به این ترتیب می توانید به سرعت و به راحتی از شر گوشی های هوشمند و دستگاه های قدیمی خلاص شوید

اما هر مغازه ای موظف به پذیرش زباله های الکترونیکی نیست. عامل تعیین کننده اندازه آنها است: این تعهد در مورد تخفیفان و سوپرمارکت ها اعمال می شود با مساحت فروش بیش از 800 متر مربع. اگر می خواهید مطمئن شوید، باید از قبل با فروشنده انتخابی خود بررسی کنید که آیا دستگاه های الکترونیکی را قبول می کنند یا خیر. اتفاقاً هنگام خرید از خرده‌فروش‌های آنلاین کوچک‌تر، آنها باید از اول ژوئیه پیشنهاد دهند که دستگاه‌های قدیمی را نیز با خود ببرند.

پس از ویدیوی ما، شما برای دور انداختن وسایل الکترونیکی خود به خوبی آماده هستید:

تلفن همراه یا لپ تاپ خود را در دست بگیرید: قبل از شروع باید این را بدانید

از سوی دیگر، دستگاه های بزرگتر مانند تلویزیون تنها در صورتی باید پذیرفته شوند آنها را مرتب بارگیری کنید و همزمان یک دستگاه جدید بخرید. از سوی دیگر، مصرف‌کنندگانی که فقط می‌خواهند گوشی هوشمند خود را در سوپرمارکت دور بیندازند، مجبور نیستند گوشی جدیدی بخرند.

تقریباً هر خانواده ای یک جعبه یا کشو پر از شارژرها و گوشی های هوشمند قدیمی دارد. مطمئناً بسیاری از آنها هنوز یک یا دو استخوان نوکیا یا یک گوشی تاشو از زمان قبل از سری Flip سامسونگ دارند. دستگاه های قدیمی جمع می شوند و به سادگی کمتر نمی شوند. اما بهترین راه برای خلاص شدن از شر آن چیست؟

دور انداختن گوشی های هوشمند در Lidl، Aldi، Rewe و Co.

این مقاله بخشی از موضوع ویژه GIGA “Sustainability” از نسخه 3.6. تا 5.6.2023. در مقاله مروری می توانید بخوانید درباره چیست و قطعات دیگری در این زمینه پیدا کنید.

قبل از اینکه تلفن همراه یا سایر حامل های داده خود را برای بازیافت بدهید، ضرری هم ندارد اطلاعات حساس یا شخصی را حذف کنید و دستگاه خود را بر این اساس آماده کنید. حتی قبل از اینکه دستگاه قدیمی خود را مجدداً بفروشید، همیشه باید مطمئن شوید که هیچ اطلاعات شخصی در آن یافت نمی شود. چه چیز دیگری باید به آن توجه کنید، ما در مقاله خود آشکار می کنیم.



منبع

آیا می خواهید گوشی هوشمند قدیمی یا خراب خود را بازیافت کنید؟ مسواک برقی روح را از دست داده است، اما چگونه می توانید آن را به روشی سازگار با محیط زیست دفع کنید؟ تخفیفانی مانند Aldi و Lidl و همچنین سوپرمارکت ها باید زباله های الکترونیکی شما را بپذیرند و برای بازیافت ارسال کنند. با این حال، استثناهایی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید تا از سفرهای غیر ضروری خود جلوگیری کنید.

با این حال، قبل از رفتن به Aldi در گوشه و کنار، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید: دستگاه‌های الکترونیکی کوچک باید برای بازیافت پذیرفته شوند – فرقی نمی‌کند گوشی هوشمند و موارد مشابه خود را از آنجا خریداری کرده باشید یا نه. دستگاه کوچکی محسوب می شود همه چیز با طول لبه کمتر از 25 سانتی متر.

همچنین می‌توانید در وب‌سایت‌های Aldi Talk، در فروشگاه آنلاین Aldi (در زیر نقطه 6.10 «دستگاه‌های قدیمی را پس بگیرید»)، در فروشگاه Lidl و در آمازون، درباره بازگشت کالا اطلاعات بیشتری کسب کنید. وب سایت weee-return.de یک نمای کلی از مکان هایی که می توانید دستگاه های کوچک را در منطقه خود بازگردانید ارائه می دهد.

دستگاه‌های الکترونیکی – حتی کوچک‌ترین وسایل مانند تلفن‌های هوشمند، تیغ‌های برقی یا مسواک‌های بی‌سیم – جزو زباله‌های خطرناک هستند تا بتوان آنها را بازیافت کرد. اما هیچ کس نمی خواهد برای هر قطعه کوچک به انبار بازیافت برود. قانون تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی (ElektroG) یک راه حل ارائه می دهد.

تصریح می کند که سوپرمارکت ها و فروشگاه های تخفیف باید لوازم برقی کوچک را پس بگیرند (منبع: مرکز مصرف NRW). این مقررات از ابتدای سال 2022 اجرایی شده است. دوره انتقالی در حال انجام است 1 جولای 2022 منقضی شده. سوپرمارکت های آسیب دیده باید تا کنون یک نقطه پذیرش مربوطه را ایجاد کرده باشند.