آژانس شبکه فدرال تاکید می کند که نتایج آزمایش پهنای باند برای اتصالات تلفن همراه برای سومین بار متوالی بهبود یافته است. با این وجود، نتیجه این است که ارائه دهندگان و ارائه دهندگان شخص ثالث هنوز تصویر بسیار ضعیفی ارائه می دهند – نشانه واقعی فقر
فقط در 3 درصد مشتریان با اتصالات پهن باند تلفن همراه – یعنی اتصالات اینترنتی برای دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن های هوشمند – خدمات کامل تضمین شده توسط قرارداد می رسد. از این گذشته، 23.2 درصد هنوز حداقل نیمی از سرعتی را که رزرو کرده بودند دریافت می کنند (منبع: آژانس شبکه فدرال). داده ها بدون توجه به حجم توافق شده قراردادی یا ارائه دهندگان مربوطه جمع آوری می شوند.
برنامه اندازه گیری پهنای باند آژانس شبکه فدرال برای گزارش پهنای باند استفاده می شود و نتایج ارزیابی می شوند. در گزارش فعلی، 398747 اندازه گیری معتبر از طریق اپلیکیشن دسکتاپ برای اتصالات تلفن ثابت انجام شده است. با اپلیکیشن گوشی هوشمند، یک جهش بزرگ به 623581 اندازه گیری موفق انجام شد.