آیفون مشکل آفریقا دارد



منبع

سپس اپل به ویژه در جایی که مردم پول دارند قوی است. در آمریکای شمالی، این گروه حتی با اختلاف 52 درصدی مدال طلا را از آن خود کرد و اپل نیز با 18 درصد در جایگاه اول آسیا قرار گرفت (منبع: Conterpoint Research). اگرچه این تنها برای رتبه دوم اروپا با 27 درصد کافی است، اما پیشرو سامسونگ (33 درصد) همچنان در چشم است. اپل مجبور نیست از جایگاه سوم شیائومی (18 درصد) نیز بترسد.

اپل باید به سرعت تمرکز بیشتری بر آفریقا بگذارد. مشارکت بیشتر اپراتورهای محلی و آیفون‌های ارزان‌تر ضروری است.

آیفون 14 (به علاوه) در رنگ زرد – تبلیغات اپل

اپل باید بیشتر بر آفریقا تمرکز کند

کان گورایر

اما تصویر متفاوت به نظر می رسد آفریقا و خاورمیانه بیرون از. اینجا اپل است حتی در 5 تای برتر هم نیست – و این احتمالاً در میان مدت به مشکل تبدیل خواهد شد. زیرا آفریقا منطقه ای است که بیشترین رشد جمعیت را دارد.

این موضوع در مورد گوشی های هوشمند نیز صدق می کند قانون عادت: هرکسی که در کودکی با گوشی هوشمند سامسونگ یا شیائومی بزرگ می‌شود، زیرا خانواده‌اش توانایی خرید آیفون گران‌قیمت را ندارند، به سختی می‌توانند در بزرگسالی جابجا شوند – حتی اگر درآمدشان کافی باشد.

محققان بازار از Counterpoint Research نگاه دقیق تری به فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 انداختند. سامسونگ با 22 درصد سهم بازار همچنان در صدر قرار دارد و اپل با 21 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

آیفون اپل را به با ارزش ترین شرکت جهان تبدیل کرده است. با این حال، تلفن همراه فرقه در همه جا به همان اندازه مورد استقبال قرار نمی گیرد. از قضا، اپل در مهم ترین بازار آینده، یعنی آفریقا، با مشکل بزرگی مواجه است.

سیب

موفقیت بزرگی برای تولیدکننده آیفون است، اما نگاهی به بازارهای فردی این لذت را از بین می برد.

آیفون ها هیچ نقشی در آفریقا ندارند

آیفون های اپل حتی جزو 5 گوشی برتر آفریقا نیستند. (منبع تصویر: Conterpoint Research)
امروزه 1.4 میلیارد نفر در این قاره زندگی می کنند 2050 طبق پیش بینی ها 2.5 میلیارد نفر بودن. بازار بزرگی که تهدید می کند از دست اپل بگذرد.

به تازگی اپل آیفون را با رنگ زرد معرفی کرده است: