نکات AirPods Pro: 15 نکته که همه قبل از خرید هدفون باید بدانند

AirPods Pro اپل هنوز هم جزو بهترین هدفون های بی سیم واقعی در بازار است. با این حال، قبل از خرید، باید نکات مثبت و منفی از باتری تا مقاومت در برابر آب را مرور کنید که در اینجا به نوبه خود بررسی خواهیم کرد.

Apple AirPods Pro: خریدی ضروری با نگرانی

من در چند سال گذشته هدفون های بی سیم واقعی زیادی در گوشم داشته ام. اگرچه نسل اول AirPods Pro در سال 2019 معرفی شد، اما آنها برای مدت طولانی مورد علاقه من باقی ماندند. در ترکیب با آیفون یا آی پد، تقریباً یک خرید ضروری است. اپل با ترکیب مهم‌ترین ویژگی‌ها به شیوه‌ای درجه یک، بر سر خود ضربه زده است: AirPods Pro سبک، جمع‌وجور، قابل اطمینان، صدا خوب، حذف نویز موثر و استقامت کافی است. با این حال، این نیز قیمت خود را به معنای واقعی کلمه دارد، زیرا …

… با 299 یورو (RRP) AirPods Pro (نسل دوم) اپل هستند به اندازه یک گوشی هوشمند میان رده گران است. هدفون‌های بی‌سیم واقعی ساده که اساساً همان عملکرد را دارند (= پخش موسیقی + هدست) با قیمت 60 یورو و حتی کمتر از آمازون در دسترس هستند. با این حال، از نظر فنی و کیفی، یک شکاف در اینجا وجود دارد.

از نظر قیمت، AirPods Pro به طور کلی فقط در خط میانی قرار دارد، “Pro” در نام را نباید خیلی جدی گرفت. در بخش حرفه ای واقعی (تکنولوژی استودیو و صحنه)، می توانید به راحتی بیش از 1000 یورو برای یک جفت هدفون داخل گوشی مانند “Shure SE846” بپردازید. و این چیزها ارزش هر پنی را دارند.

AirPods Pro نیز می تواند به صورت جداگانه استفاده کنید: یک هدفون در جعبه شارژ می ماند، دیگری در گوش شما. یک سنسور به طور خودکار تشخیص می دهد که کدام نسخه در حال استفاده است. مثلاً گسترده تماس های تلفنی (یا جلسات) با جابه‌جایی به ایرفون دیگر وقتی باتری خالی است، که سپس با شارژ تازه از کیس خارج می‌شود.

برای برخی از کاربران، AirPods Pro اولین هدفون درون گوشی است حذف نویز (ANC). برخی قبلاً کاهش نویز فعال را از مدل‌های روی گوش مانند Bose QuietComfort 45 یا Sony WH-1000XM4 می‌دانند. ANC AirPods Pro کاملاً در این سطح نیست، در اینجا هدفون های بزرگ از بخش برتر بی نظیر هستند.

صدای سه بعدی واقعی (“Spatial Audio”) از هدفون هیچ مشکلی در AirPods Pro ندارد. هم فیلم ها و هم موسیقی (زنده) می توانند به طرز شگفت انگیزی زنده به نظر برسند، به خصوص به این دلیل که حرکات سر در نظر گرفته می شود. همانطور که اغلب در مورد اپل اتفاق می افتد، هیچ تنظیمات پیچیده ای برای این مورد نیاز نیست، اگر منبع منبع درست باشد و برنامه سازگار باشد، عملکرد می تواند بلافاصله استفاده شود. خوب است بدانید: اگر تجربه فراگیر را دوست ندارید، می توانید در هر زمانی به حالت معمولی تغییر دهید. استریو به عقب برگرد این به ویژه از طریق مرکز کنترل در iOS سریع است.

در صورت نیاز، ویدیوی جعبه گشایی AirPods Pro ما را در بالا بررسی کنید.

هدفون باید متصل باشد (باز کردن قاب شارژ کافی است) تا این منو ظاهر شود. در اینجا می توانید تخصیص سنسورهای فشار روی دسته ها را تغییر دهید یا حذف نویز را خاموش کنید.

خودتان را گول نزنید: در برخی مواقع، باتری های داخلی با استفاده روزانه شارژ می شوند از دست دادن کارایی. تعویض به دلیل ساخت و ساز عملا غیرممکن است، به بیان سخت، یک “محصول یکبار مصرف” است – حداقل پس از چند سال استفاده. حداقل …

برای استفاده از AirPods Pro (نسل اول، 2019) با دستگاه iOS مانند iPhone یا iPad، حداقل iOS 13.2 لازم است. اگر کاملاً می خواهید با نسخه قدیمی سیستم عامل تلفن همراه بمانید، باید از خرید آن خودداری کنید. اینها الزامات AirPods Pro اپل هستند:

iPhone یا iPod touch با iOS 13.2 یا جدیدتر iPad با iPadOS 13.2 یا بالاتر اپل واچ با watchOS 6.1 یا جدیدتر Apple TV با tvOS 13.2 یا بالاتر مک با macOS 10.15.1 یا بالاتر

با AirPods Pro (نسل دوم، 2022)، اپل می گوید که “آخرین نسخه iOS یا iPadOS” مورد نیاز است. در غیر این صورت، آنها همچنین “به عنوان هدفون بلوتوث با دستگاه های اپل با نرم افزارهای قدیمی تر و با دستگاه هایی از سایر تامین کنندگان، اما با عملکرد محدود” کار می کنند.

