اپل AirPods را بهبود می بخشد – اما نه همه مدل ها

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

فقط برای AirPods Pro (نسل 1 و 2)، AirPods (نسل سوم) و AirPods Max. با یک کلیک روی چوب (یا “Digital Crown” در AirPods Max) – و شما بی صدا می شوید. یک کلیک دیگر و قطع صدا لغو می شود. برای تماس های تلفنی (حرفه ای) یا تماس های ویدیویی با چندین شرکت کننده مفید است. عملی است، اما هیچ چیز جدیدی نیست.

فقط برای AirPods Pro 2nd Gen (2022). به گفته اپل، “حالت گوش دادن که به صورت پویا حالت شفافیت و حذف نویز فعال را ترکیب می کند” (منبع: بیانیه مطبوعاتی). به زبان ساده، این بدان معناست که حذف نویز فعال (ANC) با محیط مربوطه سازگار است. اپل در این زمینه دونده است، زیرا برخی از مدل‌های هدفون سونی (مانند WH-1000XM5) یا Bose (مثلاً QuietComfort Earbuds 2) قبلاً عملکردهای مشابهی دارند. آنها “کنترل صدای تطبیقی” و “ActiveSense” نامیده می شوند.

تشخیص صدا و مکالمه شخصی شده

مهم است بدانید: اپل صدای تطبیقی، میزان صدای شخصی شده و تشخیص مکالمه را به نسل دوم AirPods Pro محدود کرده است. سایر مدل‌ها مانند نسل اول AirPods Pro، همه AirPods “عادی” (بدون “Pro”) و AirPods Max استثنا هستند. کاملاً ممکن است که تراشه H2 در AirPods (نسل دوم) یک نیاز فنی برای این عملکردها باشد.

سوئیچینگ خودکار

سریع و کاربردی: AirPods می تواند پخش کننده را به طور خودکار تغییر دهد (منبع تصویر: GIGA)

به همین ترتیب فقط برای AirPods Pro نسل دوم (2022). با عملکرد جدید حجم شخصی شده پخش رسانه با “شرایط محیطی و عادات گوش دادن” سازگار است. به گفته اپل، در اینجا از یادگیری ماشینی استفاده می شود. این تشخیص مکالمه به محض شروع مکالمه صدا را کاهش می دهد. صدای انسان تقویت می شود، نویز پس زمینه سرکوب می شود. این نیز کاملاً جدید نیست و توضیحات بسیار یادآور ویژگی “صحبت به چت” است که سونی در سال 2020 در WH-1000XM4 ادغام کرد.

بازار هدفون بسیار رقابتی است – و اپل در حال پاسخگویی است. به عنوان بخشی از کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2023، به روز رسانی های نرم افزاری برای AirPods ارائه شد که باید در پاییز در دسترس قرار گیرند.

صدای تطبیقی

AirPods می‌تواند به‌طور خودکار بین چند پخش‌کننده جابه‌جا شود، به عنوان مثال از یک لیست پخش در iMac مستقیماً به یک تماس تلفنی در iPhone. قطع و وصل شدید بلوتوث ضروری نیست. مورد نیاز: شما به دستگاه هایی با همان Apple ID وارد شده اید. این تابع اکنون باید “بسیار سریعتر ساخته شود” و اتصالات نیز باید “قابل اعتمادتر” باشند. بنابراین به خودی خود یک تازگی نیست، بلکه یک بهبود عملکرد با یک ویژگی بسیار مفید است (همچنین به مقاله ما در مورد بلوتوث چند نقطه ای مراجعه کنید). اپل در حال حاضر توضیح نمی دهد که کدام مدل های AirPods از این مزیت بهره می برند. کاملاً ممکن است که همه آنها باشند.

نادیده یا باصدا کردن

در نهایت، بهبودهای مفید هدفون از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار ارائه می‌شود، که برخی از آن‌ها برای سال‌ها استاندارد در رقابت بوده‌اند. با این حال، برخی از مدل‌های AirPods هیچ یا فقط عملکرد جدیدی ندارند.

AirPods (Pro، Max): به روز رسانی های نرم افزاری پاییز 2023 اعلام شد