چرا من برنامه Corona-Warn-App را از تلفن همراهم پرت می کنم – و شما هم باید این کار را انجام دهید

در حالی که همسایگان ما در فرانسه، دانمارک، سوئیس و دیگر کشورهای اروپایی مدت‌هاست به حالت عادی بازگشته‌اند، آلمان در حال آماده‌سازی پیش‌نویس قانون جدید حفاظت از عفونت (IfSG) است. برای همیشه راننده اشتباه در اروپا باقی می ماند. از ابتدای همه‌گیری مشخص بود که کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت که مسئول پیش‌نویس است، نمی‌تواند حالت وحشت را خاموش کند.

فیلتر قهوه، دستگاه اشعه ایکس و البته ماشین: اختراع آلمانی ها افسانه ای است، همانطور که نگاهی به تاریخ نشان می دهد. با این حال، در گذشته نه چندان دور، همه چیز در مورد اختراعات آلمانی در سطح جهانی بسیار ناچیز به نظر می رسید – به استثنای یکی: ویروس ملی.

گواهی واکسیناسیون رنگی که به واکسینه شده امتیازات بیشتر یا کمتری بسته به رنگ می دهد. شخصاً برای من بسیار شبیه به کشورهای مستبد مانند چین است. برنامه ARD “Weltspiegel” اخیراً نشان داد که این برنامه به کجا منجر می شود (منبع: Tagesschau). در جمهوری خلق، «برنامه سلامت» محلی نیز برای آزار و اذیت و دستگیری افرادی که دوست ندارید استفاده می شود. در بسیاری از شهرهای چین، هیچ چیز بدون رنگ مناسب در برنامه کار نمی کند.

این همراه وفادار من برای دو سال بود: Corona-Warn-App. اما اکنون برنامه از گوشی من خارج می شود. هیچ دلیل فنی وجود ندارد، چیز دیگری معده درد من است.

بنابراین برنامه هشدار کرونا از تلفن همراه من خارج می شود. نه به این دلیل که از نظر فنی بد است – من همیشه از برنامه Corona-Warn-App در برابر منتقدانش دفاع کرده ام – بلکه به این دلیل که احتمالاً در حال تبدیل شدن به ابزاری است که جامعه را تقسیم می کند. من این کار را انجام نمی دهم و شما نیز نباید این کار را انجام دهید.



منبع

زبان ها:آلمانی

این برنامه ها را نباید در هیچ تلفن همراه گم کنید:

اپلیکیشن هشدار کرونا به ابزاری برای تقسیم جامعه تبدیل می شود

تفسیری از Kaan Gürayer.

ویروس کرونا به ویژه در آلمان خطرناک است

با این حال، آنچه جدید است این است که چقدر آسان است وزیر دادگستری بوشمن (FDP) سقوط کرد و Lauterbach تا حد زیادی تغییر و حکومت می کنند. اما شاید چند ضربه ارزان در برابر بلیط 9 یورویی برای لیبرال ها مهمتر از ارزش های لیبرال اساسی باشد.

Lauterbach گواهی های رنگی واکسیناسیون را در برنامه هشدار کرونا اعلام می کند

پیش نویس IfSG با انواع قوانین و مقررات مشکوک همراه است. بزرگترین آنها: افراد واکسینه شده که بیش از 3 ماه قبل واکسینه شده اند از هرگونه الزام استفاده از ماسک در داخل خانه معاف هستند.. لائوترباخ نمی پذیرد که چنین چیزی را به سختی می توان در عمل بررسی کرد، مثلاً هنگام بازدید از رستوران ها یا رویدادهای فرهنگی و ورزشی. در نهایت، سیاستمدار SPD راه حلی برای مشکل آماده کرده است: گواهی واکسیناسیون رنگی (منبع: Berliner Zeitung).