آستین های سیلیکونی AirPods Pro سفارشی ساخته شده اند – دارای صفحه نمایش گرد و غبار کوچک و یک پیوست بیضی شکل، که روی محفظه هدفون بسته شده است. سازمان بهداشت جهانی جایگزین نیازها باید آن را مستقیماً از اپل خریداری کنند یا حداقل مطمئن شوند که آداپتورها به طور خاص برای AirPods Pro طراحی شده اند.

نسل دوم AirPods Pro که در سپتامبر 2022 ارائه شد، دارای یک حسگر لمسی است که می‌توان از آن برای کنترل صدا با حرکت انگشت استفاده کرد.

هدفون‌های بی‌سیم واقعی از تولیدکنندگان دیگر اغلب برنامه مخصوص به خود را دارند که می‌توان هدفون را در آن پیکربندی کرد. از طرف دیگر AirPods Pro در منوی بلوتوث دستگاه متصل پیکربندی شده است. آن را اینجا در آیفون پیدا کنید: تنظیمات > بلوتوث > AirPods Pro > «i»

هدفون های بی سیم واقعی متعددی وجود دارند که می توانند با لمس کار کنند. AirPods Pro شبیه به هم هستند، اما یک تفاوت اساسی دارند: ساقه ها به فشار حساس هستند، اما به لمس های ساده مانند صفحه نمایش گوشی هوشمند (ضربه) واکنش نشان نمی دهند، بلکه فقط به آن واکنش نشان می دهند. فشار سبک با دو انگشت این به طور موثر از ورودهای نادرست جلوگیری می کند – به عنوان مثال با تنظیم ساده هدفون. ای کاش تولیدکنندگان هدفون بیشتری چنین جزئیات مفیدی را در محصولات خود قرار می دادند.



منبع

حتی اگر AirPods Pro همراهان عالی برای آیفون باشد، می‌توانید از هدفون‌های بی‌سیم واقعی اپل با اندروید استفاده کنید، برای مثال با گلکسی S10 سامسونگ. ما برای این کار راهنما نوشته ایم. حتی حذف نویز کار می کند، اما جفت شدن کمی پیچیده تر است.

در اینجا می توانید محدوده تحویل AirPods Pro (نسل اول) را مشاهده کنید. مهم است بدانید: این است منبع تغذیه گنجانده نشده است (محیط زیست متشکرم). کابل لایتنینگ به USB-C است، بنابراین می توان آن را به مک بوک با سوکت USB-C یا منبع تغذیه مربوطه وصل کرد. راه حل دیگر: شما به سادگی یک آداپتور برق + کابل را از iPhone یا iPad خود بگیرید. نکته اصلی این است که انتهای لایتنینگ وجود دارد و می توان آن را در جعبه شارژ AirPods Pro قرار داد.

AirPods Pro (نسل اول، 2019) هستند محافظت شده از عرق و آب (IPX4)، بنابراین برای استفاده ورزشی (عرق‌آور) در فضای باز (باران) نیز توصیه می‌شوند. با این حال، این فقط در مورد هدفون ها صدق می کند، نه در مورد جعبه شارژ!
با AirPods Pro (نسل دوم، 2022) که در سپتامبر ارائه شد، هم هدفون و هم کیس شارژ ضد آب هستند.

برخی از دارندگان ادعا می‌کنند که وقتی می‌خواهید AirPods Pro را از قاب بیرون بیاورید، «سخت گرفتن» است. ممکن است اینطور باشد – اما فقط در صورتی که ندانید چگونه آن را به درستی انجام دهید: انگشت شست روی قاب قرار می گیرد، انگشت اشاره هدفون را در جهت شست به جلو هل می دهد (به انیمیشن مراجعه کنید). همیشه کار می کند و یکی از هدفون ها هرگز به طور تصادفی نمی افتد.

… کاربر سرویس اپل را نیز دارد که از باتری های فرسوده مراقبت می کند. با این حال، برای این کار هزینه ای دریافت می شود “سرویس باتری” در مجموع تا 165 یورو. 65 یورو برای هر گوشی و 65 یورو دیگر برای کیف شارژ. گزینه پیشنهادی در اینجا AppleCare+ برای هدفون است.

میزان صدای موسیقی یا فیلم قابل تنظیم است نه مستقیماً به AirPods Pro (نسل اول) قوانین – به سادگی هیچ دکمه ای برای این وجود ندارد. این قبلاً در مورد ایرپادهای معمولی وجود داشت و برای برخی از کاربران آزاردهنده است. بنابراین شما باید پخش کننده را مجددا تنظیم کنید، به عنوان مثال روشن آیفون با دکمه های افزایش/کاهش صدا یا در Apple TV با کنترل از راه دور. این واقعیت که سیری در صورت لزوم می تواند به طور دائم فعال شود، منجر به یک گزینه عملیاتی جدید و راحت می شود. آدم می تواند “هی سیری” تماس بگیرید و از دستیار دیجیتال بخواهید صدا را تغییر دهد. بسیار کاربردی است، برای مثال اگر دست آزاد ندارید: «Hey Siri، حجم صدا تا 70 درصد» یا «Hey Siri، پخش موسیقی را متوقف کن».

با AirPods Pro جدیدتر (نسل دوم)، صدا را می توان با کشیدن ساقه تنظیم کرد.

اما: اولین معرفی اپل از نظر ANC می تواند به راحتی با هدفون های داخل گوشی دیگری که این عملکرد را ارائه می دهند، همراهی کند. سفر در متروی برلین بسیار قابل تحمل تر است، قطعاً می توانید “در آرامش” به موسیقی گوش دهید. با این حال، AirPods Pro سکوت مطلق را ارائه نمی دهد – اما هیچ سازنده ای تا کنون موفق به انجام آن نشده است.