آیا فایل های MP3 به مرور زمان بدتر می شوند؟ از مخترعان پرسیدیم

اگر هنوز این تصور را دارید که آهنگ های MP3 قدیمی شما بد به نظر می رسد، ممکن است دلایل کاملاً متفاوتی وجود داشته باشد. به عنوان مثال، سرعت داده پایین (در گذشته 128 کیلوبیت بر ثانیه یا کمتر به دلایل فضایی رایج بود) – یا صرفاً یک خاطره تجلیل شده: ممکن است آهنگ مورد علاقه خود را از دوران جوانی خود دریافت کرده باشید. سبز با عینک صورتی، بعد از این همه سال، امروز می تواند بسیار متفاوت به نظر برسد.



منبع

نتیجه: باید بنابراین معمولاً جای نگرانی نیست باعث می شود فایل های MP3 کیفیت صدا را از دست بدهند.

سال هاست که تور بارها و بارها در حال غواصی بوده است ترس ها روشن: فایل های MP3 با گذشت زمان داده ها را از دست می دهند – آهنگ های ذخیره شده به معنای واقعی کلمه پوسیده می شوند تا زمانی که فقط هجوم بردن باقی. نمونه اخیر پستی در توییتر است که ادعا می کند فایل های MP3 پس از چند سال به سرعت شروع به تخریب می کنند. یک تکه نان تست که ظاهراً برای مدت طولانی گرم شده است به عنوان مثال عمل می کند:

کاربر “Heathered Pearls” می نویسد که او همه چیز را از مجموعه موسیقی خود “بازخرید” کرد زیرا هیچ یک از آنچه که او داشت “قابل شنیدن” نبود. نان تست سوخته، به اصطلاح. خب – پست نان تست البته یکی است حقه، از جمله انواع اغراق های دیگر و چیزهای دیوانه کننده در نظرات. وقتی از شما پرسیده می شود که چگونه موسیقی خود را به بهترین شکل ذخیره کنید، پاسخ می آید: “FLAC، روی هارد دیسک های حک شده در شیشه”.

Fraunhofer کاملاً واضح است: فایل های MP3 کیفیت خود را حفظ می کنند

اما آیا ذره ای از حقیقت در آن پنهان است، آیا واقعاً نباید نگران حفظ آرشیو موسیقی خصوصی خود باشید؟ ما آن را برای ایمن بودن داریم موسسه فراونهوفر پرسید. در آن زمان، فرمت MP3 در موسسه مدارهای مجتمع، همراه با دانشگاه فردریش-الکساندر ارلانگن-نورنبرگ توسعه یافت. با مهربانی به ما پاسخ داد پروفسور دکتر. یورگن هره، صندلی کدگذاری صوتی، AudioLabs Erlangen. پاسخ او این است:

رمزگشایی بیت استریم MP3 یک فرآیند کاملاً مشخص و استاندارد است که توسط گروه استاندارد ISO/MPEG در سال 1992 تعریف شده است. بنابراین در 10، 20، 30 … سال، بیت‌های MP3 دقیقاً همان صدایی را خواهند داشت که زمانی که کدگذاری شده بودند (البته به شرطی که از دستگاهی استفاده کنید که به درستی کار می‌کند و هیچ مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری نداشته باشد)

لایه صوتی MPEG-1 III (کوتاه: MP3) در حال حاضر بیش از 30 سال سن دارد و با ظهور بازیکنان قابل حمل توانسته است خود را به ویژه در گروه های نوپا نشان دهد. در زمان هایی که موسیقی عمدتاً هنوز بر روی سی دی خریداری می شد، همینطور بود دنده و بسوزانید یک سرگرمی وقت گیر و اتفاقاً یک علم به خودی خود. اما فایل‌های MP3 نه تنها بر روی سی‌دی‌ها و حافظه‌های USB تا به امروز باقی مانده‌اند، فروشگاه‌های آنلاین موسیقی نیز آلبوم‌هایی را با این فرمت ارائه می‌دهند.

فایل های MP3: فقط بعد از 10 سال نویز؟

این شایعه که کیفیت صدای فایل های MP3 بعد از 10 یا 20 سال به طور شنیدنی کاهش می یابد، بارها و بارها در حال پخش است. اما آیا واقعاً می تواند چنین باشد؟ ما از مؤسسه Fraunhofer برای مدارهای مجتمع IIS سؤال کردیم.