این 9 ویژگی سری PS5 و Xbox کاملاً بی‌نظیر هستند



PS5 و Xbox Series X|S بیش از دو سال است که در بازار هستند. با این حال، بسیاری از گیمرها همچنان به کنسول های نسل قبل پایبند هستند. این مایه تاسف است زیرا کنسول های جدید ویژگی های واقعا برجسته ای را ارائه می دهند.

PS5 و Xbox Series X|S: اینها بهترین ویژگی های جدید هستند

از نوامبر 2020، Xbox Series X|S و PS5 بالاخره در فروشگاه ها در دسترس هستند. نسبت به نسل گذشته چیزهای زیادی تغییر کرده است.

کنسول های جدید نه تنها به طور قابل توجهی قدرتمندتر هستند، اما چندین ویژگی جدید را نیز دریافت کرده اند. برخی از آنها قلب هر گیمری را تندتر می کنند – و ما آنها را برای شما خلاصه کرده ایم!

برای PS5 و Xbox Series X|S عرضه می شود به جای یک هارد دیسک معمولی، از یک SSD بسیار سریع استفاده می شود. روزهای بارگیری Assassin’s Creed: Valhalla قبل از اینکه نوار بارگیری در نهایت به هدف خود برسد، پس‌انداز و مالیات خود را ثبت کنید، گذشته است. بازی‌ها سریع‌تر شروع می‌شوند، صحنه‌های برش یکپارچه در گیم‌پلی جریان پیدا می‌کنند.

در ادامه موضوع: افزایش حافظه PS5: SSD را در پلی استیشن 5 نصب کنید – این روش کار می کند

علاوه بر این، SSD مزیت دیگری نیز دارد: به لطف زمان دسترسی سریع‌تر، دیگر نیازی نیست که داده‌ها دو یا سه بار روی سیستم نصب شوند – این همچنین باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی در پایان می شود.

گیمرهای رایانه شخصی سال هاست که آن را می شناسند، حالا گیمرهای کنسولی نیز می توانند از آن بهره ببرند: با سرعت 120 فریم بر ثانیه بازی کنید. هر کسی که دارای یک مانیتور بازی یا تلویزیون مناسب با پشتیبانی از 120 هرتز است، هرگز نمی خواهد پس از اولین بار آن را بدون این ویژگی انجام دهد. بازی‌ها نه تنها نرم‌تر به نظر می‌رسند، بلکه پاسخگوتر نیز هستند. شما می توانید به ویژه در تیراندازی های اول شخص سریع مانند Call of Duty: Vanguard از این مزیت بهره مند شوید.

اگر کنسول خود را به بازی FIFA جدید بر روی آن ندهید، می خواهید بیش از یک بازی در هر جلسه انجام دهید. مشکل موجود: جابجایی بین بازی ها اغلب چند دقیقه طول می کشد. پس از همه، شما باید یک بازی را تمام کنید و سپس بازی دیگر را شروع کنید – این آزار دهنده است!

با این حال، Xbox Series X|S در حال تغییر آن است. به لطف ویژگی رزومه سریع، حداکثر 6 بازی را می توان در آنجا گرم نگه داشت. در پایان، این بدان معنی است که اگر می خواهید بین چندین بازی که قبلاً شروع شده اند سوئیچ کنید، لازم نیست ابتدا بازی های مربوطه را شروع کنید – آنها همچنان در پس زمینه اجرا می شوند. جابجایی بین بازی های فردی فقط چند ثانیه طول می کشد.

مایکروسافت در اینجا از رقبا جلوتر است. PS5 (هنوز) چنین ویژگی را ارائه نمی دهد.

در حالی که ایکس باکس وان می توانست بیش از 600 بازی از ایکس باکس اصلی و ایکس باکس 360 را اجرا کند، سونی در نهایت از این روش پیروی می کند – البته با گستردگی کمتر. زیرا پلی استیشن 5 بازی های PS4 را نیز اجرا خواهد کرد – اما چند استثنا وجود دارد. با این وجود، گامی در مسیر درست است که در صورت فروش سهل انگارانه کنسول قدیمی خود، باز هم باید چند یورو را در جیب بسیاری از بازیکنان قرار دهد.

نه تنها از نظر بصری سونی و مایکروسافت با کنسول‌های جدید پیشتاز خواهند بود، از نظر صدا نیز بهبودهایی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، سونی به یک راه حل سخت افزاری اختصاصی به نام Tempest 3D AudioTech در PS5 متکی است. که می تواند تا 5000 منبع صوتی مختلف را به طور همزمان محاسبه کند. این باید هم غوطه ور شدن و هم محلی سازی دقیق تر منابع صدا را به همراه داشته باشد.

Xbox Series X|S همچنین به صدای سه بعدی تسلط دارد، اما متکی به صدای فضایی از قبل ایجاد شده است که بیشتر گسترش خواهد یافت.

کنسول های مایکروسافت از Dolby Atmos پشتیبانی می کنند، در حالی که این مورد فقط در PS5 هنگام پخش Blurays وجود دارد.

اگر نرخ تازه سازی صفحه نمایش و FPS شما در بازی مطابقت نداشته باشد، ممکن است پاره شدن قابل مشاهده (پارگی تصویر) رخ دهد، به خصوص با پانل های افقی دوربین. تصویر بی قرار به نظر می رسد. اما این به زودی تمام خواهد شد – حداقل اگر یک تلویزیون مناسب و یکی از کنسول های نسل بعدی دارید. دو کنسول مایکروسافت از زمان انتشار خود از VRR (نرخ تجدید متغیر) پشتیبانی می کنند. سونی سرانجام در یکی از آخرین به روز رسانی ها، پشتیبانی از PS5 را ارائه کرد.

اما VRR دقیقا چه چیزی را به ارمغان می آورد؟ این فناوری تضمین می کند که نرخ تازه سازی تلویزیون شما با FPS بازی شما سازگار است. نتیجه: بالاخره دیگر پاره نشد – یک رویا!

PS5 یک کنسول مبتکرانه برای علاقمندان است! تنها در چند مرحله ساده می توان آن را به قطعات جداگانه جدا کرد. حتی می توانید بیشتر سخت افزار را برای افزایش حافظه دست نخورده بگذارید. این سهولت استفاده از قبل در PS4 وجود داشت. خوشحالم که می‌بینیم سونی این سنت را با PS5 ادامه می‌دهد.

به لطف Share Play، بازیکنان PS4 از قبل می‌توانند بازی دوستان خود را تماشا کنند – آنها هنوز خودشان نمی‌توانند آن را بازی کنند. این با PS5 تغییر می کند. در اینجا به لطف حالت PiP ویژه می توانید به راحتی گیم پلی دوست خود را دنبال کنید به عنوان یک فید ویدیوی کوچک در گوشه بالایی بالای بازی شما.

می‌توانید در ویدیو از ساعت 06:20 دقیقه کل ماجرا را در عمل ببینید.

در نهایت، اجازه دهید به یک ویژگی جدید جالب در کنترلر PS5 نگاه کنیم: بازخورد لمسی در حالی که موتورهای رومبل قبلی کنترلرهای نسل قبلی کمی درشت بودند، اما با مدل جدید باید تغییر کند.

این کنترلر می تواند تشخیص دهد که آیا با بازیکن دیگری در فیفا برخورد می کنید یا با سرعت 180 کیلومتر در ساعت به دیوار می رانید. شدت و محلی سازی ارتعاشات باید بسیار متنوع باشد – و این فقط در نهایت به نفع تجربه بازی شماست.



منبع