ایلان ماسک چقدر می خواهد غرق شود؟

ماسک در چند ماه گذشته اهداف مختلفی را برای توییتر تنظیم کرده است، گاهی اوقات باید یک بازار عمومی باشد که همه بتوانند در آن نظر خود را بیان کنند و در نهایت باید دقیق ترین منبع اطلاعات در مورد جهان باشد. (منبع: الون ماسک)

مشکل ماسک: اقدامات او در توییتر سایه های تاریکی را بر تسلا و اسپیس ایکس انداخت. از آنجا که به هر اندازه که ماموریت های آنها خوب به نظر می رسد، حداکثر از چند هفته گذشته، حتی آخرین هوادار نیز باید متوجه شود که ماسک فقط به 2 چیز اهمیت می دهد: خودش و ثروتش.

هر چند نمی توان رد کرد که او به شکلی پیچ خورده و با پول هنگفت کشته شود. عقده خدا در واقع به نجات بشریت معتقد است. با این حال، بسیاری از پیروان و سرمایه گذاران او مدت هاست که این باور را از دست داده اند، همانطور که نگاهی به قیمت سهام تسلا نشان می دهد:

خلق و خوی در آلمان، سومین بازار بزرگ تسلا نیز در حال تغییر است. چند سال پیش، هرکسی که تسلا رانندگی می‌کرد، مورد تحسین قرار می‌گرفت، اما امروزه مردم از آن خجالت می‌کشند. یک فاجعه برای ماسک، زیرا موفقیت شرکت‌های او همیشه بر اساس اسطوره ماسک بود: مهندس و تاجری درخشان که با شجاعت و بینش در جایی که دیگران شکست می‌خورند خلق می‌کند.

را ماموریت اسپیس ایکس بردن بشریت به سیارات دیگر و تضمین بقای طولانی مدت آنها است. (منبع: SpaceX)

توییتر: هدف نجیب، واقعیت آشفته

ویدئوی زیر به شما نشان می‌دهد که ایلان ماسک کجا انگشتانش را در کیک قرار داده است:

ایلان ماسک: ناجی خود ویرانگر است

در اینجا یک مورد کوچک است بهترین های توییتر تحت ماسک:

  • قانون کار و اخراج دسته جمعی مشکوک به لحاظ اخلاقی
  • انحلال تقریباً کامل تیم های تعدیل محتوا
  • همراه با این، خروج (موقت) شرکت های متعددی بود
  • عرضه بی نظم محصولات جدیدی مانند توییتر آبی
  • بازگرداندن کاربران ممنوعه مانند دونالد ترامپ و کانیه وست
  • … که بلافاصله پس از ارسال یک سواستیکا ممنوع شد
  • و اخیراً ممنوعیت بی اساس خبرنگارانی که در گذشته از ماسک انتقاد کرده بودند

از آنجایی که توییتر واضح است: ماسک فقط یک چیز دیگر است فروشنده روغن مار کوچولو، که وعده معجزه می دهد و در نهایت با یک مشت دلار تلاش می کند تا خود را جبران کند.





منبع

را ماموریت تسلا تسریع انتقال به وسایل حمل و نقل پایدار با خودروهای الکتریکی تولید انبوه است. (منبع: تسلا)

با خرید توییتر، ایلان ماسک وعده بزرگی برای آزادی بیان بیشتر داد. اما در عرض چند هفته، او آن را چنان به دیوار کوبید که فکر کنید توییتر روی خلبان خودکار تسلا است. توییتر نه تنها برای ماسک به یک شکست شخصی تبدیل می شود، بلکه برای تسلا نیز یک مشکل است.

شاید تعجب آور به نظر نرسد، بالاخره ما در مورد بنیانگذار سیلیکون ولی صحبت می کنیم. خود برای پنهان کردن طمع سود در پشت چشم اندازهای گلدار، روسای آمازون، فیس بوک، گوگل یا اپل نیز می توانند این کار را انجام دهند.

بیایید نگاهی گذرا به قولی که دو شرکت برجسته او داده اند بیندازیم.

مانند ماموریت های تسلا و اسپیس ایکس، این نیز در ابتدا خوب به نظر می رسد. احمقانه است که توییتر یک پروژه آینده نیست، بلکه هر تصمیمی با شماست عواقب بلافاصله و مستقیماً قابل مشاهده است چیزهای زیادی را در مورد ماسک فاش خواهد کرد، اما چیز خوبی نیست.

(برای مثال می توانید در مورد این و جزئیات بیشتر در The Verge بخوانید.)

نظری از کلودیو مولر

چرا ایلان ماسک این همه طرفدار پرشور تا متعصب دارد؟ زیرا او هدفی را برای کسب و کار خود قائل شد که این افراد بتوانند به دنبال آن گرد هم آیند. زیرا دیدگاه های او بسیاری از مردم را متقاعد کرده است که ماسک در واقع خیر طولانی مدت بشریت را در ذهن دارد.

در چیزی که به نظر می رسد هرج و مرج است، روشی وجود دارد. زیرا تصمیمات ماسک در خدمت این رسالت نیست که توییتر را به چراغ آزادی بیان و وفاداری به حقایق تبدیل کند. برای ماسک، واضح است که همه چیز به او مربوط می شود منافع شخصی، اقتصادی و سیاسی برای به حداکثر رساندن سود خود (یا بهتر است بگوییم، برای به حداقل رساندن ضرر خود از خرید گران قیمت توییتر).