرفه جویی در باتری: لرزش کنترلر و شدت اثر ماشه را کاهش دهید. می توانید تنظیمات مربوطه را در همان منو پیدا کنید.

اگر از عملکرد ضبط PS5 استفاده می کنید و برای بهترین کیفیت تصویر ممکن ارزش قائل هستید، می توانید تنظیمات مناسب را در قسمت “Settings” -> “Recordings and Transmissions” -> “Recordings” -> “Video clip format” انجام دهید. ابتدا “Highest efficiency (WebM)” را در “نوع فایل” انتخاب کنید، سپس می توانید از Full HD به 4K در “Resolution of the recording” تغییر وضعیت دهید.

یکی از ویژگی های جدید کنترلر DualSense PS5، میکروفون داخلی آن است. با این کار می توانید نه تنها زمانی که در مهمانی هستید با دوستان خود صحبت کنید، اما شما همچنین می توانید خود را در تایپ دست و پا گیر نجات دهید.

در همان منوی فرعی، آیتم “هشدارهای اسپویلر” را نیز خواهید یافت. آیا گزینه را فعال می کنید از این به بعد در مورد اسپویلرهای بازی به شما هشدار داده می شود. می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید درباره محتوایی که توسعه‌دهندگان به‌عنوان اسپویلر علامت‌گذاری کرده‌اند به شما هشدار دهد یا اینکه ترجیح می‌دهید همه چیزهایی را که خودتان در بازی ندیده‌اید از خود دور نگه دارید.

کنترلر PS5 مملو از ویژگی های جدید است و در حال حاضر برجسته ترین کنسول جدید است. مشکل این موضوع: باتری ظرف چند ساعت خالی می شود – آزار دهنده است!