اپل راه را نشان داد، اکنون گوگل نیز از این روش پیروی می کند: در فروشگاه Play، کاربران اکنون با تبلیغات بیشتری – در مکانی نسبتاً غیرمعمول – روبرو می شوند. هنگام جستجو، گوگل اکنون برنامه های خاصی را از قبل پیشنهاد می کند، مشروط بر اینکه توسعه دهندگان هزینه آنها را پرداخت کرده باشند. تاریخچه جستجو تقریباً ناپدید می شود.
چند هفته پیش، اپل با اعلام اینکه میخواهد تبلیغات بیشتری در اپ استور نمایش دهد، محبوبیت خود را در بین کاربران جلب کرد. تنها مدت کوتاهی بعد، گوگل از این روش پیروی کرد. این گروه اکنون در حال آزمایش تبلیغات بیشتری در برنامه اندروید Play Store خود است، اما برخلاف اپل، آن را در مکانی غیرعادی نشان می دهد.
پیش از این، کاربران تنها پس از ضربه زدن روی نماد جستجو، سابقه جستجوی خود را نشان می دادند. بنابراین آنچه آخرین جستجو برای آن انجام شد مستقیماً در زیر شکاف جستجو نمایش داده شد. این دقیقاً همان جایی است که گوگل ظاهراً پتانسیل جدیدی را برای درآمد اضافی تشخیص داده است. اکنون به جای تاریخچه جستجو، تبلیغات نمایش داده می شودحتی قبل از شروع جستجو فقط زمانی که شروع به تایپ کنید می توانید دوباره سابقه جستجو را ببینید.
چه آندروید یا iOS: این برنامه ها در هر تلفن همراه تعلق دارند.
گوگل: تبلیغات فروشگاه Play روی دسکتاپ نیست
بستر، زمینه:لینوکس
Play Store: گوگل تبلیغات را در جستجو نشان می دهد
مجوز:نرم افزار رایگان
زبان ها:آلمانی انگلیسی فرانسوی
نمای قدیمی در سمت چپ و نمای جدید در سمت راست است:
نسخه:8/32/18
بر اساس گزارش های اولیه، برنامه های تبلیغ شده بر اساس جستجوهای قبلی کاربران نیستند (منبع: 9to5Google). آنها نیز باید لزوماً علایق کاربر را دنبال نکنید. حتی کسانی که علاقه ای به بازی های شوتر یا به طور کلی بازی های اندرویدی ندارند، می توانند تبلیغات فصل 10 Summoners War: Chronicles یا Call of Duty Mobile را مشاهده کنند. اما این می تواند در آینده تغییر کند.
تبلیغات جدید در نسخه دسکتاپ پلی استور قابل مشاهده نیست، اما در برنامه اندروید قابل مشاهده است. در اینجا گوگل در آخرین نسخه منتشر شده از “فرمت های جدید برای نتایج جستجو” و همچنین ویژگی هایی را توضیح داد که به گفته گوگل، “به کشف برنامه ها و بازی هایی که دوست دارید کمک می کند.”