مشتریان اشکودا باید صبور باشند

از سوی دیگر، اشکودا همچنان این شانس را می بیند که مشتریان خودروی الکتریکی را که در حال حاضر در سال 2023 سفارش داده اند نیز دریافت کنند. سرعت آن نیز به مقدار سفارش فروشنده بستگی دارد. کسانی که خودروهای بیشتری سفارش دهند نیز زودتر تحویل داده خواهند شد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

خودروهای الکترونیکی ماه هاست که بسیار محبوب بوده اند. بر این اساس، دوره های تحویل برای بسیاری از مدل ها و تولید کنندگان طولانی تر و طولانی تر می شود. قیمت ها نیز در حال افزایش است، زیرا امکان پاسخگویی به کل تقاضا وجود ندارد. در Skoda، مشتریان اکنون باید صبور باشند.

خودروهای الکتریکی جدید تا سال 2024 نمی آیند: نمایندگی های اشکودا زنگ خطر را به صدا در می آورند

نمایندگی‌های اشکودا خود را در مشکل می‌بینند: سهمیه‌های سفارش محدود از سوی سازنده تضمین می‌کند که برخی از آنها باید از سهمیه‌های خود برای سال 2023 استفاده کنند. که برای آن تولید و دوره های تحویل حتی فقط در نیمه دوم سال 2024 قرار دادن.

در بدترین حالت، وضعیت پرتنش تحویل به سادگی از یک سال به سال دیگر موکول می شود. مشتریان باید برای آن آماده باشند زمان تحویل در میان مدت بالا باقی خواهد ماند.

زمان انتظار طولانی برای مزیت قیمت خودروهای الکترونیکی به مشکل تبدیل شده است:

فولکس‌واگن تصمیم می‌گیرد: سازندگان ممتاز از بحران تراشه سود می‌برند

زمان انتظار طولانی تنها به دلیل تقاضای بالا نیست: فولکس‌واگن مدتی است که استراتژی توزیع منابع کمیاب مانند ریزتراشه‌ها را در داخل گروه دنبال می‌کند. مشمول مدل های گران قیمت اولویت دارند، زیرا حاشیه های بالاتر با قیمت های خرید بالا به دست می آید. بنابراین برندهای پریمیوم مانند پورشه و آئودی قطعات بیشتری نسبت به اشکودا یا سیت دریافت می‌کنند که قیمت‌های پایین‌تری برای خرید دارند.

تا کنون، اشکودا یک مدل کاملا الکتریکی را ارائه کرده است که به طور ویژه برای درایو الکتریکی طراحی شده است: Enyaq iV، که به عنوان یک نوع کوپه نیز موجود است. Citigo e iV کوچک قبلاً متوقف شده است. در سال های آینده مدل های بیشتری اضافه خواهد شد.



منبع

با این حال، مشکل دیگری برای فروشندگان وجود دارد: آنها می توانند در حال حاضر از بخش هایی از گروه 2023 که اشکودا امسال در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند. در سال آینده خودروهای الکترونیکی کمتری سفارش داد اراده. سپس باید به سهمیه های سفارش برای سال 2024 در سال 2023 حمله کنید – و همه چیز می تواند به همین منوال پیش برود.

همانند بسیاری از تولیدکنندگان، در حال حاضر به‌دست آوردن خودروهای الکتریکی از Skoda دشوار است. بعید است شرایط به این زودی ها تغییر کند. حلقه های فروشنده این را می گویند اشکودا قبلاً برای سال 2023 فروخته شده بود بودن. توماس پکرون، رئیس انجمن فروشندگان اشکودا (منبع: t-online) می‌گوید: «هرکسی که امروز یک خودروی الکترونیکی را از اشکودا سفارش می‌دهد، باید منتظر تاریخ تحویل آن در اواسط سال 2024 باشد».