عملکرد تبلت برای بهتر کردن گوشی های اندرویدی

این در حال حاضر در تبلت ها و تلفن های همراه تاشو وجود دارد، و به زودی می تواند راه خود را در گوشی های هوشمند معمولی نیز پیدا کند: گوگل در حال حاضر در حال آزمایش نوار وظیفه ای برای اندروید است که امکان دسترسی سریع به برنامه ها را فراهم می کند. فقط باید زمانی ظاهر شود که واقعاً مورد نیاز باشد.

گوگل

اندروید: گوگل نوار وظیفه اپلیکیشن را آزمایش می کند

نوار وظیفه اندروید در تبلت ها به این صورت است:

نوار وظیفه را می‌توان در تبلت‌ها پیدا کرد. (منبع تصویر: گوگل)
طبق معمول در مورد ویژگی‌های این نوع، مشخص نیست که آیا گوگل فقط آنها را به صورت داخلی آزمایش می‌کند یا واقعاً قصد دارد آنها را منتشر کند. از آنجایی که نوار وظیفه به شکل کنونی خود در صفحه نمایش های بزرگتر منطقی است، گوگل می تواند از آن استفاده کند حداقل به عنوان یک گزینه برای گوشی های هوشمند معمولی ارائه دادن.





منبع

در اندروید 13 QPR1 (نسخه فصلی پلتفرم) که اخیراً منتشر شده است، نکاتی در مورد نوار وظیفه برای تلفن های همراه ظاهر شده است. بر این اساس، نوار نباید همیشه نمایش داده شود، بلکه فقط زمانی که واقعاً مورد نیاز است نمایش داده شود. به عنوان مثال، زمانی که تنظیمات فراخوانی می شوند، ممکن است این اتفاق بیفتد. برنامه ها سریعتر در دسترس باقی می مانند. با این حال، هنگامی که مرورگر باز است، نوار وظیفه ظاهر نمی شود. با کشیدن انگشت به بالا، نوار را می توان دوباره نشان داد.

همراه با اندروید 12L، گوگل یکی داشت نوار وظیفه برای برنامه ها معرفی شد. تا کنون، این تنها در تلفن های همراه و تبلت های تاشو ظاهر شده است، جایی که فضای کافی برای صفحه نمایش وجود دارد. همانطور که مشخص است، گوگل همچنین می تواند نوار پایین صفحه را در تلفن های اندرویدی معمولی معرفی کند (منبع: میشال رحمان در توییتر).

در اوایل به‌روزرسانی ماه دسامبر برای اندروید، نشانه‌هایی در کد منبع وجود داشت که گوگل از نوار وظیفه استفاده می‌کرد دیگر فقط برای دستگاه هایی با صفحه نمایش بزرگ نیست فراهم می کند. به‌روزرسانی و نوار وظیفه‌ای که اکنون دوباره کشف شده است نیز باید به عنوان نشانه‌ای در نظر گرفته شود که تبلت پیکسل گوگل به آرامی در دسترس است.

در ویدیو: همه چیز با اندروید 13 تغییر کرد.

نوار وظیفه اندروید: فراتر از یک آزمایش؟