دیزل ژنراتور چیست؟ و چه کاربرد های دارد؟

سلام جناب حسینی عزیز، یک ژنراتور با توان 33 کیلووات سه فاز مناسب می باشد. قسمت گرد گیر صافی دارای یک لاستیک پلاستیکی شکاف دار (گلابی لاستیکی) است که با فشردن آن و باز شدن شکاف، گرد و خاک داخل گردگیر به بیرون ریخته می شود. در موتور تراکتور ها، کمباین ها و ماشین های راهسازی جدید قسمت گردگیر توسط یک مجرا به خروجی اگزوز متصل شده است. گاز های خروجی اگزوز موجب کشش و تخلیه گرد و خاک داخل گردگیر می شوند و حالت خود تمیز کنی را به وجود می آورد.

تولید برق توسط ژنراتور تک، از طریق سیمی که در یک میدان مغناطیسی حرکت می‌کند و بارهای الکتریکی را القا می‌کند، انجام می‌شود. بهترین راه حل استفاده از لود بانک است تا حداقل یک بار در سال دستگاه با توان ۱۰۰٪به مدت ۱ ساعت استفاده سود تا رسوبات ناشی از احتراق ناقص سوخته و از موتور خارج شوند. احتراق ناقص سبب شکل‌گیری دوده و پس ماند سوخت نسوخته می‌شود که مسیر رینگ‌های پیستون را بسته و می‌چسباند و سبب کاهش شدید در کارایی مهر و موم کردن می‌شود و فشار کم ابتدایی را تشدید می‌کند. بار می‌تواند بین ژنراتورهای در حال فعالیت موازی از طریق تقسیم بار سهیم شود. تقسیم بار می‌تواند با استفاده از کنترل افت سرعت به وسیلهٔ فرکانس در ژنراتور کنترل شود، در حالی که به‌طور مداوم کنترل سوخت موتور برای تغییر بار تنظیم می‌شود و از منابع قدرت باقی مانده‌است.

ضروری است که خنک کننده و سیستم تهویه، گرمای حاصل دیزل ژنراتور را به خارج هدایت نماید. مخزن سوخت معمولا دارای ظرفیت کافی برای روشن نگه داشتن این محصول به مدت میانگین 6 تا 8 است. در مورد دیزل ژنراتور کوچک، مخزن سوخت، بخشی از پایه شاسی است یا در بالای قاب نصب شده است. برای استفاده از این کالا در زمینه تجاری، ممکن است نیاز به احداث و نصب یک مخزن سوخت خارجی در کنار این محصول باشد. روتور یک میدان مغناطیسی در حال حرکت بر روی استاتور تولید می کند، که موجب اختلاف ولتاژ بین سیم پیچ های استاتور می شود. این عمل منجر به تولید جریان متناوب در خروجی دیزل ژنراتور می گردد.

با توجه به اینکه برآورد بودجه در هر پروژه ای از اهمیت بالایی برخوردار است شرکت بینش ابتکار خاورمیانه جهت تسریع در امر پاسخ به استعلام مشتریان عزیز قیمت پرفروش ترین محصولات دیزل ژنراتور خود را ارائه نموده است. ذکر معدودی از خسارات فوق اهمیت تهیه دیزل ژنراتور را بعنوان پشتوانه ای برای تولید برق در زمان قطع برق شبکه سراسری مشخص تر میکند. موتورها با استفاده از واشرها، بسط ها، یاتاقان های جدید ، و قطعات جدید بی شمار دیگری سر هم بندی می شوند.

  • در زمان تأسیس این مجموعه برآن بودیم که بتوانیم نگاهی شگرف برفعالیت های اقتصادی وعمرانی داشته باشیم.
  • برخلاف موتور بنزینی، یک موتور دیزلی از گرمای فشرده سازی برای اشتعال و سوختن سوخت تزریق شده در محفظه تزریق استفاده می کند.
  • ژنراتورهای مازادی که از قبل دارای صاحب بوده اند گاهی توسط شرکت ها، حراجی ها، توزیع کننده ها، فروشندگان ، و حتی در ارتش فروخته می شوند.
  • همچنین در نظر گرفته شود این اعداد تخمینی می باشد و بدیهی است که ژنراتوری که به طور مداوم کار می کند خیلی زودتر از رقمی که فقط برای برق اضطراری در هنگام خاموشی استفاده می شود، به مرز ۱۰ هزار ساعت می رسد.

