سیل تبلیغات در آیفون؟ برنامه مخفی اپل برای کسب درآمد بیشتر

تبلیغات، تبلیغات در همه جا: تاکنون کاربران آیفون در امان مانده اند. اما این می تواند در آینده تغییر کند. گفته می شود که اپل در حال برنامه ریزی یک حمله تبلیغاتی بزرگ است. صحبت از میلیاردها دو رقمی است که شما می خواهید به علاوه آن را دریافت کنید.

سیب

آیفون 13 پرو فعلی 1149 یورو قیمت دارد. خریداران می توانند انتظارات زیادی برای این قیمت داشته باشند: عملکرد سطح بالا، طرز کار درجه یک و البته به روز رسانی طولانی نرم افزار. چیزی که اپل هرگز تبلیغ نکرد اما همیشه بخشی از بسته آیفون بود: تقریباً بدون تبلیغات. در حالی که برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی کاربران خود را با تبلیغات بمباران می‌کنند، اپل همیشه عقب‌نشینی کرده است. اما این ممکن است در آینده تمام شود.

اپل باید تبلیغات بیشتری را در برنامه های خود برنامه ریزی کند

این نوآوری ها در iOS 16 در دسترس هستند:

واکنش کاربران آیفون یا آیپد چگونه است؟

به گفته مارک گورمن، کارشناس داخلی مشهور اپل، این شرکت آمریکایی می تواند تغییر در استراتژی به سمت تبلیغات درون برنامه ای بیشتر (منبع: خبرنامه Power-On اثر مارک گورمن). اپل تاکنون با تبلیغات در اپلیکیشن های خود سالانه حدود 4 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. تیم تبلیغاتی مایل است این مبلغ را بیش از دو برابر کند. هدف: یک فروش دو رقمی میلیاردی با تبلیغات در اپلیکیشن های اپل.

برای رسیدن به این مبلغ، اپل باید تبلیغات را در برنامه های خود به طور گسترده گسترش دهید. سازنده آیفون اخیرا اولین قدم را برداشته و تبلیغات بیشتری را در اپ استور خودش اعلام کرده است. به گفته گورمن، برای مثال، می توان تصور کرد که اپلیکیشن نقشه های اپل تبلیغات دریافت کند. اگر “سوشی” را در آنجا جستجو کنید، ممکن است لیستی از رستوران های محلی ژاپنی را دریافت کنید. پس از آن اپل برای رتبه اول در پیشنهادات، درست مانند گوگل امروز در جستجو یا Yelp، پول دریافت می کند.

تمرکز بیشتر بر تبلیغات درون برنامه ای می تواند برای اپل نتیجه دهد. از این گذشته، مدت زمانی که مشتریان آیفون یا سایر دستگاه های اپل خود را تعویض می کنند، بیشتر و طولانی تر می شود. تبلیغات راه دیگری برای تنوع بخشیدن به جریان های درآمدی است. اگر کاربران آیفون یا آیپد در آینده بیشتر با تبلیغات مواجه شوند، آن را دوست خواهند داشت یا خیر، موضوع دیگری است.



منبع