جشنواره ها و کنسرت ها: جلوگیری از آسیب شنوایی بسیار آسان است

Wacken، Rock am Ring، Wu-Tang، Nature One … امسال همه چیز دوباره در آلمان اتفاق می افتد. برای اینکه بتوانید در تابستان جشنواره بدون دغدغه به تفریح ​​بپردازید، باید از قبل اقدامات مهمی برای محافظت از گوش خود انجام دهید.

چنین گوش گیرها نسبتاً ارزان هستند و همچنین می توان از آنها در هواپیما یا در سفر با قطار استفاده کرد. نقطه ضعف: آنها به طور موثری از نویز جلوگیری می کنند، اما برای لذت بردن از موسیقی چندان مناسب نیستند. آنها همه چیز را ساکت تر می کنند، اما در عین حال کسل کننده و غیرطبیعی به نظر می رسند.

محافظ شنوایی بالا از Sennheiser و جایگزین

چنین محافظ شنوایی حرفه‌ای بسیار گران‌تر از شاخه‌های فوم ساده است – اما اگر اغلب به جشنواره‌ها و کنسرت‌ها می‌روید، حتماً باید این خرید را در نظر بگیرید. زیرا از نظر آسیب شنوایی دائمی، در نهایت این یک سرمایه گذاری بزرگ نیست. همچنین تعدادی فیش سیلیکونی در محدوده قیمت متوسط ​​وجود دارد که برای گوش دادن به موسیقی مناسب هستند، به عنوان مثال از Alpine یا Schallwerk (به آمازون مراجعه کنید).

هر کسی که به دنبال محافظ شنوایی برای کنسرت های موسیقی است، باید نگاهی به آنچه حرفه ای ها روی صحنه و پشت صحنه استفاده می کنند بیندازد. در اینجا از شاخه های مخصوص استفاده می شود به طور موثر حجم را کاهش دهید اما در عین حال شخصیت صوتی موسیقی تا حد زیادی دست نخورده باقی بماند به طور خلاصه: موسیقی آنطور که باید صدا می کند، اما دیگر برای شنیدن خطری ندارد.

سازنده آلمانی هدفون Sennheiser توسعه جدیدی ارائه کرده است که به این صورت عمل می کند. را سنهایزر SoundProtexPlus از سیلیکون ساخته شده اند و می توانید هر چند وقت یکبار که دوست دارید دوباره استفاده کنید. فیلترهای قابل تعویض اجازه می دهد تا سطح عایق صدا با شرایط مختلف سازگار شود. Sennheiser نوید صدای کامل را می دهد که در آن “تمام جزئیات موسیقی حفظ می شود”. Sennheiser SoundProtex Plus را می توان از سازنده پیش خرید کرد و از پایان می 2023 با قیمت 79.90 یورو در دسترس خواهد بود.



منبع

شاید شناخته شده ترین راه حل در مورد محافظت از شنوایی، شاخه های انعطاف پذیر ساخته شده از موم یا فوم باشد. نام های تجاری معروف، به عنوان مثال، “Ohropax” یا “3M” هستند.

شاید بدانید که صدای زنگ یا جیرجیر در گوشتان در صبح که شب دوباره طولانی شده است. صرف نظر از اینکه کنسرت باشد یا باشگاه – حتی چند دقیقه صدای زیاد می تواند منجر به اختلالات شنوایی شود. کسانی که ساعت ها در معرض سطوح شدید قرار می گیرند در معرض آسیب دائمی هستند. خوشبختانه با روش های ساده می توان از این امر جلوگیری کرد.

محافظت در برابر آسیب شنوایی: گوش گیر و جایگزین