همینطور، آن ها در دور موتور بسیار پایین تر از ژنراتورهای گاز طبیعی/ بنزین کار می کنند. هر دوی این عوامل به این معنی است که دیزل ژنراتورها نسبت به سایر ژنراتورها کمتر فرسوده می شوند. این نمودار بر اساس اندازه ژنراتور و باری که ژنراتور در آن کار می کند، مصرف سوخت یک ژنراتور دیزل را به طور تقریبی می دهد. لطفا توجه داشته باشید که این جدول به منظور تخمین میزان سوخت مصرفی در حین کار در نظر گرفته شده است و به دلیل عوامل مختلف از جمله موتور، مدل، تاریخ تولید و بار، نمایانگر دقیقی نیست. دینام AC عمدتا از سیم پیچ های فولادی و مس ساخته می شود، در حالی که قاب خارجی معمولاً از فولاد کم کربن ساخته می شود. سیستم خنک کننده موتور را کنترل می کند، به طور معمول مخلوطی از آب مقطر و گلیکول با برخی مواد افزودنی اضافی برای جلوگیری از خوردگی می باشد.

همچنین، دانستن این که برای چه کاری از آن استفاده شده است، و نیز این که آیا برای تولید مداوم برق از آن استفاده می‌شده یا کارکرد آماده باش داشته است هم می‌تواند مفید باشد. سنکرون سازی شامل تطبیق ولتاژ ، فرکانس و فاز قبل از اتصال ژنراتور به سیستم است. عدم همگام سازی قبل از اتصال می تواند باعث ایجاد جریان اتصال کوتاه یا ایجاد اصطحلاک و سوختن ژنراتور یا قطع بریکر آن شود.

یک مدل از ژنراتور به صورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چند ساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید به صورت پیوسته عمل کنند. زمانی که یک ژنراتور جایگزین راه می‌افتد، ممکن است با شرایطی بخصوص عمل کند مانند ۱۰٪ بار اضافه که در طی زمان فعالیت می‌تواند منظور اینجا شود. ژنراتوری با مدل یکسان می‌تواند مرتبه بالاتری را برای سرویس جایگزین راه‌اندازی کند که آن برای امور پیوسته‌است. شرکت‌های سازنده بر طبق توافق جهانی برای هر ژنراتور رتبه‌ای قائل می‌شوند. علاوه بر وظایف شناخته شده مانند تأمین توان پس از قطع شبکه، دیزل ژنراتورها به‌طور معمول شبکه‌های قدرت اصلی در سراسر جهان را به دو راه مجزا پشتیبانی می‌کنند.

قیمت دیزل ژنراتور 80 تا 270 کاوا (60 الی 220 کیلووات)

در این مرحله، سوخت به هوای متراکم داغ وارد می‌شود و شروع به سوختن کرده و فشار را حفظ می‌کند و هنگامی که پیستون به مرکز فوقانی برسد، تأمین سوخت متوقف می‌شود. تزریق سوخت در انتهای مرحله مکش تا رسیدن به نقطه قطع ادامه می‌یابد. در این حالت، شیر ورودی و تخلیه بسته می‌مانند و گازهای داغ و هوای فشرده در سیلندر پخش می‌شود و سبب حرکت پیستون به سمت پایین می‌شود تا اینکه به نقطه پایین برسد. به گستردگی استفاده از تمام مکان‌ها و ابزارهای است که برای استفاده از الکتریسیته در زندگی بشر فرآهم شده است. از نیاز اضطراری به برق در هنگام قطعی شبکه گرفته تا وسایل حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی و همه نیازمندی‌هایی که در مکان‌های فاقد شبکه، به برق وجود دارد. به هرحال اگر این رسوبات پیشروی کند تا مرحله‌ای است که رینگ‌های پیستون داخل شیارهایشان را تصرف کنند.

تفاوت دیزل ژنراتور با موتور برق

دیزل ژنراتور چیست؟ و چه کاربرد های دارد؟