صحنه حذف شده همه چیز را تغییر می داد

The Lord of the Rings: The Return of the King داستان یک حلقه را به پایان می رساند. بر این اساس، فیلم هم کم ندارد. را رویارویی نهایی خیر و شر قبل از ثور سیاه در موردور اتفاق می افتد، جایی که شاه آراگورن و پیروانش با انبوهی از اورک ها روبرو می شوند. با این حال، نسخه اصلی فیلم دارای یک دوئل بسیار خاص بود: آراگورن در مقابل خود سائورون حاکم شرور.

سه گانه The Lord of the Rings: Extended Edition [4K Ultra-HD] [Blu-ray]

یوتیوبر باگوس آردا تمام صحنه های موجود از دوئل را گردآوری کرده است:

چرا دوئل سائورون حذف شد؟

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 2023/03/28 05:09

اما چرا سائورون وارد فیلم تمام شده نشد؟ توضیح ساده این است که این صحنه خیلی از کتاب اصلی فاصله می گرفت. از این گذشته، سائورون تمام قدرت خود را در رینگ قرار داد و می تواند در صورت از دست دادن آن دیگر شکل فیزیکی به خود نمی گیرند. جکسون همچنین در مورد اینکه چگونه مبارزه نقش فرودو و سم را که در واقع مسئول شکست نهایی سائورون هستند، کمرنگ کرد. نبرد آراگورن صرفاً یک انحراف ناامیدکننده برای خرید زمان بیشتر برای هابیت ها بود.

سه گانه The Lord of the Rings: Extended Edition [4K Ultra-HD] [Blu-ray]

طرفداران فیلم مطمئناً می دانند که آراگورن در واقع در مقابل دروازه سیاه در حال مبارزه با دوئل است. اما نه در برابر سائورون، بلکه در برابر یکی ترول زرهی. همانطور که در فیلم‌های جایزه فیلم مشاهده می‌شود، مدل CGI به‌طور غیر رسمی بر روی بدن سائورون قرار گرفت.

اکثر طرفداران موافق هستند که جکسون تصمیم درستی در حذف دوئل سائورون از فیلم گرفت. کاربر مایکل ویر زیر ویدیوی Bagus Arda می نویسد که این ها هستند خویشتن داری – خودداری – پرهیز این است که هنوز هم فیلم ها را به یک شاهکار تبدیل می کند. دوئل نهایی با شخصیت شرور، که تقریباً در هر فیلم اکشن ضروری است، جالب به نظر می رسید، اما تا حدودی تأثیر و منحصر به فرد بودن داستان را از بین می برد.



منبع

یک صحنه حذف شده در اینجا نشان می دهد که سائورون در مقابل ارتش ارک خود ظاهر می شود. اول از همه، فرم درخشان الف او را می توان دید که در نهایت زره سیاهی که قبلاً در مقدمه سه گانه دیده شده بود، در اطراف آن بسته می شود. حتی یکی شد مبارزه کامل بین آراگورن و سائورون فیلمبرداری شد، که در آن آراگورن شمشیر خود را به سینه سائورون می زند. شرور که از این موضوع دلسرد نمی شود، می خواهد کار مرد را تمام کند، اما تنها با این واقعیت که یک حلقه در نهایت در گدازه کوه Doom غرق می شود، متوقف می شود.

به ندرت هیچ سه گانه سینمایی موفق تر و محبوب تر از ارباب حلقه ها باشد. کارگردان پیتر جکسون و تیمش با عشق و علاقه فراوان شاهکاری خلق کرده اند. با این حال، نبرد نهایی فیلم سوم تقریباً بسیار متفاوت به نظر می رسید. تنها چیزی که از آن باقی مانده یک صحنه بریده شده است.

ارباب حلقه ها تقریباً پایان متفاوتی داشت