مزایا و معایب تکنولوژی چیست ؟

فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری ای گفته میشود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت های نوین و نوآورانه ای ارائه میکند. نظام تکنولوژیک یعنی ابزار مادی و مجموعه ای از دانش که در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار می گیرد. درواقع امور محدودی به صورت دستی برجا مانده اند و بسیاری از کارهایی که پیش از این توسط کارگران انجام می شد، امروزه در کارخانه ها با ماشین انجام می گیرد و این سبب کاهش تعداد کارمندان یک کارخانه شده است. فناوری عبارت است از کاربرد علوم در صنایع با استفاده از رویه ها و مطالعات منظم و جهت دار. در تعریف تکنولوژی به زبان ساده باید گفت، تکنولوژی دانش مهارت یا هر ساخت است. تکنولوژی یا فناوری به مجموعه ای از تکنیک ها، مهارت ها، روش ها و فرایندهایی اطلاق می شود که در تولید کالاها یا ارائه خدمات یا تحقق اهداف علمی به کار بسته می شود.

فناویر همان تسلط و تبحر انجام کار است، فناوری توانایی انجام کار در همه سطوح و زمینه هاست. بسیاری از کسب و کار ها از افرادی استفاده می کنند که ممکن است از سن بالایی برخوردار باشند، و یا صرفا میانه خوبی با استفاده از تکنولوژی و نرم افزار ها کاری نداشته باشند. این اصطلاح به مجموعه دانش در دسترس برای ساختن ملزومات و مصنوعات از هر نوعی و برای پرداختن به حرفه ها و مهارت های دستی و یا استخراج و جمع آوری انواع مواد اطلاق می شود. اساسا سیستمی که از تکنولوژی برای دریافت یک ورود و تغییر آن با توجه به کاربرد و تولید خروجی استفاده می کند، به عنوان سیستم تکنولوژیک یا سامانه فناوری شناخته می شود. در مورد جوامعی که هم اکنون صنعتی هستند یا جوامع در حال صنعتی شدن این اصطلاح بر همه یا بخش منظمی از مجموعه دانش که مربوط به اصول اکتشافات علمی مربوط باشد اطلاق می شود. بسیاری از افراد امروزه درگیر حفظ آدرس مکان های مختلف نمی شوند، چراکه با بهترین اپلیکیشن های مسیریاب به سادگی می توانند به مقصد مورد نظر خود برسند. علم با مطالعه طبیعت به بررسی رفتارهای طبیعی و فیزیکی پرداخته و به دنبال کشف پدیدهها است و در حالی که فناوری با به کارگیری ایده ها و دستاوردهای علمی، خدمات و کالای مورد نیاز بشر را ارائه میکند.

فناوری شیوه و شگرد ساخت و به کار بستن ابزار، دستگاه ها، ماده ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری های انسان هستند. به تدریج و همین روند در ادامه به تکنولوژی هایی چون چاپ فشاری، تلفن و اینترنت رسیده و موانع و مشکلات برقراری ارتباط را کاهش داد و انسان ها امکان تعامل آزادانه در مقیاس جهانی را ممکن کرد. کشف چگونگی کنترل آتش در پیش از تاریخ و انقلاب نوسنگی بعد از آن، منابع غذایی موجود را افزایش داد و اختراع چرخ به انسان ها کمک کرد تا در محیط زندگی خود سفر کرده و آن را کنترل کنند. اما با این همه که از تکنولوژی می شنویم، آیا تا به حال تعریف تکنولوژی به زبان ساده را می دانید؟ اما تا به حال به این فکر کرده اید که مزایا و معایب تکنولوژی یا فناوری چیست ؟ فناوری مجموعه ای از فرایندها، روش ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین آلات و مهارت هایی است که توسط آن ها کالایی ساخته شده یا خدمتی ارائه میگردد. هر چه که می گذرد، وابستگی ما بدون اینکه بدانیم به تکنولوژی بیش از پیش می شود. Technology یا فناوری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد مجله خبری fudzilla لطفا به بازدید از وب سایت ما.

طبعا تردیدی در تاثیرات فناوری و تکنولوژی نیست. در تعریف فناوری باید گفت تکنولوژی تاثیرات زیادی دارد. فناروی یک فعالیت انسانی است و از همین رو، هم از دانش و هم از مهندسی پیشیه بیشتری دارد. بنابر این یکی از معایب تکنولوژی این است که به علت قیمت بالا شاد همه افراد نتوانند از آن بهره مند شوند. اما بسیاری از فناوری ها که امروزه به وسیل سازمان ها استفاده می شود مانند برخی سخت افزارها یا خدمات نرم افزاری، قیمت بسیار بالایی دارند. اما فناوری در کنار این موارد، محصولات و موارد جانبی ناخواسته یا پیش بینی نشده ای نیز تولید می کند که به عنوان آلودگی شناخته می شوند و منابع طبیعی را آسیب زده و به محیط زیست صدمه می رساند. اما حالا که فهمیدیم تکنولوژی چیست اجازه دهید کمی بحث را جزئی تر کنیم. اگرچه این مزایا بسیار چشمگیر است، اما بحث مزایا و معایب تکنولوژی بدون پرداختن به نیمه تاریک آن مجله خبری fudzilla کامل نمی شود.