بهترین بازی های سرکش سال 2022: Hades, Returnal and Co.

پلتفرم های موجود: Nintendo Switch، PlayStation، Xbox، PC و Google Stadia

پلتفرم های موجود: نینتندو سوییچ، پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی

سلول های مرده (نینتندو سوییچ)

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 07/11/2022 01:07

چیزی که بیش از همه من را مجذوب خود کرد، علاوه بر داستان دلچسب و گرافیک پیکسلی عاشقانه طراحی شده، گیم پلی واقعا موفقی بود. هر یک از اعضای خانواده، چه پدر، چه دختر یا پسر، هر کدام توانایی های کاملاً متفاوتی دارند، به این معنی که تنوع زیادی وجود دارد. با این حال، برخلاف سایر نمایندگان ژانر، شما نسبتاً سریع داستان را پشت سر می گذارید و جدا از New Game Plus، (متاسفانه) به سختی دلیلی برای بازگشت مجدد وجود دارد. اما اگر به هر حال دوست ندارید صدها ساعت در یک بازی سرمایه گذاری کنید، به جای درستی آمده اید. حالت قفسه گنجانده شده نیز یک امتیاز خوب است.

و هر روز گره‌خاک شلیک می‌کند: وارد Gungeon شوید

وارد Gungeon شوید

وارد Gungeon شوید

سازنده: Passtech Games

پلتفرم های موجود: Nintendo Switch، PlayStation، Xbox، PC و Android/iOS

Children of Morta (نینتندو سوییچ)

در نهایت، به یک افزوده جدیدتر به خانواده سرکش می رسیم: ما در مورد آن صحبت می کنیم نفرین خدایان مرده. پس از یک مرحله بلوغ گسترده در Early Access، سرانجام این عنوان به طور رسمی در نسخه 1.0 منتشر شد. تأثیرات سایر نمایندگان ژانر محبوب به وضوح قابل توجه است، که به هیچ وجه در زمینه یک نقطه ضعف نیست. برعکس، زیرا ترکیب جنبه های شناخته شده دیگر بازی ها در اینجا به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. در عین حال، هنوز عناصر جدیدی وجود دارد که در مجموع باعث ایجاد یک تجربه بازی واقعاً موفق می شود.

مناره را بکش رقص در نقطه احتمالا چیزی خارج از خط. در هسته خود، این بازی در واقع یک سازنده عرشه است. با این حال، این جنبه واقعاً هوشمندانه با عناصر سرکش معمولی ترکیب شد. در هر اجرا، شما ترکیب متفاوتی از کارت ها و یادگارها را در اختیار دارید – که هر دوی آنها را در طول بازی به عنوان پاداش تصادفی از حریفان شکست خورده دریافت می کنید. بنابراین مهم است که از قبل بازی کنید تا به تدریج عرشه نهایی را بسازید تا بتوانید رئیس نهایی را شکست دهید.

توسعه دهنده: Dodge Roll

پلتفرم های موجود: پلی استیشن 5 (انحصاری)

پلتفرم های موجود: نینتندو سوییچ، پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی

پلتفرم های موجود: نینتندو سوییچ، پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه شخصی

کاملاً ممکن است که این یا آن کنترلر در اطراف اینجا پرواز کند. با این حال، در آزمایش مرتبط در GIGA، این به هیچ وجه به عنوان یک نقطه ضعف شناخته نشد، زیرا دقیقاً همین سطح واضح از دشواری است که انگیزه لازم را فراهم می کند. اگر همچنان ناامید هستید، می توانید شانس خود را در حالت Co-op نیز امتحان کنید. اندوه مشترک، اندوهی است که نصف شده است. برای طرفداران سرسخت نیز یک اسپین آف به نام Exit the Gungeon وجود دارد.

نفرین شده خوب: نفرین خدایان مرده

نفرین خدایان مرده

نفرین خدایان مرده

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 07/11/2022 ساعت 10:17 صبح

حداقل از زمانی که سورپرایز سال گذشته هادس را به نمایش گذاشت، به اصطلاح “روگولایک” بر لبان همه بوده است – اما واقعاً این به چه معناست؟ GIGA توضیح می‌دهد که این سبک چیست و چه چیزی باعث جذابیت این بازی‌ها می‌شود. علاوه بر این، ما تعدادی از محبوب ترین نمایندگان در حال حاضر این ژانر را ارائه می دهیم، امیدواریم که طعم شما را جلب کنیم.

