خرید آن برای زندگی (BIFL) – با مثال توضیح داده شده است

آیا ابزارهای بوش همیشه سبز نیستند؟ خیر، دستگاه های حرفه ای آبی هستند. آنها معمولا کمی گران تر هستند، اما بهترین کیفیت را در اینجا دریافت می کنید.



منبع

مفید برای خانه، کمپینگ و موارد دیگر. چند ابزار Leatherman به طور قابل توجهی گران تر از محصولات فروشگاه تخفیف است. اما آنها همچنین شهرت بسیار خوبی دارند و با مراقبت مناسب برای سالهای طولانی دوام می آورند. کیفیت قابل مقایسه نیز از Victorinox (به عنوان مثال Swiss Tool در آمازون) در دسترس است.

شاک کاسیو جی

Casio G-Shock GMW-B5000D-1ER: رویایی در فولاد ضد زنگ (منبع تصویر: GIGA)
Casio G-Shock GMW-B5000D-1ER اکنون از 494.10 یورو در آمازونجایگزینی برای Beyerdynamic DT-770 Pro که در بالا ذکر شد. Sony MDR-7506 همچنین از بخش حرفه ای می آید و سال هاست که در استودیوهای متعددی در سراسر جهان استفاده می شود. در دسترس بودن خوب قطعات یدکی
همچنین جالب: Sennheiser HD 25 (برای دی جی های حرفه ای).

چند ابزار Leatherman

میلگرد Leatherman - ابزار چندگانه با 17 ابزار

این مقاله بخشی از موضوع ویژه GIGA “Sustainability” از نسخه 3.6. تا 5.6.2023. در مقاله مروری می توانید بخوانید درباره چیست و قطعات دیگری در این زمینه پیدا کنید.

خرید آن برای زندگی (BIFL) – به چه معناست؟

کفش های کتانی ساخته شده از پارچه، اسباب بازی های ساخته شده از پلاستیک، هدفون های داخل گوش با باتری قابل شارژ یکپارچه: با بسیاری از محصولات، از قبل مشخص است که با خرید آنها طول عمر آنها محدود خواهد بود. اگر می‌خواهید از جنون جامعه دور ریختنی فرار کنید، باید به دنبال محصولاتی باشید که «آن را برای همیشه بخرید». آنها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به خصوص بادوام هستند. ما چند توصیه از حوزه فنی را برای شما جمع آوری کرده ایم.

در پایان، یک “محصول BIFL” می تواند به وضوح خود را از سایر محصولات در نوع خود با دوام خود متمایز کند. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد: این است پایدارتر ساخته شده است، بهتر پردازش می شود، می تواند به راحتی تعمیر کنید، هنوز هم بعد از سال ها به روز رسانی نرم افزاری دریافت می کند. آنچه واقعاً BIFL است، گاهی اوقات تنها پس از آن آشکار می شود که کاربران در مورد آن گزارش دهند.

استفان بابک
استفان بابک، ویرایشگر GIGA، متخصص لوازم الکترونیکی مصرفی، به ویژه صدا.

البته وقتی صحبت از طول عمر می شود، همیشه به همین موضوع برمی گردد نوع محصول خوب، این یک اصطلاح نسبی است. اکثر مردم احتمالاً تصور می کنند که یک قابلمه خوب برای دهه ها، شاید حتی برای نسل ها دوام خواهد داشت. برای یک جفت کفش، انتظار بیشتر در محدوده “سالهای طولانی” است. در مورد محصولات دنیای فناوری، بازه‌های زمانی باید حتی محدودتر تنظیم شوند: لپ‌تاپ‌ای که 10 سال در خدمت بوده است «برای همیشه» دوام آورده است. برای یک گوشی هوشمند حدود 5-7 سال است.

هنوز هم توسط برخی از گیمرهای قدیمی استفاده می شود: اولین بازی Nintendo Game Boy که در ابتدا در سال 1989 منتشر شد. (منبع تصویر: IMAGO / Thomas Eisenhuth)
در زیر برخی از محصولاتی که یا در انجمن BIFL ذکر شده اند یا به دلیل تجربه شخصی از دوام خاصی برخوردار هستند آورده شده است.

