اسلام رحمت است، غیرداستانی نوشته مهند خورچیده

مثال بارز: در سال 2014، بازیکن فوتبال لوکاس پودولسکی در فیس بوک با دوستان مسلمان خود احوالپرسی کرد.

عید قربانی: 28 تا 30 ژوئن 2023

اصطلاح عربی “عید مبارک” ریشه در اسلام دارد، دینی جهانی که حدود 1.8 میلیارد نفر به آن تعلق دارند. عید مبارک یک سلام مشترک هم برای «عید افطار» بعد از ماه رمضان، «عید فطر» و هم برای «عید قربان» به عنوان بخشی از زیارت مکه، «عید قربان». «عید مبارک» معادل تبریک عید در آلمانی است “عید مبارک”. «عید» خود اصطلاح عام «عید» است.

یک خانواده مسلمان مالزیایی جشن افطار را در پایان ماه رمضان جشن می گیرند (منبع تصویر: گتی ایماژ / نورا کارول عکاسی)

مناسبت هایی برای تبریک هایی مانند “عید مبارک” یا “بایرم مبارک”

جشن افطار: از 21 آوریل 2023

  • «عید فیلتر» که «جشن افطار» یا «رمضان» نیز نامیده می‌شود، پس از پایان یافتن ماه روزه مسلمانان «رمضان» برگزار می‌شود. یک تاریخ یکنواخت در تقویم میلادی را نمی توان تعیین کرد، هر سال تغییر می کند. دلیل: سال عید اسلامی بر اساس تقویم قمری است. ماه روزه هر سال 11 روز جابه جا می شود.
  • در ترکیه، تعطیلات “جشن افطار” به عنوان “جشن قند” نیز شناخته می شود.
  • جشن افطار در سه روز اول ماه بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود که به «شوال» (شوال) معروف است.
  • جشنواره افطار به طور سنتی شامل بازدید از مسجد و قبرستان برای بزرگداشت اقوام متوفی است. در هر دو مکان آیاتی از قرآن و دعا خوانده می شود.
  • دوستان و اقوام ملاقات می کنند، مشابه آنچه در دنیای مسیحیت در حوالی کریسمس انجام می شود. در صورت حضور بازدیدکنندگان، با عبارت «عید مبارک» نیز از آنها استقبال می شود. بر همین اساس اغلب شیرینی به دست می دهند و غذاهای مختلفی سر سفره می آورند. این جشن در تمام کشورهای مسلمان برگزار می شود.
عید قربانی است اوج زیارت مکه (حج) و توسط مسلمانان جهان جشن گرفته می شود. این جشن به داستانی از قرآن برمی گردد: در آنجا از حضرت ابراهیم خواسته شد تا پسرش اسماعیل را بکشد. ابراهیم اطاعت کرد و سپس رحمت خدا را تجربه کرد. اسماعیل نجات یافت، در عوض ابراهیم قوچی را قربانی کرد. جشن قربانی به مناسبت نجات حضرت اسماعیل برگزار می شود. نسخه ای از این داستان در مسیحیت نیز به عنوان “داستان قربانی اسحاق” شناخته می شود. در یهودیت از “آکده” صحبت می شود.

اسلام رحمت است، غیرداستانی نوشته مهند خورچیده

هر کسی که در حال حاضر در اینستاگرام، فیس‌بوک و تیک‌تاک پیمایش می‌کند یا با همکاران مسلمان چت یا چت می‌کند، احتمالاً با اصطلاحاتی مانند «بایرام» یا «عید مبارک» مواجه خواهد شد. این به چه معناست و چرا امروز “عید مبارک” را آرزو می کنید؟

مشاور

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع به روز رسانی از 2023/03/26:
جاری دلیل برای تبریک هایی مانند “عید مبارک”، “رمضان مبارک” یا «عید مبارک»: ماه روزه اسلامی، رمضان، از 2 اسفند آغاز شد. این از 21 تا 23 آوریل 2023 برگزار می شود ضیافت افطار بجای. جشن قربانی چند ماه بعد برگزار می شود و از 28 تا 30 ژوئن 2023 جشن گرفته می شود.

عید مبارک: معنا و مبدأ