شما در نقش فضانوردی قرار می گیرید که به نظر می رسد در یک نوع چرخش زمانی در یک سیاره بیگانه است. البته تو اونجا تنها نیستی و مجبوری – یه لحظه صبر کن، اینو بهت نگفتم؟ در هر صورت، موضوع کاوش در مجموع شش حوزه مختلف است که داستان به تدریج در آنها آشکار می شود. به هر حال، در بررسی ما از Returnal به جزئیات در مورد نقاط قوت و ضعف تیرانداز سرکش می پردازیم. اگر در خلق و خوی اکشن سریع هستید و از منحنی یادگیری نسبتاً تند دوری نمی کنید، قطعاً ارزش پول خود را در اینجا خواهید داشت.

بازی پیکسل اعتیاد آور: سلول های مرده

سلول های مرده (نینتندو سوییچ)

مسلماً در ابتدا کمی ناامید بودم، زیرا داستان فیلم Curse of the Dead Gods، دست کم، نقشی فرعی دارد. در اینجا من توسط عناوینی مانند هادس خراب شدم. با این وجود، بازی دلیل وجودی خود را دارد، به خصوص که سیستم مبارزه بسیار تاکتیکی‌تر است و تقریباً آنقدر که من در بازی‌های دیگر می‌شناختم شلوغ‌تر نیست. چیزی که من فکر می کنم موفقیت آمیز است: سه معبد مختلف.

بازگشت (پلی استیشن 5)

بازی در تست ما هم قانع کننده بود و به همین دلیل تقریبا بالاترین امتیاز را از ما گرفت. بنابراین اگر به دنبال یک پلتفرمر اکشن سرکش هستید، حتما باید نگاهی به Dead Cells بیندازید. نه حداقل به خاطر تخم مرغ های خنده دار عید پاک که بارها و بارها در بازی با آنها روبرو خواهید شد. به هر حال، اکنون حتی می توانید Dead Cells را به راحتی در گوشی هوشمند خود بازی کنید.

نوع متفاوت سرکش: Slay the Spire

مناره را بکش

مناره را بکش

در صورت برگشتی یکی از اولین عناوین صرفاً انحصاری برای پلی استیشن 5 است. با این حال، موضوع بسیار مهم‌تر این است که این بازی در مورد آن است: شما در نقش فضانوردی قرار می‌گیرید که به نظر می‌رسد در یک سیاره بیگانه در یک نوع چرخش زمانی قرار دارد. البته شما هم در آنجا تنها نیستید و بنابراین باید از میان انبوهی از بیگانگان – از جمله باس فایت ها – عبور کنید. اگر بمیرید، بیشتر تجهیزات خود را از دست خواهید داد و باید دوباره از جایی که سفینه فضایی شما سقوط کرد شروع کنید.

وارد Gungeon شوید احتمالاً اولین بازی در لیست ما است که می تواند از یک سو منجر به ناامیدی کامل و از سوی دیگر سرخوشی وجد شود. در هسته خود، این یک تیرانداز آرکید کلاسیک است که هدف آن خاموش کردن چراغ‌های حریفان شما قبل از انجام همین کار با شما است. شما چندین کلاس و زرادخانه گسترده ای از سلاح ها را برای این منظور در اختیار دارید. اما به ویژه باس فایت ها سخت هستند و برای افراد ضعیف نیستند.

داستان بسیار زیاد است، اما اکنون قسمت بسیار جالب‌تر: چه چیزی چنین بازی‌هایی را تا این حد خاص می‌کند و Enter the Gungeon، Dead Cells یا Slay the Spire چه وجه مشترکی دارند؟ در اصل، بازی هایی که ذکر شد نمی توانند متفاوت تر از این باشند، اما چیزی که آنها را متحد می کند این واقعیت است که احتمالاً اغلب در ابتدا خواهید مرد. با این حال، هرچه بیشتر بازی کنید، بهتر می‌شوید و اغلب شخصیت‌تان نیز بهتر می‌شوید، زیرا در بیشتر موارد پیشرفت‌های مختلفی برای شما در دسترس است. در ادامه مجموعه کوچکی از بازی‌های سرکش محبوب را ارائه می‌دهیم که باید هیجان‌انگیز باشند، مخصوصاً برای تازه واردان:

ضربه غافلگیر کننده: هادس

هادس (پلی استیشن 5)

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 07/11/2022 05:16

با هادس استودیوی سازنده مسئول Supergiant Games واقعاً عالی بود. ماجراجویی سرکش که در سال 2020 منتشر شد با نامزدی و جوایز متعددی همراه بود. و به نظر من درسته می‌توانید انتظار گیم‌پلی متنوع با پتانسیل اعتیاد، داستانی زیبا و ارزش تکراری بسیار بالا را داشته باشید. می‌توانید در لیست محبوب‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ، جزئیات بیشتری درباره این بازی کسب کنید.

