شما باید این تنظیمات را تغییر دهید

دوربین آیفون راه طولانی را طی کرده است. آیا می دانستید که او حتی نمی توانست در اولین آیفون سال 2007 فیلم ضبط کند؟ نتایجی که آیفون 14 پرو ارائه می دهد بسیار چشمگیرتر است.

در اینجا می توانید انتخاب کنید که کدام یک از تنظیمات را می خواهید به طور دائم حفظ کنید.

به طور پیش فرض، دوربین آیفون عکس ها را با فرمت HEIF می گیرد. این نیز خوب است زیرا حجم فایل را کاهش می دهد. با این حال، یک نقطه ضعف بزرگ: بسیاری از برنامه ها نمی توانند فرمت HEIF را باز کنند. من خودم چندین بار در مکاتبات ایمیلی با شرکت های بیمه این مشکل را داشتم که نتوانستند عکس های من را باز کنند. بنابراین اگر بهترین سازگاری ممکن برای شما مهمتر از ذخیره حافظه است، قالب HEIF را از حالت انتخاب خارج می کند. چگونه انجامش بدهیم:

  • تنظیمات را باز کنید
  • برو جلوی دوربین
  • سپس “Formats” را باز کنید.
  • انتخاب را از «بازده بالا» به «حداکثر سازگاری» تغییر دهید.

نکته دوربین آیفون: تنظیمات را حفظ کنید

بنابراین شما تنظیمات را در دوربین آیفون نگه دارید (منبع تصویر: GIGA)

آیا از قبل این نکات را برای Google Photos می دانید؟

نکته دوربین آیفون: Grid را فعال کنید

به این صورت شبکه را در دوربین آیفون فعال می کنید (منبع تصویر: GIGA)
و اگر عکس از قبل در قوطی است، می‌توانید بعداً – با برنامه‌های عکس، دوباره دست به دست آورید. Snapseed، Photoshop و Co. دوباره آخرین ذره را از عکس فوری دریافت می کنند: زیباسازی عکس ها: 5 برنامه برای Android و iOS.



منبع به لطف جدیدترین آیفون ها، بسیاری از مردم دیگر حتی به دوربین دیجیتال نیاز ندارند. اگر می خواهید از دوربین آیفون خود بیشتر از آنچه که دارید بهره ببرید، باید نکات زیر را جدی بگیرید. آنها نه تنها در زمان و اعصاب صرفه جویی می کنند، بلکه همچنین می تواند نتایج بهتری ارائه دهد.

نکته برای دوربین آیفون: فرمت را تغییر دهید

به این ترتیب می توانید فرمت دوربین آیفون را تغییر دهید (منبع تصویر: GIGA)

شبکه در دوربین آیفون به طور پیش‌فرض غیرفعال می‌شود – همانطور که هر عکاسی می‌داند، یک پوچ واقعی از اپل است. چونکه اون گرید به تراز و ترکیب تصویر کمک می کند، که در آن تصویر پیش نمایش را به 9 مستطیل مساوی تقسیم می کند. به این ترتیب می توانید از اصل «نسبت طلایی» بهره ببرید و موتیف خود را کاملا صحنه سازی کنید. اینطوری کار میکنه:

  • تنظیمات را باز کنید
  • برو جلوی دوربین
  • ضامن را روی “شبکه” تنظیم کنید.
برای بسیاری از مردم، آیفون جایگزین دوربین دیجیتال شده است. برای اپل، این به معنای طناب زدن است: از یک طرف، برنامه دوربین را به طور مداوم بهبود دهید، اما از طرف دیگر، آن را تا حد امکان ساده نگه دارید. اما سادگی اجباری معایبی نیز دارد، زیرا بسیاری از تنظیمات عملی عمیقاً پنهان هستند. ما 3 مورد از آن‌ها را معرفی می‌کنیم که تضمین می‌کنند عکس‌های زیباتری با آیفون خود می‌گیرید.

سیب

تنظیمات پیش فرض در دوربین آیفون برای همه نیست. برخی ترجیح می دهند به جای 4:3 در 16:9 عکس بگیرند، برخی دیگر عکس هایی با نوردهی بالاتر را دوست دارند. وقتی دوربین آیفون بعد از هر جلسه عکس به تنظیمات پیش فرض برمی گردد و می توانید دوباره همه تنظیمات را تغییر دهید، آزاردهنده تر می شود. این لازم نیست! را دوربین آیفون همچنین می تواند آخرین تنظیمات را “به خاطر بسپارد”. و به این صورت می شود:

  • تنظیمات را باز کنید
  • برو جلوی دوربین
  • “تنظیمات حفظ” را انتخاب کنید.