گوگل با گوشی های پیکسل خود موفقیت بزرگی را جشن می گیرد. از آنجایی که این شرکت از پردازنده خود استفاده می کند، ویژگی های نرم افزاری بسیار بیشتری را می توان پیاده سازی کرد که قبلاً امکان پذیر نبود. با این حال، گوگل از نظر عملکرد عقب است. این باید با پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو تغییر کند.

گوگل به طور قابل توجهی پیکسل 8 پرو را ارتقا می دهد

در این ویدیو شما را با پیکسل 7 پرو آشنا می کنیم:

Google Pixel 8 Pro هنوز کاملاً به روز نیست

بهبودهای زیر برای Pixel 8 Pro در نظر گرفته شده است:

  • طراحی CPU 9 هسته ای: گفته می‌شود که گوگل از هسته‌های مدرن‌تری با Tensor G3 استفاده می‌کند که عملکرد بالاتری دارند. بر این اساس، یک Cortex-X3 باید عملکرد بالایی را تضمین کند. هسته رده بالا توسط چهار هسته Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510 برای کارهای متوسط ​​و ساده پشتیبانی می شود.
  • GPU جدید: علاوه بر این، گوگل می خواهد از یک واحد گرافیکی جدید Mali-G715 استفاده کند که باید عملکرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اکنون باید به جای 7 هسته گرافیکی 10 و یک کلاک کمی بالاتر 890 مگاهرتز وجود داشته باشد. علاوه بر این، ray tracing نیز باید پشتیبانی شود که بازی ها را از نظر کیفیت نمایش به سطح کاملا جدیدی می برد.
  • TPU بهبود یافته: هوش مصنوعی دوباره نقش مهمی در پیکسل 8 پرو ایفا خواهد کرد. بنابراین گوگل باید به Tensor G3 یک واحد پردازش تنسور (TPU) بهبود یافته بدهد، که باید استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعیین کند.
  • ذخیره سازی سریعتر: گوگل نیز مانند سامسونگ می خواهد حافظه سریعتر UFS 4.0 را در Galaxy S23 نصب کند (تست). این بلافاصله بر عملکرد تلفن هوشمند تأثیر می گذارد.

اینها تنها بزرگترین پیشرفت های تنسور G3 بودند که قرار است در پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو آینده استفاده شوند. بعداً، مطمئناً در Pixel 8a و Pixel Fold 2 احتمالی نیز وجود خواهد داشت. طبق گفته Android Authority، Google باید بتواند از نظر عملکرد با گوشی‌های هوشمند نسل 2022 با Tensor G3 همراه باشد. اما احتمالاً نه با اسنپدراگون 8 نسل 2 نسل فعلی.