با فراوانی مداوم بازی‌ها، مرزهای بین ژانرهای متعدد همیشه به وضوح قابل تفکیک نیست. اما از آنجایی که نمی‌خواهیم جواهرات بازی را از شما دریغ کنیم، در اینجا منتخب دیگری از بازی‌های متوالی وجود دارد:


منبع

در سلول های مرده این یک بازی است که در سال 2018 نور روز را دید. با این حال، به روز رسانی ها همیشه به طور منظم منتشر شده است، که من را نیز از این گوهر آگاه کرد. چیزی که من بلافاصله متوجه شدم: گرافیک پیکسلی زیبا. با این حال، سیستم رزمی من را مجذوب خود کرد. شما همچنین مهارت ها و سلاح های بیشتری را باز می کنید. به این ترتیب، هر اجرا احساس متفاوتی دارد و در عین حال قطعات جدیدی از داستان در سطوح متعدد برای شما آشکار می شود.

هادس (پلی استیشن 5)

چگونه می توانید فرزندان مورتا بهترین توصیف؟ احتمالاً به عنوان نوعی دیابلو پیکسلی با داستانی بسیار خانوادگی تر. شما در نقش شخصیت های مختلف خانواده برگسون قرار می گیرید که کوه همنام مورتا را خانه خود می نامند. با این حال، اخیراً پوسیدگی در آنجا شیوع پیدا کرده است که نه تنها جان شما، بلکه زندگی همه افراد آنجا را به خطر می اندازد. بنابراین اکنون زمان آن است که برای نجات جهان به نیروها بپیوندیم.

سازنده: Mega Crit Games

مدت زمان یک دویدن بیش از حد طولانی نیست، که اگر بخواهید یک راند سریع در بین این دو بازی انجام دهید سودمند است. علاوه بر این، همیشه تنوع کافی وجود دارد، زیرا هر معبد محیط‌ها، هیولاها و رئیس‌های جدیدی را با خود می‌آورد.

افتخارات: Metroidvania، Soulslike یا Roguelite؟

صدا پیچیده است؟ در ابتدا چنین است – حداقل در تجربه من. اما این دقیقاً همان چیزی است که بازی را بسیار جذاب می کند، زیرا با هر شکست چیز جدیدی یاد می گیرید و احساس بهتری نسبت به ترکیب کارت های قدرتمند پیدا می کنید. حالت معمولی: «فقط یک دور دیگر، قول می‌دهم!» اگر با این وجود استراحت کنید یا به کمک نیاز داشته باشید، ما یک راهنمای مناسب برای همه رئیس‌ها آماده کرده‌ایم. مشابه Dead Cells، اکنون می‌توانید Slay the Spire را روی گوشی هوشمند خود نیز بازی کنید. پس شما منتظر چه هستید؟

ماجراجویی خانوادگی: فرزندان مورتا

Children of Morta (نینتندو سوییچ)

پلتفرم های موجود: Nintendo Switch، PlayStation، Xbox، PC و Android/iOS

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 7/11/2022 ساعت 10:14 صبح

به گفته ویکی پدیا، این اصطلاح قبلاً در اوایل دهه 1990 ایجاد شد. از جمله، اشاره او به بازی همنام Rogue از سال 1980 بود که در آن زمان بسیار محبوب بود. هنگام تلاش برای فرمول‌بندی یک اصطلاح کلی برای این بازی و سایر بازی‌های مشابه، جامعه در نهایت بر روی اصطلاح رایج هنوز “Roguelike” توافق کردند.

هادس در وهله اول عشق من به ژانر سرکش را برانگیخت، اگرچه قبلاً از چنین بازی هایی اجتناب می کردم. بنابراین اگر هنوز شک دارید، به سختی می توانید در اینجا اشتباه کنید. همچنین کاملاً ممکن است که نتوانید بازی را تا 20، 50 یا 100 ساعت آینده کنار بگذارید و پس از آن تعجب کنید که زمان به کجا رفته است. من از روی تجربه صحبت می کنم.

کیفیت AAA در حال مرگ: برگشتی