این مشکل سد راه خودروهای برقی ارزان قیمت است

علاوه بر این، پاداش زیست محیطی ظرف چند ماه کاهش می یابد، در حالی که قیمت های خرید نه تنها در صندوق های سوپرمارکت، بلکه برای خودروهای برقی نیز در حال حاضر تنها یک جهت می دانند: بیشتر به سمت بالا. که خودروهای الکترونیکی به زودی ارزان تر از موتورهای احتراقی خواهند بوددیو گاردنر، معاون فروش هوندا آمریکا، آن را نمی بیند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و 6000 یورو جایزه بگیرید
در هوندا، آنها باید اطمینان حاصل کنند که خودروهای الکترونیکی با قیمت های پایه “نزدیک به قیمت یک خودروی خوب هستند”. اما تا آن زمان کمی طول می کشد. هنوز نقطه ای از زمان وجود ندارد که تغییر به باتری های حالت جامد انجام شود. نمی توان انتظار داشت که هوندا سریعتر از رقبا باشد.

خودروهای الکترونیکی فعلی هوندا

بالاخره استرومر ارزان؟ باتری های حالت جامد باید تفاوت ایجاد کنند

به‌ویژه به لطف امتیاز زیست‌محیطی، خودروهای الکترونیکی نه تنها برای بسیاری از خریداران جایگزین آگاه‌تر از محیط زیست برای خودروهای دارای موتور احتراقی، بلکه ارزان‌تر نیز بودند. حداقل در یک محدوده قیمتی خاص این موضوع صادق است. با این حال، این مورد به ویژه در مورد اتومبیل های کوچک و جمع و جور است هنوز هم به دست آوردن یک معامله خوب دشوار است. موتورهای احتراقی معادل اغلب ارزان تر هستند.

با گذشت زمان و هر چه خودروهای برقی بیشتر ساخته و فروخته شوند، قیمت ها ارزان تر خواهند شد. اما به خصوص در بخش ابتدایی با قیمت های خرید پایین تر، رانندگان برق باید هزینه زیادی را برای مزیت زیست محیطی بپردازند. همانطور که یکی از مدیران برجسته هوندا فاش می کند این به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. مگر اینکه سازندگان جرات برداشتن قدم بعدی را داشته باشند.

خودروهای الکترونیکی بدون مزیت قیمت: هوندا روزهای سختی را در پیش دارد

به عنوان مثال، NIO تا سال 2024 یک برد بسیار طولانی را برای ET7 برنامه ریزی نمی کند. این لیموزین برقی اولین مدل از سازنده چینی است که امسال به آلمان می آید. از سوی دیگر، هوندا در حال حاضر یک خودروی الکتریکی در بازار دارد: هوندا e. با این حال، او هنوز به یک پرنده تبدیل نشده است. مدل های دیگر همچنان در انتظار هستند. در رقابت برای باتری های حالت جامد، هوندا احتمالاً بسیار عقب است.



منبع

دلیل: “ما معتقد نیستیم که فناوری لیتیوم یون فعلی راه حل بلندمدت است. باتری های حالت جامد برای ما تغییر دهنده بازی خواهند بود. (منبع: The Drive via Insideevs). هوندا در این مورد تنها نیست، بسیاری از تولیدکنندگان خودرو و باتری در حال تحقیق در مورد باتری های حالت جامد آماده برای تولید سری هستند. مزایا، علاوه بر شارژ سریعتر و برد بیشتر، هزینه کمتر باتری است.

تاکنون فقط هوندا e کوچک کاملا برقی است: