رئیس فورد به رویاها پایان می دهد

تسلا همچنین در حال کار به سمت یک خودروی برقی ارزان‌تر در بخش قیمتی است. ایلان ماسک قبلا این پروژه را متوقف کرده بود. اما واقعیت همچنان پابرجاست: حتی اگر به زودی خودروهای الکترونیکی زیر 25000 یورو تولید شوند، موتورهای احتراقی هنوز به طور قابل توجهی ارزان تر هستند داشتن – حداقل وقتی به قیمت خرید نگاه می کنیم. از سوی دیگر، تحلیل هزینه کل مانند ADAC می تواند به نتایج متفاوتی برسد.



منبع

با این حال، صداهای دیگری نیز وجود دارد. با ID.2، فولکس‌واگن در اوایل سال 2025 یک آن را می‌خواهد خودروی الکترونیکی کمتر از 25000 یورو قیمت اولیه را به بازار بیاورید. دقیقاً آنچه مشتریان با قیمت نسبتاً پایین دریافت می کنند هنوز مشخص نیست. که به زودی حتی ارزان تر انتظار ولفسبورگ را نخواهند داشت.

از نظر قیمت، و همچنین از نظر عملکرد، خودروهای الکترونیکی قدرتمندتری از چین وجود دارد:

خودروهای الکترونیکی ارزان: این برندها می خواهند شروع به کار کنند

امروز هستند ماشین های برقی در درجه اول یک جایگزین برای همه کسانی است که می توانند یک موتور احتراقی لوکس را نیز بخرند. این قیمت ها خیلی بالاستکه بنزین و گازوئیل با پول یکسان عملاً یک کلاس تجهیزاتی بالا می روند. این به این زودی ها تغییر نمی کند، رئیس فورد جیم فارلی از همه مردم پیش بینی می کند.

تسلا ابتدا این قول را داده است، سایر تولیدکنندگان نیز می‌خواهند این کار را انجام دهند: خودروهای الکتریکی ارزان قیمتی که همه می‌توانند آن را خریداری کنند، نباید خیالی باقی بمانند. اما جیم فارلی، رئیس فورد، اکنون در حال محاسبه است. با خودروهای برقی ارزان قیمت برای اولین بار چیزی نخواهد بود.

آب کم عمق

رئیس فورد: خودروهای الکترونیکی در سال‌های آینده گران‌تر از بنزین و گازوئیل خواهند بود

به گفته وی، بسیاری از تولیدکنندگان همچنان در حال ساخت خودروهای برقی هستند در طول سال ها هزینه های بیشتری نسبت به موتورهای احتراقی ایجاد می کند. بر این اساس، تعدیل قیمت ها دور از انتظار است. فارلی انتظار خودروهای برقی را دارد فقط از 2030 قیمت نسبتاً کمی نسبت به موتورهای احتراقی فعلی دارند (منبع: رویترز).

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

در مسیر رسیدن به آنجا، فرصت‌های دیگری باید به کسب درآمد از Stromers با وجود هزینه‌های بالا کمک کند: این امر باعث ایجاد درآمد اضافی از پیشنهادات نرم‌افزاری می‌شود. علاوه بر این، فارلی انتظار دارد پیشرفت فعلی در باتری‌های خودروهای الکتریکی تغییر کند. آنها کوچکتر و با مواد خام ارزان تر ساخته می شوند. قیمت های بالای فعلی احتمالاً تأثیر فنی نیز خواهد داشت می تواند برد خودروهای الکترونیکی را کاهش دهد. اما آنها همچنین برای مشتریان بیشتری مقرون به صرفه خواهند بود.

مدیر عامل شرکت در یک نشست سرمایه گذار توضیح داد که به دلیل کاهش قابل توجه هزینه های تولید، قیمت خودروهای برقی تنها بین سال های 2030 تا 2035 به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. برای بسیاری از تولیدکنندگان، این تنها در مورد نسل دوم یا سوم خودروهای الکتریکی صادق است.