خانه هوشمند فروش تجهیزات smart home و هوشمند سازی ساختمان

کارآموزان در کلاس های آموزش هوشمند سازی ساختمان بر انواع طراحی سیستم های هوشمند، سناریو نویسی، و … تسلط یافته و در انتها موفق به دریافت مدرک فنی و حرفی ای هوشمند سازی ساختمان که از اعتبار بالایی برخوردار است، می گردند. یکی از نوین ترین رشته ها در صنعت ساختمان های داخل و خارج کشور آموزش هوشمند سازی ساختمان یا BMS می باشد که افراد بسیاری به آن تمایل نشان داده و دلیل آن را می توان در بازار کار پر رونق آن به دلیل پیشرفت تکنولوژی در منازل دانست. در یک ساختمان اداری هوشمند، قبل از حضور پرسنل در محل کار، سیستم های تهویه مطبوع فعال شده و انسان ها در دمای مناسب شروع به کار می کنند.

دسته ی اول سیستم های تولید برودت تراکمی که دارای کمپرسور هستند و شامل چیلرهای تراکمی آب/هوا خنک، یونیت بیرونی دستگاه های اسپلیت/داکتد اسپلیت/وی آر اف و کندانسینگ یونیت باشند. یونیت بیرونی این سیستم شامل کمپرسور، کندانسور و فن و در برخی مواقع شیر انبساط یا لوله مویین تشکیل شده است. این ادوات معمولا با نام های آژیر و چراغ های چشمک زن (فلاشر یا استروب) در سیستم های اعلام حریق مورد استفاده خانه هوشمند آکو قرار می گیرند.

کاربرد اینترنت اشیا در هوشمند سازی ساختمان

سنسور این ترموستات دمای محیط را اندازه گیری کرده و سپس به شیرهای کنترل کلکتور گرمایش فرمان داده و با باز و بسته کردن جریان آب گرم، دمای داخل را تنظیم می کند. پیشرفته ترین نوع پنل های اعلان حریق در بازار پنل های آدرس پذیر هستند. ویژگی منحصر بفرد این نوع پنل ها در انعطاف پذیری بیشتر در تشخیص، فعال سازی و اعلام هشدار سمعی و بصری آشکار می شود. این پنل برای استفاده در مکان هایی با اتاق های متعدد و امکان حریق بالا ایده آل است. این دوربین ها تصاویر را از طریق اینترنت یا شبکه در دسترس قرار می دهد. دوربین های شبکه ای پاسخگوی نیاز های داخلی سازمان ها و یا نیازهای تجاری می باشند چرا که بدون نیاز به حضور شخص در محیط می توان از جزئیات وقایع با خبر شد.

درصورت ورود شخص غير مجاز به داخل منزل زنگ های هشدار داده ميشود و همچنين در صورت عدم حضور ساكنين در منزل سيستم هوشمند به صاحبخانه SMS ارسال مي كند. به هر دستگاه در یک سیستم KNX ساختمان هوشمند یک شماره منحصر به فرد و مبهم اختصاص داده میشود. توپولوژی حاصل یک ساختار درختی آزاد است که از لحاظ چیدمان قابلیت انعطاف پذیری زیادی را ایجاد می کند. در صورت نیاز به بیش از 64 دستگاه، می توانید تکرار کننده خط را برای توسعه خط استفاده کنید.

هم می تواند منزلی ساده باشد که با خلاقیت و بهره گیری از امکانات کم از طریق اینترنت کنترل می شود. ساختمانهای هوشمند ممکن است از طیف گسترده ای از فناوری و تکنولوژی های موجود استفاده کنند و به گونه ای طراحی یا مقاوم سازی شوند که امکان ادغام پیشرفت های تکنولوژیکی در آینده برای آن ها، امکان پذیر باشد. در واقع به اتصال سیستم های نام برده جهت افزایش هم افزایی آن ها برای کاربران و ساختمان، هوشمند می‌گویند.

در انواع هوشمند سازی ساختمان ، هماهنگی سیستم صوتی و تصویری می تواند انتخاب بسیار مبتکرانه ای باشد. چرا که در این حالت برای افراد امکان پخش موسیقی دلخواه در هر نقطه از منزل فراهم می شود. همچنین هوشمندسازی سیستم صوتی و تصویری ساختمانهای مسکونی این قابلیت را به ساکنین می دهد که هر فرد آرشیو مخصوص به خود را داشته باشد. X-10 یکی از اولین پروتکل هایی هوشمند سازی ساختمان بود که در خانه های بومی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1975 توسط پیکو الکترونیک برای انتقال داده ساختمان هوشمند از طریق سیمکشی خط برق خانگی طراحی شده است. بنابراین هر تولید کننده می تواند دستگاه های توانمند X-10 خود را توسعه دهد.

