مشکل گران قیمت در ایستگاه های شارژ: رانندگان خودروهای الکترونیکی هزینه برق استفاده نشده را پرداخت می کنند

دلایل مشکلاتی که برخی از آنها سال هاست وجود دارد: بسیاری از ایستگاه های شارژ سریع به طور مستقل کالیبره نشده اند. در واقع، اختلاف بین مقدار برق پرداخت شده و انرژی واقعی شارژ شده باید تنها 1 درصد باشد. اما بسیاری از ارائه دهندگان فقط می توانند رویای چنین تحمل خطای پایینی داشته باشند (منبع: Handelsblatt).

اما عجله ای وجود ندارد، زیرا معاینه دولتی چشم خود را می بندد – به نفع توسعه سریع زیرساخت های شارژ. اگر از همان ابتدا روی ایستگاه های شارژ کالیبره شده (سریع) اصرار دارید، “زیرساخت شارژ در آلمان از بین خواهد رفت”توماس شاد از اداره وزن و اندازه گیری ایالت باواریا می گوید.

تا زمانی که ایستگاه‌های شارژ آسیب‌دیده مقاوم‌سازی شوند، BMWi کاهش قیمت را در آنجا یا حتی توصیه می‌کند برق را به صورت رایگان تامین کنید. انجمن فدرال مصرف کنندگان نیز این درخواست را دارد، اما این تنها در موارد استثنایی انجام می شود. در پایان، این مصرف کنندگان هستند که در مراحل اولیه به یک خودروی الکتریکی روی آورده اند که این صورت حساب را متحمل می شوند. فشار سیاسی برای ایجاد یک تغییر سریع به ویژه برای کسانی که مطابق با نیات دولت عمل می کنند گران تمام می شود.



منبع

اگر شما یک خودروی الکترونیکی رانندگی می کنید، به یک زیرساخت شارژ خوب نیاز دارید. اما هرج و مرج صدور صورت حساب در هزاران ایستگاه شارژ آلمان حاکم است. دلیل آن معلوم است که شکایت برطرف نمی شود، نور خوبی نمی افکند.

رانندگان خودروهای الکترونیکی بیشتر پرداخت می‌کنند: نقطه ضعف راه‌اندازی سریع

هزاران ایستگاه شارژ در آلمان غیرقانونی هستند. اما بخش‌های خودرو و انرژی و همچنین دولت به سمت دیگری نگاه می‌کنند. هرج و مرج در ایستگاه شارژ می تواند هر بار که خودروی الکترونیکی جدید شارژ می شود تشدید شود روی قیمت تاثیر منفی می گذارد با این حال، تنها جایگزین ایجاد زیرساخت شارژ بسیار کندتر خواهد بود.

مشکل: اگر رانندگان خودروهای الکترونیکی در یک پمپ غیر کالیبره پر شوند، به سختی می توانند مطمئن باشند که چه مقدار از برق پرداخت شده در واقع به باتری خودرو ختم می شود. بسیاری از تولیدکنندگان موافقند که از نقطه نظر فنی نمی توان به طور کامل از تلفات شارژ جلوگیری کرد. اما کالیبراسیون آن را تضمین می کند شما فقط هزینه ای را می پردازید که خودرو الکترونیکی واقعاً شارژ می کند.

این به کنتورهای برق دقیق تری نسبت به کنتورهای فعلی در ایستگاه های شارژ سریع نیاز دارد. ایستگاه های استاندارد شارژ سریع قانونی در آلمان هستند فقط از چهار ارائه دهنده تایید شده: ABB، پورشه، Compleo و Alpitronic. سایر ارائه دهندگان مانند EnBW، Ionity یا Tesla اغلب استانداردهای قانونی را رعایت نمی کنند.

ایستگاه های شارژ کالیبره نشده، منجر به توقف شارژ غیر ضروری گران می شود

در سال 2023، بسیاری از چیزها قرار است تغییر کند، از جمله در مورد خودروهای الکترونیکی. اما آیا ایستگاه های شارژ کالیبره شده شامل می شوند؟

وزارت اقتصاد فدرال (BMWi) در سال 2021 توضیح داد که بسته به ایالت فدرال بین یک سوم تا یک چهارم ایستگاه های شارژ کالیبره نشده اند بود.