کتری گاستروبک

گاستروبک 42426 1.7 لیتری کتری و جاروبرقی

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 06:24

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 05:29

AirPods Pro (نسل اول) من شروع به ضعیف شدن کرده است. باتری هدفون های داخل گوشی خریداری شده در پایان سال 2019 دیگر مانند ابتدا دوام نمی آورد – که وقتی آنها را خریدم برای من واضح بود و برایم مشکلی ندارد. اگر بخواهم یک جفت هدفون را به کسی توصیه کنم که برای همیشه ماندگار باشد، آن Beyerdynamic DT-770 Pro است. قیمت این مدل 140 یورو است (به آمازون نگاه کنید) و از بخش استودیو می آید. نه یک محصول الکترونیکی مصرفی کوتاه مدت و مد روز، بلکه ابزاری قوی برای افرادی که از تولید موسیقی درآمد کسب می کنند. بنابراین نکته کلی من این است که چیزی را بخرید که حرفه ای ها می خرند. لوازم آشپزخانه، ابزار برقی یا مبلمان – در بسیاری از مناطق محصولات ویژه ای برای آشپزخانه هتل ها، برای تجارت، برای امکانات عمومی وجود دارد. کیفیت و دوام را می توان در اینجا یافت.

قیمت در BIFL چه نقشی دارد؟

من بیش از 2 سال است که روزانه از آن استفاده می کنم. به سرعت گرم می شود، نسبتاً آرام است، تمیز کردن آن آسان است. دنیاها بهتر از زباله های پلاستیکی 20 یورویی که قبلا داشتم. با این حال، آن نیز بسیار گران است.

هدفون سیمی سونی

هدفون Sony MDR-7506 Studio

میلگرد Leatherman – ابزار چندگانه با 17 ابزار

هدفون Sony MDR-7506 Studio

BIFL از بخش حرفه ای

پیچ گوشتی شارژی حرفه ای بوش GSR 12V-15

اصطلاح انگلیسی “Buy It For Life” (مخفف: BIFL) در لغت به معنای “Kauf es fürs Leben” در آلمانی است. بر این اساس، BIFL محصولاتی را توصیف می کند که به ویژه بادوام هستند یا حتی تا آخر عمر باقی می مانند. یک نقطه تماس مرکزی، پلتفرم بحث Reddit است: در subreddit r/BuyItForLife حدود 1.5 میلیون عضو از سراسر جهان به تبادل نظر می پردازند. در توضیحات subreddit نیز نوعی است تعریف BIFL یافت می شود: “برای محصولات کاربردی، بادوام و باکیفیت که برای ماندگاری ساخته شده اند.”

BIFL یک اصطلاح انعطاف پذیر است

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 05:36

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 04:45

سطل زباله ثور 50 لیتری

همانطور که می توانید تصور کنید، محصولات با کیفیت بالاتر نیز هستند تمایل به گران تر بودن دارند. تلاش اضافی مربوط به استفاده از مواد و پردازش در نهایت باید پرداخت شود. این بدان معنا نیست که محصولات BIFL همیشه گران ترین یا گران ترین هستند – استثناهای متعددی وجود دارد. به تلفن های همراه مانند نوکیا 3310 (2017) فکر کنید: با توجه به اینکه فناوری نسبتاً ساده ای در اینجا نصب شده است و بدنه آن از پلاستیک محکم (به جای شیشه) ساخته شده است، این تلفن همراه از نظر دوام نسبت به اکثر تلفن های هوشمند برتری دارد. بعید است که سقوط روی زمین عواقب مخربی داشته باشد.

مزایای BIFL چیست؟

  • هزینه ها: حتی اگر خرید برخی از محصولات BIFL نسبتاً گران باشد، در نهایت پس انداز کرده اید. زیرا چیزی که برای مدت طولانی استفاده می شود و اغلب نتیجه می دهد.
  • پایداری: اگر می خواهید در حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته باشید، می توانید مصرف خود را محدود کنید – یا محصولاتی را خریداری کنید که در مدت زمان کوتاهی به زباله نخواهند رفت. هیچ چیزی بدون مصرف منابع تولید نمی شود، این طور است. اما اگر محصولات به گونه‌ای طراحی شده باشند که بادوام و قابل تعمیر باشند، این گامی مهم به سوی پایداری است.

خرید آن برای زندگی (BIFL): نمونه هایی از محصولات

گاستروبک 42426 1.7 لیتری کتری و جاروبرقی

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 05:41

ساعت های کاسیو جی شاک در برابر آب و ضربه مقاوم هستند. اگرچه آنها می توانند کمتر از ساعت های هوشمند مدرن کار کنند، اما بسیار بادوام تر هستند. مدل های “ساخت ژاپن” مانند GMW-B5000D-1ER به ویژه توصیه می شوند.

سطل زباله طبق DIN 30713

سطل زباله ثور 50 لیتری

خب میشناسیش؟ سطل زباله شهری که ظاهر خوبی ندارد اما باید تا حد امکان دوام بیاورد.

پیچ گوشتی شارژی حرفه ای بوش

پیچ گوشتی شارژی حرفه ای بوش GSR 12V-15

ممکن است قیمت در حال حاضر بالاتر باشد. قیمت از 06/03/2023 05:07