ارزان‌ترین خودروی الکتریکی آلمان یک استثناست

بنابراین به سختی می توان از داچیا در آینده قابل پیش بینی جهش های بزرگی در جهت حرکت الکتریکی انتظار داشت. طرح‌ها برای ادامه نصب موتورهای احتراق داخلی رد شده است، اما نه. در عوض، داچیا می‌خواهد بسته به نحوه توسعه بازار واکنش نشان دهد. بنزین و گازوئیل از یک سو و خودروهای برقی از سوی دیگر به گفته رئیس داچیا، می توانند با هم وجود داشته باشند.

داچیا بهار در ویدیو ارائه شده است

ارزان ترین خودروی الکتریکی آلمان به پایان رسید

با داچیا فرق میکنه. این خودروساز در طول سال ها به دلیل قیمت ارزان خرید خودروهای خود شهرت زیادی به دست آورده است. تنها مدل الکتریکی تا کنون، داچیا اسپرینگ، از این قاعده مستثنی نیست، برعکس. اسپرینگ هم از نظر خرید و هم از نظر هزینه هر کیلومتر ارزان ترین خودروی الکترونیکی در بازار آلمان محسوب می شود. اما سازنده دارد عجله ای برای تقویت بیشتر پیشنهاد آن نیست.

داچیا می خواهد تا سال 2035 به موتورهای احتراقی وفادار بمانیددنیس لو ووت، رئیس برند داچیا (منبع: رویترز) می گوید. طرح پشت آن: داچیا می‌تواند با تغییر بعدی برای کاهش خطرات، از تغییر خودروهای الکتریکی در رنو حمایت کند. باید در سال 2030 آنجا باشد. لو وات ادامه داد: «هر کس نقشی برای بازی کردن دارد.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید

با این حال، خریداران خودروهای الکترونیکی باید یک ابهام را بپذیرند: در آلمان، داچیا ماه‌ها است که هیچ سفارشی را برای بهار نپذیرفته است. این مدل ارزان قیمت نیز قرار است با یک خودروی الکتریکی جدید از سال 2024 جایگزین شود. باید منتظر ماند و دید که آیا اسپرینگ تا آن زمان دوباره در بازار آلمان عرضه خواهد شد یا خیر.



منبع

مرسدس بنز، فولکس‌واگن، فورد، اوپل – بسیاری از خودروسازان مدت‌هاست که پایان کار موتورهای احتراقی را اعلام کرده‌اند. برخی فراتر از هدف تعیین شده توسط اتحادیه اروپا هستند. به عنوان مثال، اوپل نمی‌خواهد فروش موتورهای بنزینی و دیزلی در اروپا را تا سال 2035 متوقف کند، بلکه فقط می‌خواهد از سال 2028 خودروهای الکتریکی عرضه کند.

داچیا به موتورهای احتراقی وفادار می ماند: این برای خودروهای الکتریکی چه معنایی دارد؟

داچیا اسپرینگ ارزان‌ترین خودروی الکتریکی است که مشتریان مقتصد آلمانی در بازار پیدا می‌کنند. اما به جای اینکه داچیا با قیمت پایه به استرومر تکیه کند، می خواهد تا زمانی که ممکن است به موتور احتراقی وفادار بماند. اما مشتریان در حال حاضر به دنبال لوله هستند.