دور زدن geo-blocking و غیرفعال کردن بلوک های کشور

به عنوان جایگزینی برای VPN، می توانید از مسیر انحرافی نیز استفاده کنید از سرور پروکسی استفاده کنید. شما یک سرور در کشور مورد نظر انتخاب می کنید و یک آدرس IP مربوطه به شما اختصاص داده می شود. با این حال، سرورهای پروکسی باید از طریق اینترنت یا در لیست ها جستجو شوند. اگر داده های مربوطه را دارید، نمونه ای از نحوه راه اندازی یک سرور پراکسی در فایرفاکس را به شما نشان خواهیم داد.

استفاده از VPN و خدمات مشابه برای دریافت آدرس IP در خارج از کشور مجاز است. اما اینکه آیا می‌توانید از آن برای دور زدن geo-blocking و باز کردن بلوک‌های کشور استفاده کنید، مشخص نیست از نظر قانونی به طور کامل روشن نشده است. در بیشتر موارد، این نقض است شرایط استفاده از ارائه دهندگان مربوطه، از آنجایی که نتفلیکس و شرکت استفاده از چنین امکانات فنی را ممنوع می کنند.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع

گالری عکس را شروع کنید(22 تصویر)

اگر بخواهید به محتوایی با یک IP آلمانی یا یک حساب آلمانی دسترسی داشته باشید که فقط برای استفاده در خارج از کشور در نظر گرفته شده است و برای کاربران آلمانی در نظر گرفته نشده است، وضعیت متفاوت است. Geoblocking دسترسی به اینجا را ممنوع می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید به پخش رایگان بوندسلیگا در نسخه برزیلی “Onefootball” یا پخش لیگ قهرمانان از کانال تلویزیون اتریش Servus TV از طریق اتصال اینترنت آلمانی دسترسی داشته باشید، چنین است. سپس فقط از طریق انحرافات فنی می توان به پیشنهادات آلمان دسترسی داشت.

دور زدن بلوک های کشور در Netflix & Co.: کار می کند

رابرت کالینوفسکی

نکته خواندن

یکی از گزینه ها نصب یک سرویس گیرنده VPN است. یک “شبکه خصوصی مجازی” روشی موثر برای دور زدن انسداد جغرافیایی است، زیرا به این ترتیب یک آدرس IP خارجی، به عنوان مثال یک IP آمریکایی به شما اختصاص داده می شود. انتخاب کشورهایی که می توانید برای آنها آدرس IP انتخاب کنید بسته به ارائه دهنده VPN متفاوت است. برای پیشنهادات رایگان، پهنای باند به شدت محدود شده است. بنابراین این خدمات رایگان برای خواندن مقاله در یک سایت مسدود شده یا ثبت نام در یک سرویس در خارج از کشور مناسب هستند. اگر می خواهید یک استریم کامل را تماشا کنید، باید به یک ارائه دهنده پولی متوسل شود. خدمات VPN همچنین در قالب برنامه برای تلفن های هوشمند اندروید و آیفون ارائه می شود. ارائه دهندگان VPN توصیه شده و شناخته شده شامل NordVPN و Surfshark هستند.

با این حال، قانون اعمال می شود فقط برای ارائه دهندگان مبتنی بر هزینه. بنابراین، کتابخانه‌های رسانه‌ای پخش‌کننده‌های عمومی می‌توانند به جلوگیری از این پیشنهاد ادامه دهند. علاوه بر این، فقط برای اقامت موقت و فقط برای اتحادیه اروپا معتبر است. بنابراین، برای مثال، اگر به ایالات متحده پرواز می کنید، باید انتظار داشته باشید که اقدامات مسدودسازی جغرافیایی همچنان به کار گرفته شود. علاوه بر این، شما نمی توانید محتوایی را که در واقع برای کشورهای دیگر در نظر گرفته شده است تماشا کنید. کاربران آلمانی نتفلیکس به تماشای نتفلیکس «آلمانی» ادامه می دهند، حتی اگر در ساحل ایتالیا دراز کشیده باشند.

