از قبل می دانستید؟ این چیزی است که “i” در آیفون واقعاً می گوید!

استیو جابز اولین آیفون را در سال 2007 معرفی کرد

احتمالاً «من» دیگر آینده خوبی ندارد

در واقع، چیز واضح است، با اولین iMac در سال 1998، نامگذاری مشهور جهانی اپل آغاز شد – iMac، iPod، iPhone، iPad. در واقع درست است، اما «i» کوچک در دکمه‌ای همه‌چیز چه معنایی داشت؟

جالب: “i” در آیفون فقط به معنای “اینترنت” نیست.

اما در سالهای اخیر اپل کمتر و کمتر از آن استفاده می کرد. به عنوان مثال، iWatch یا iTV وجود ندارد. در عوض، ما از Apple Watch و Apple TV لذت می بریم. آیتونز نیز در این میان کم و بیش دفن شده است، اپل موزیک برای همین است. اما آیفون احتمالا همچنان آیفون نامیده می شود و نه اپل فون – ما از این موضوع کاملا مطمئن هستیم.



منبع

چرا آیفون در واقع آیفون نامیده می شود؟ حرف کوچک “i” در واقع به چه معناست؟ هرکسی که فکر می‌کند تا کنون آن را می‌داند، ممکن است در اشتباه باشد، زیرا اکنون تمام حقیقت تقریباً فراموش شده است. GIGA توضیح می دهد.

سیب

چه کسی می تواند آن روز در ژانویه 2007 را فراموش کند؟ در ویدیو برای دیدن ارائه اولین آیفون – یک انقلاب در آن زمان:

استیو جابز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل قدیمی اپل، هنگام ارائه iMac معنای حرف کوچک را فاش کرد. بنابراین می توانید اصطلاحات زیر را به زبان انگلیسی بخوانید: فردی، دستور دادن، اطلاع رسانی، الهام بخش. تقریباً به زبان آلمانی: فردی، آموزش، اطلاع رسانی، الهام بخش. iMac در ابتدا قرار بود برای همه اینها باشد، بعداً “i” بدون هیچ گونه نگرانی برای سایر محصولات تا به امروز مورد استفاده قرار گرفت. تا به امروز به علامت تجاری غیرقابل انکار اپل تبدیل شد.

یکی از کاربران اپل فکر می‌کند که پاسخ را می‌داند و در همان زمان فریاد می‌زند: اینترنت! به درستی. وب در سراسر جهان به تازگی شروع به کار کرد و iMac سکوی پرتاب ایده آل بود. با این حال، این سوال هنوز به طور کامل پاسخ داده نشده است. چیزی که فراموش شد، «من» کوچک معانی دیگری داشت.

هنگام معرفی اولین iMac، استیو جابز معانی متعددی از “i” کوچک را آشکار می کند – یک نفر تقریباً دوباره آن را فراموش کرده بود. (منبع تصویر: اپل)