استراتژی جدید برای طرفداران پلی استیشن یک موهبت است

همچنین مهم: افزایش قیمت عمومی بازی های ویدیویی. بسیاری از بازی های پلی استیشن دیگر برای شروع 60 یورو هزینه ندارند، اما اکنون 70 یا حتی 80 یورو هزینه دارند. این تغییر روی فروش نیز تاثیر داشت.



منبع بازی‌های ویدیویی بزرگ‌تر، پیچیده‌تر و در نتیجه تولیدشان گران‌تر می‌شود، اما ارزشش را دارد. به هر حال، بازی های ویدیویی بیشتر از مجموع صنایع فیلم و موسیقی درآمد کسب می کنند (منبع: Gamerhub).

موفقیت این کنسول حتی سونی را شگفت زده کرد:

به هر حال، سال 2022 بهترین سال برای پلی استیشن بود. به طور کلی، این گروه توانست در سال گذشته بیش از 27 میلیارد دلار فروش داشته باشد (منبع: سونی).

با تشویق این موفقیت، سونی قصد دارد در آینده نیز به این کار ادامه دهد پول بیشتری برای توسعه بازی های پلی استیشن فراهم کنید. به همین منظور، این گروه بودجه سرمایه گذاری خود را در سایر زمینه ها کاهش می دهد. به گفته تحلیلگران صنعت TweakTown، بودجه پلی استیشن از 13 میلیارد دلار به 14.6 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

چشم اندازهای خوب برای سونی: پلی استیشن 5 فروش بسیار خوبی دارد و این شرکت ژاپنی درآمد بی سابقه ای را گزارش می دهد. به همین دلیل است که این گروه می خواهد در اسرع وقت پول بیشتری را در بخش بازی های پر سود سرمایه گذاری کند.

پلی استیشن 5

پول بیشتر برای بازی های جدید پلی استیشن

نه تنها بازی ها یا افزایش فروش کنسول ها تا حدودی عامل این موفقیت هستند، بلکه همچنین بازسازی پلی استیشن پلاس سرویس اشتراک محبوب در تابستان 2022 بازنگری شد و اکنون با سه مدل قیمت متفاوت ارائه می شود.

نه تنها طرفداران کنسول، بلکه گیمرهای رایانه شخصی نیز باید از این موضوع بهره ببرند. سونی به پتانسیل Steam پی برده است و شروع به انتشار بلاک باسترهای محبوب پلی استیشن مانند God of War یا The Last of Us برای رایانه شخصی کرد. حتی اگر عرضه این بازی ها همیشه به آرامی پیش نرود. بیشتر در این مورد در این مقاله:

پلی استیشن رکورد فروش را جشن گرفت

برنده بزرگ این توسعه سونی است. با مهار همه گیری کرونا، مدتی طول کشید اما اکنون پلی استیشن 5 واقعا فروش خوبی دارد. تنها در مارس 2023، بیش از دو میلیون کنسول فروخته شد (منبع: VGChartz).