اگر چنین دسترسی برای شما ثابت شد، حداقل مال شما می تواند حساب کاربری را می توان با ارائه دهنده مربوطه مسدود کرد. تاکنون، هیچ مورد شناخته شده ای وجود ندارد که در آن کاربران به طور قانونی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته باشند، زیرا به عنوان مثال، آنها به محتوای Netflix در ایالات متحده آمریکا از آلمان دسترسی داشته اند که در اینجا در دسترس نیست. با این حال، ارائه دهندگان خدمات VPN و سایر روش های دور زدن بلوک های کشور را مسدود می کنند. بنابراین هنگامی که یک گزینه کاری را تنظیم کردید، ممکن است به زودی دیگر کار نکند. به طور کلی ضبط، دانلود و توزیع محتوای جریان با ابزارهای اضافی ممنوع است. در اینجا، حفاظت از کپی از نظر فنی دور زده می شود.

نظرسنجی: بازسازی شده یا نو؟

بسته به کشوری که در آن هستید، ممکن است دسترسی به خدمات اینترنت در خارج از کشور محدود شود. به عنوان مثال، ممکن است اتفاق بیفتد که از ایالات متحده آمریکا با آدرس IP آلمانی نتوانید به خدمات پخش دسترسی داشته باشید یا محتوای متفاوتی را در نتفلیکس در این کشور نسبت به خارج از کشور مشاهده کنید. این همان چیزی است که به عنوان “geoblocking” شناخته می شود. آیا می توان از این کار اجتناب کرد و اگر چنین است، آیا مجاز است؟

مشاور

20 ابزار کاربردی که به کاهش وزن کمک می کنند

مسدود کردن جغرافیایی را دور بزنید و محتوا را از خارج پخش کنید

وکیل کریستین سولمکه پاسخ جامعی به این سوال ارائه می دهد که آیا دور زدن ممنوعیت دولتی مجاز است یا خیر:

اگر VPN فعال باشد، به سایت هدف می گویید که در آلمان نیستید، بلکه در کشوری انتخاب شده در سرویس هستید. سپس “geoblocking” اعمال نمی شود و دلیل بلوک دیگر اعمال نمی شود. راه اندازی یک اتصال VPN بدون پیچیدگی است، اگر آدرس IP مناسبی دارید، می توانید از طریق تنظیمات سیستم عامل نیز این کار را انجام دهید. به مقاله Windows 10 مراجعه کنید: یک اتصال VPN را تنظیم کنید – این روش کار می کند.

خدمات استریم اساساً به دلایل صدور مجوز به «مسدود کردن جغرافیایی» متکی هستند. به عنوان یک قاعده، حقوق پخش در سراسر جهان اعطا نمی شود، بلکه به صورت منطقه ای است. این امر از یک طرف برای سرویس‌های پخش فیلم و سریال مانند نتفلیکس، و همچنین برای ارائه‌دهندگانی مانند Dazn که محتوای ورزشی را نشان می‌دهند، صدق می‌کند. مسدود کردن جغرافیایی نیز در برخی کشورها به دلایل سانسور استفاده می شود. به عنوان مثال، در کره شمالی یا چین، نمی توانید به پیشنهادات اینترنتی خاصی دسترسی پیدا کنید که در بقیه جهان به راحتی قابل دسترسی است.

در آوریل 2018، اتحادیه اروپا “مقررات در مورد قابلیت حمل برون مرزی محتوای پولی آنلاین” را معرفی کرد. این نشان می دهد که شما می توانید به همان محتوا در سایر کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی داشته باشید که در این کشور نیز با یک سرویس رزرو شده در دسترس است. پس در تعطیلات هستید؟ قفل کشور وجود ندارد، اگر می خواهید به حساب Netflix یا پیشنهاد Amazon Prime دسترسی داشته باشید. این مقررات همچنین برای Dazn به این معنی است که شما می توانید از حساب خود در خاک اروپا برای تماشای همه برنامه های ورزشی که در آلمان نیز پخش می شوند استفاده کنید.