دوربین های ANPR و LPR برای خواندن و ذخیره ی پلاک های وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند. ANPR مخفف عبارت «تشخیص خودکار شماره ی پلاک» و LPR کوتاه شده ی عبارت «دوربین های شناسایی پلاک» هستند. از این دستگاه ها برای به دست آوردن اطلاعات وسیع در یک منطقه ترافیکی در جهت ارتقاء امنیت منطقه استفاده می شود. در کنترل دسترسی مبتنی بر هویت (Identity-Based Access Control) با استفاده از مدیریت این شبکه، می توان به طور موثرتری فعالیت ها و دسترسی ها را بر اساس نیازهای شخصی مدیریت کرد.

تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

دسته ی سوم سیستم های تولید برودت با روش احتراق و تراکم است که با نام GHP شناخته شده اند ولی در بازار ایران بنا به شرایط سخت تعمیرات و نگهداری محبوب و مقبول واقع نگردیده است. این شستی دارای دو نوع المان شکننده شیشه ای و المان انعطاف پذیر (طلقی) است. در این سامانه دستگاه ها در یک مدار حلقه (لوپ) به یکدیگر متصل می گردند که تعداد این حلقه ها بسته به نیاز متفاوت است و به طور معمول تا ۱۲۶ دستگاه در هر حلقه را پشتیبانی می‌کند. در این مدل، دسترسی به اطلاعات براساس مسئولیت ها به نقش های سازمانی تعلق می گیرد. همچنین می توان از سوئیچ های مغناطیسی (رید سوئیچ) در کنار درها و پنجره ها بهره گرفت. لحظه ای که در یا پنجره ای باز شود، این سوییچ ها عمل کرده و هر زمان هشداری به وجود آید زنگ هشدار به کار می افتد و کاربر به وسیله صفحه نمایش گیرنده در جریان آن قرار می گیرد.

  • کنترل دسترسی اختیاری یک نوع سیستم کنترل دسترسی است که این امکان را به صاحب کسب و کار می دهد تا در مورد اینکه چه کسی اجازه ی ورود فیزیکی یا دسترسی شبکه ای به یک محل مشخص را داشته باشد تصمیم گیری کند.
  • در مصرف انرژی صرفه جویی نمایید تا هم محیطی مطلوب ایجاد شود و هم زندگی را به شکل کاملا متفاوت و جذابی تجربه نمایید.
  • همچنین قابلیت استفاده از دستیار صوتی میرای از راه دور نیز ممکن می باشد.
  • مثلاً IBMS می‌تواند بر اساس تمایلات یک شخص، با ورود او به اتاق دمای هوا و نور را تنظیم کند.
  • استفاده از سیستم خانه هوشمند بسیار راحت و لذت بخش است چراکه با استفاده از این نوع سیستم ها برای انجام فعالیت های کنترلی کافی است یک بار صفحه تلفن همراه خود را لمس کنید.
  • این پنل بر تمام ورودی ها و خروجی های سیستم نظارت دارد و آن ها را کنترل می کند.
خانه هوشمند فروش تجهیزات smart home و هوشمند سازی ساختمان

هزینه سیم کشی تجهیزات در مقایسه با نصب تجهیزات بی سیم بسیار بیشتر است؛ همچنین صرفه جویی منابع در ساختمان‌های مبتنی بر تجهیزات بی سیم بیشتر است؛ بنابراین استفاده از تجهیزات هوشمند سازی بی سیم از هر نظر به صرفه‌تر از تجهیزات سیمی هوشمند سازی است. تجهیزات هوشمند سازی بی سیم امکان برقراری ارتباط از راه دور با انواع وسایل هوشمند سازی ساختمان را برای ما فراهم می‌کند. این دستگاه در دریافت و ارسال فرمان‌ها و اطلاعات به عنوان یک واسطه عمل می‌کند؛ اما برخی از لوازم هوشمند سازی ساختمان نیازی به این دستگاه نداشته و به طور مستقل به اینترنت متصل می‌شوند.