با توجه به Idealo، شما هنوز هم می توانید در اینجا در سال 2022 ذخیره کنید

طبق بررسی های پرتال قیمت، قیمت ها همه جا افزایش نیافته است. برای انجام این کار، میانگین قیمت‌های فعلی 100 دسته کالای پرطرفدار با میانگین قیمت‌های مربوط به ماه مشابه سال گذشته مقایسه شد. نتیجه: قیمت ها در 53 دسته از 100 دسته افزایش یافته است. برای 47 درصد باقی مانده، قیمت ها بدون تغییر یا حتی کاهش یافته است.

فلوریان کریگل، کارشناس قیمت در Idealo، به طور خلاصه می گوید: «سخت است که بگوییم امسال همه چیز گران تر است. با وجود افزایش قیمت، امکان معامله وجود دارد. “هر کسی که انعطاف پذیر باشد – برای مثال در مورد رنگ یا ظرفیت ذخیره سازی یک محصول – و پیشنهادات را مقایسه کند، می تواند حتی در زمان تورم در جمعه سیاه پول پس انداز کنید.

این نمودار میانگین پس انداز برخی از دسته های محصول را در جمعه سیاه 2021 نشان می دهد. (منبع تصویر: Idealo)

توصیه کارشناس قیمت: قبل از بلک فرایدی به پیشنهادات توجه کنید

متأسفانه، اغلب موارد مثبت واضحی برای موارد محبوب وجود داشت: گوشی های هوشمند در حال حاضر به طور متوسط ​​12 درصد گران هستند از یک سال پیش، سخنرانان حتی 15 درصد. اما اگر می خواهید یک نوت بوک جدید یا یک دستگاه اسپرسوساز در جمعه سیاه بخرید، خوش شانس هستید: لپ تاپ ها به طور متوسط ​​4 درصد ارزان تر هستند، دستگاه های قهوه ساز 6 درصد کمتر.

اما در نهایت همیشه به پیشنهاد مربوطه بستگی دارد. با بیشترین تخفیف در سال 2021 مربوط به بازی های PS4 (16 درصد) بود. و تجهیزات بازی (14 درصد در هدست). از سوی دیگر، با گوشی های هوشمند، صرفه جویی بسیار کم و به طور متوسط ​​تنها 1 درصد بود.

قیمت ها عملاً در همه جا و تقریباً بدون وقفه در حال افزایش هستند. تصادفی نیست که بسیاری از مصرف کنندگان از خود می پرسند: آیا جمعه سیاه در 25 نوامبر 2022 حتی امسال ارزشش را دارد؟ پورتال مقایسه قیمت Idealo جواب دارد و معلوم می شود که مختلط است. اینکه آیا یک معامله واقعی در میان پیشنهادات وجود دارد به عوامل مختلفی بستگی دارد. با توجه به شرایط فعلی، شانس آنقدرها هم که تصور می شود بد نیست.

از این رو: قیمت ها را قبل از جمعه سیاه مقایسه کنید. ممکن است این اتفاق بیفتد که بهترین پیشنهاد را می توان کمی قبل از آن دریافت کرد. به گفته کریگل، عملاً تمام نوامبر اکنون یک ماه معامله است.



منبع

همچنین به نکات پس انداز ما برای جمعه سیاه امسال توجه کنید:

طولی نمی کشد که ماراتن پس انداز در حوالی جمعه سیاه دوباره امسال برگزار می شود. اما تورم بالا به شکارچیان معامله نیز محدود نمی شود. پورتال مقایسه قیمت Idealo اکنون نشان می دهد که در سال جاری چقدر می توانید واقعاً پس انداز کنید.

جمعه سیاه در زمان تورم: همچنان می توانید در این محصولات صرفه جویی کنید

اما یک مشکل باقی می ماند: به گفته Idealo، پس انداز واقعی در جمعه سیاه کمتر از انتظار بسیاری از مشتریان است. اکثریت آلمانی ها بر این باورند که می توانند بین 11 تا 20 درصد در پیشنهادات در رویداد خرید صرفه جویی کنند. با این حال، به طور متوسط، مشتریان در جمعه سیاه 2021 پرداخت کردند فقط خوب 5 درصد کمتر نسبت به اکتبر سال.