صفحه کلید انگلیسی: تغییر نقشه و چیدمان

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

اولین سیستم عامل شما چه بود؟ (چه دسکتاپ و چه موبایل)

با چیدمان صفحه کلید سنتی آمریکایی و بریتانیایی، نوشتن تقریباً منحصراً به زبان انگلیسی است. به همین دلیل نسخه دیگری توسعه یافت: ایالات متحده – بین المللی. با این کار می توان کاراکترهای تاکیدی را وارد کرد، به عنوان مثال “é” یا “ô”. با این وجود، همه نویسه‌های موجود در صفحه‌کلید آلمانی را نمی‌توان بدون نگرانی تایپ کرد.

چیدمان صفحه کلید سنتی آمریکایی

صفحه کلید آمریکایی را می توان تقریباً منحصراً برای نوشتن به زبان انگلیسی استفاده کرد.
صفحه کلید آمریکایی را می توان تقریباً منحصراً برای نوشتن به زبان انگلیسی استفاده کرد (منبع تصویر: Wikimedia, CC BY-SA 3.0)

بین المللی ایالات متحده

US-International با تعدادی توابع تکمیل شده است و بنابراین می تواند در زبان های بیشتری استفاده شود.
US-International با تعدادی توابع تکمیل شده است و بنابراین می تواند در زبان های بیشتری استفاده شود (منبع تصویر: Wikimedia, CC BY-SA 3.0)

چیدمان صفحه کلید انگلستان

چیدمان صفحه کلید انگلستان
طرح صفحه کلید بریتانیایی به دلیل کاراکترهای خاص بین دو طرح بندی ایالات متحده قرار گرفته است (منبع تصویر: Wikimedia, CC BY-SA 3.0)

طرح بندی صفحه کلید آلمانی، بریتانیایی و آمریکایی

بسیاری از کشورها یک طرح صفحه کلید برای تایپ خود دارند. گاهی اوقات ممکن است در ویندوز نیز اتفاق بیفتد که برنامه ها و بازی ها به طور خودکار به صفحه کلید آمریکایی یا انگلیسی تغییر کنند. در اینجا تفاوت‌های چینش آلمانی و بریتانیایی و ایالات متحده را به شما نشان می‌دهیم و اینکه چه گزینه‌هایی برای تغییر مجدد طرح صفحه کلید دارید.

ویندوز مایکروسافت
صفحه کلید Cherry Stream با صفحه کلید عددی

تغییر طرح صفحه کلید

طرح صفحه کلید آمریکایی در بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان خارج از ایالات متحده نیز استفاده می شود. باید بین چینش صفحه کلید آمریکایی و بریتانیایی تمایز قائل شد. حتی اگر بسیاری از کشورها مانند نیوزلند، استرالیا، هند و آفریقای جنوبی به انگلیسی بریتانیایی نزدیک‌تر هستند، طرح ایالات متحده اغلب در اینجا نیز استفاده می‌شود. بعداً دومین مأموریت آمریکایی که در بالا نشان داده شد به نام “US-International” تأسیس شد. این به منظور پوشش چندین زبان به طور همزمان گسترش یافته است تا چندین عملکرد را شامل شود.

اگر چیدمان صفحه کلید به اشتباه تغییر کرده است، می توانید به راحتی آن را به صفحه کلید آلمانی برگردانید.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

از طرف دیگر، می‌توانید با ترکیب کلیدها بین طرح‌بندی‌های مختلف صفحه‌کلید جابه‌جا شوید قدیمی + (Shift) یا پیروزی + (فضای فاصله) ضامن.

طرح بندی صفحه کلید بریتانیا و ایالات متحده

اگر در حالت تمام صفحه یک برنامه نیستید، می توانید به راحتی با مشاهده تنظیمات زبان در نوار وظیفه متوجه شوید که در حال حاضر از کدام طرح صفحه کلید استفاده می کنید. اگر “ENG” در اینجا به جای “DEU” نمایش داده می شود، در حال حاضر از طرح صفحه کلید انگلیسی یا آمریکایی استفاده می کنید. سپس به سادگی روی “ENG” کلیک کنید و دوباره “DEU” را از منوی طرح بندی صفحه کلید انتخاب کنید.

تغییر طرح صفحه کلید آمریکایی ویندوز 11
منبع تصویر: GIGA

احتمالاً شناخته شده ترین تفاوت بین تکالیف کلیدی آلمانی و انگلیسی، موقعیت های آنهاست ز و Y. به همین دلیل، طرح آلمانی به عنوان “QWERT” نیز شناخته می شودزو برای انگلیسی زبانان به عنوان “QWERTY” شناخته می شود. اما تفاوت های زیادی به خصوص در توزیع شخصیت های خاص وجود دارد. علاوه بر این، تمام umlaut ها، لهجه ها و، به عنوان مثال، “ß” در طرح سنتی ایالات متحده وجود ندارد، زیرا هیچ یک از آنها در انگلیسی مورد نیاز نیست. ما تفاوت های اصلی بین چیدمان آلمانی و سنتی آمریکایی را در اینجا برای شما خلاصه کرده ایم:

  • هیچ کلید مرده ای وجود ندارد، یعنی کلیدهایی که فقط پس از فشار دادن کلید دیگری تنظیم می شوند (مثلاً لهجه ها).
  • Umlauts (ÄÖÜ) و ß به طور کامل گم شده اند.
  • شخصیت های خاص (اغلب) در جاهای دیگر هستند.
    مثال: کاراکتر @ در صفحه کلید آمریکایی با ترکیب جایگزین می شود تغییر مکان + 2 تولید شده است.
  • گیومه هایی که از زیر شروع می شوند قابل استفاده نیستند.
  • کلید Alt GR (گرافیک جایگزین) در طرح بندی صفحه کلید سنتی ایالات متحده وجود ندارد.