از نظر برد واقعاً اینطور به نظر می رسد

آ بخشی از مشکل، روند جاری SUV است، همچنین برای خودروهای الکترونیکی. معجزه فضایی بسیار ساخته شده به عنوان بادگیر ارائه می شود و قدرتی بسیار بیشتر از بدن های صاف تر را می بلعد.



منبع سازندگان خودروهای برقی دوست دارند به برد وسیع ببالند. اما آیا زمانی که در بزرگراه با سرعت 130 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنید، این حتی واقع بینانه است؟ پاسخ برای طرفداران الکترو هشیار کننده است.

هر چه سرعت بیشتر باشد مصرف بیشتر است. آنچه برای خودروهای معمولی با موتورهای احتراقی صادق است در مورد خودروهای الکتریکی نیز صادق است. اما این مانع از آن نمی‌شود که تولیدکنندگان از ارزش‌های افراطی در تبلیغات استفاده کنند برد با یک بار شارژ باتری می رود. به عنوان مثال، مرسدس EQS 450+ قرار است 785 کیلومتر را طبق استاندارد WLTP قبل از اتصال مجدد به برق طی کند. با این حال، در واقعیت، اوضاع در اتوبان های آلمان متفاوت است.

خودروهای الکترونیکی: برد در آزادراه به میزان قابل توجهی کمتر است

اولین تسلا می تواند در رتبه هفتم قرار گیرد. تسلا مدل 3 نتوانست 491 کیلومتر را در اتوبان طی کند، اما توانست 363 کیلومتر را طی کند (منبع: Auto Bild).

به منظور دستیابی به برد بیشتر، خودروهای الکترونیکی توصیه می شود نکات مشابه برای موتورهای احتراقی. هرکسی که با آینده نگری و یکنواخت رانندگی کند و فقط به آرامی شتاب بگیرد، در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. تهویه مطبوع و گرمایش نیز باید با احتیاط استفاده شود تا فشار اضافی به باتری وارد نشود.

مجله Auto Bild دارد 36 خودروی الکترونیکی فعلی زیر میکروسکوپ و اجازه دهید با سرعت ثابت 130 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند. در مقایسه با اطلاعات رسمی ارائه شده توسط تولید کنندگان در محدوده، به سرعت تصویر متفاوتی پدیدار شد. مرسدس EQS 450+ که قبلاً ذکر شد، هیچ جایی نزدیک به 785 نیست، بلکه تنها 482 کیلومتر در Autobahn است. با این وجود، هنوز هم از همه خودروهای الکترونیکی آزمایش شده دورتر است.

باتری‌های خودروهای الکترونیکی نیز روی چرخ‌ها موجود هستند:

ZipCharge: خودروهای الکترونیکی را با باتری های چرخ دار شارژ کنید

خودروهای الکترونیکی: چگونه در مصرف برق صرفه جویی کنیم

در رتبه دوم قرار دارد BMW iX xDrive 50 برای پیدا کردن، حتی اگر او 630 اما 434 کیلومتر را در اتوبان طی کند. هیوندای توانست با Genesis Electrified G80 جایگاه سوم را به دست آورد (427 به جای 520 کیلومتر).