ماشین های جدید خیلی گران هستند

به گفته ADAC، تولیدکنندگان و فروشندگان نیز به دلیل کاهش در دسترس بودن، عرضه می کنند تخفیف و تبلیغات کمتر ارائه شده است که خرید را برای مشتریان مقرون به صرفه تر می کند. علاوه بر این، ترفندی وجود دارد که توسط خودروسازان استفاده می‌شود که در سال‌های اخیر علیرغم مشکلاتی که در تامین وجود داشت، سود بی‌سابقه‌ای را تضمین کرده است: مدل‌های گران‌تر و تجهیزات ویژه گران‌تر ترجیحاً ارائه شده‌اند.

TankenApp با روند قیمت بنزین

TankenApp با روند قیمت بنزین

قیمت خرید خودروهای الکترونیکی نیز به جای کاهش در حال افزایش است:

ADAC از خودروسازان می خواهد که وارد عمل شوند

وضعیت اقتصادی نیز به این جهت اشاره دارد: به عنوان مثال، هزینه های انرژی به این معناست که در بسیاری از خانواده های آلمانی چیزی از درآمد ماهانه باقی نمی ماند. اگر خودروسازان بخواهند در میان مدت مجدداً تعداد زیادی بفروشند، قیمت ها نمی توانند مانند تا کنون به افزایش خود ادامه دهند.



منبع

این مراحل – نه تنها توسط VW – توسط عوامل خارجی مانند زنجیره تامین ایجاد نمی شوند. بنابراین مشاهدات ADAC نیز به تولیدکنندگان اعلام می شود. باشگاه اتومبیل از سازندگان می‌خواهد تا نسخه‌های پایه ارزان‌تر را بازگردانند، “تا افراد با منابع مالی محدود نیز بتوانند وسیله نقلیه جدید بخرند”.

Ströer Media Brands GmbH

Stroer Media Brands GmbH

دلایل متعددی برای توسعه قیمت ها وجود دارد: به گفته کارشناسان باشگاه خودرو، کمبود چیپس و اختلال عمومی در زنجیره تامین باعث شده تا در زمان همه گیر کرونا، عرضه کم شود. اون دوباره تاثیر منفی بر قیمت خرید دارند – از دیدگاه مشتری

نکته پس انداز GIGA
سوخت خیلی گرونه؟ آیا به دنبال ارزان ترین پمپ بنزین هستید؟ سپس برنامه سوخت گیری ما را دانلود کنید. در آنجا کمترین قیمت بنزین را در منطقه خود خواهید یافت.

TankenApp با روند قیمت بنزین

TankenApp با روند قیمت بنزین

مانند بسیاری چیزهای دیگر، قیمت خودروهای جدید فقط یک جهت را می شناسند: به سمت بالا. اما خرید خودرو مدت هاست که گران شده است. ADAC محاسبه کرده است که خریداران خودرو امروز چقدر باید در جیب خود فرو بروند. قابل توجه است که مشتریان باید قیمت های بسیار بالاتری از آنچه تولید کنندگان می توانند توجیه کنند بپردازند.

44 درصد بیشتر: مشتریان ابتدا باید توانایی خرید خودروهای جدید را داشته باشند

اغلب نسخه اصلی خودروهای محبوب حذف شد، که قیمت اولیه را به شدت افزایش می دهد. به عنوان مثال، ADAC به VW Golf اشاره می کند: در سال 2021، مدل پایه 90 اسب بخاری با قیمت 20700 یورو ارائه شد. در حال حاضر نسخه کوچکتر از موتور 130 اسب بخاری وجود ندارد. این نسخه پایه جدید فقط از 29560 یورو شروع می شود.

TankenApp محصولی از Ströer Media Brands GmbH است که GIGA نیز به آن تعلق دارد.

قیمت خرید خودروهای جدید در آلمان طی پنج سال گذشته تا 44 درصد افزایش یافته است. این از تحقیقات ADAC به دست می آید. باشگاه خودروسازی قیمت های مشتریان نهایی را برای چندین خودرو در کلاس های مختلف مقایسه کرده است. به طور متوسط ​​بودند خودروهای جدید خریداری شده از سال 2017 تا ژوئیه 2022 19 درصد گران تر شده اند.