در نامههای DHL فرضی، به مشتریان دستور داده میشود که روی پیوندی کلیک کنند گفته می شود هزینه های پرداخت نشده پرداخت می شود (منبع: Verbraucherzentrale). به گفته کلاهبرداران، اگر مشتریان پرداخت را انجام ندهند، بسته به دست آنها نمی رسد. این هزینه بسیار ناچیز است، که ممکن است برخی از مشتریان DHL را وسوسه کند که آن را به سرعت پرداخت کنند.
از نظر بصری، تلاش برای کلاهبرداری را نمی توان از ایمیل های رسمی DHL متمایز کرد. بنابراین مشتریان باید فرستنده را از نزدیک بررسی کنید. اگر [email protected] (یا چیز دیگری) به جای [email protected] در اینجا یافت می شود، این یک تلاش برای فیشینگ است. در این مورد مشتریان نباید روی پیوندها کلیک کنند یا هزینه های ادعایی را پرداخت کنند.
DHL چند دستورالعمل ایمنی را برای اعلان ها و ایمیل ها جمع آوری کرده است (منبع: DHL). علاوه بر فرستنده، مشتریان نیز باید لینک ردیابی را بررسی کنید. این همیشه با nolp.dhl.de یا mailing.dhl.de شروع می شود. به جای کلیک بر روی لینک، می توان شماره پیگیری بسته ها را نیز به صورت دستی در وب سایت DHL وارد کرد.
مرکز مصرف نسبت به کلاهبرداری جدید در رابطه با بسته های DHL هشدار می دهد. مشتریان قرار است هزینه جدیدی برای تحویل بپردازند، در غیر این صورت بسته به آنها نمی رسد. تلاش برای کلاهبرداری حرفه ای به نظر می رسد، به همین دلیل است که احتیاط خاصی لازم است.
DHL: ایمیل های فیشینگ جدید در گردش
DHL، DPD، Hermes و UPS: کدام سرویس بسته بهترین عملکرد را دارد؟
DHL: چگونه ایمیل های واقعی را تشخیص دهیم
با توجه به هشدار مرکز مصرف، مشتریان DHL باید به ویژه مراقب باشند ایمیل های سرویس بسته در صندوق پستی پیدا کردن. کلاهبرداران بار دیگر پول و داده ها را هدف قرار داده اند. برخلاف برخی از دوخت های مشابه، دوخت جدید بسیار حرفه ای به نظر می رسد. ایمیل ها نه تنها در نگاه اول واقعی به نظر می رسند، بلکه املا و دستور زبان نیز صحیح هستند.