در نامه‌های DHL فرضی، به مشتریان دستور داده می‌شود که روی پیوندی کلیک کنند گفته می شود هزینه های پرداخت نشده پرداخت می شود (منبع: Verbraucherzentrale). به گفته کلاهبرداران، اگر مشتریان پرداخت را انجام ندهند، بسته به دست آنها نمی رسد. این هزینه بسیار ناچیز است، که ممکن است برخی از مشتریان DHL را وسوسه کند که آن را به سرعت پرداخت کنند.

از نظر بصری، تلاش برای کلاهبرداری را نمی توان از ایمیل های رسمی DHL متمایز کرد. بنابراین مشتریان باید فرستنده را از نزدیک بررسی کنید. اگر [email protected] (یا چیز دیگری) به جای [email protected] در اینجا یافت می شود، این یک تلاش برای فیشینگ است. در این مورد مشتریان نباید روی پیوندها کلیک کنند یا هزینه های ادعایی را پرداخت کنند.

DHL چند دستورالعمل ایمنی را برای اعلان ها و ایمیل ها جمع آوری کرده است (منبع: DHL). علاوه بر فرستنده، مشتریان نیز باید لینک ردیابی را بررسی کنید. این همیشه با nolp.dhl.de یا mailing.dhl.de شروع می شود. به جای کلیک بر روی لینک، می توان شماره پیگیری بسته ها را نیز به صورت دستی در وب سایت DHL وارد کرد.