موفقیت بزرگ گوگل: گوشی های هوشمند پیکسل فروش خوبی دارند

در رتبه دوم قرار دارد سامسونگ با 26 درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل 3 درصد بوده است. از 8.7 به 9.0 میلیون گوشی هوشمند گلکسی فروخته شد (منبع: Canalys).

گوگل با پیکسل 6 و نسخه پرو، دو گوشی هوشمند بسیار جالب و مجهز را در اکتبر 2021 معرفی کرد. هر دو هستند استقبال خوبی از سوی مشتریان شدهمانطور که ارقام جدید در بازار تلفن همراه آمریکای شمالی نشان می دهد. طبق مطالعات Canalys، گوگل توانسته است سهم بازار خود را در این کشور طی یک سال دو برابر کند.

برخلاف رقابت قدرتمند اپل و سامسونگ، دوبرابر کردن سهم بازار هنوز برای گوگل بسیار آسان است: از 1 درصد به 2 درصد رسید. در سه ماهه دوم سال در آمریکای شمالی بودند حداقل 800000 دستگاه فروخته شده است. در سه ماهه مشابه سال قبل، تنها 200000 مشتری از ایالات متحده آمریکا، مکزیک و کانادا تلفن همراه گوگل را انتخاب کردند.

در اینجا نحوه مقایسه پیکسل 6a با پیکسل 6 آمده است:

آمریکای شمالی: آیفون ها بر بازار تسلط دارند

با این حال، گوگل فقط می تواند رویای اعداد اپل در آمریکای شمالی را ببیند. آیفون‌ها 52 درصد سهم را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که یک سال پیش این سهم 48 درصد بود. بین آوریل و ژوئن، 18.5 میلیون نفر از مردم آمریکای شمالی یک آیفون جدید خریداری کردند.

همانطور که ارقام جدید نشان می دهد پیکسل 6 (پرو) بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. اگرچه رقابت اپل، سامسونگ و سایر سازندگان هنوز به وضوح در پیش است، گوگل اکنون توانسته سهم بازار خود را در آمریکای شمالی دو برابر کند.

گوگل

گوگل: تلفن‌های پیکسل محبوبیت فزاینده‌ای دارند

موتورولا در آمریکای شمالی رکود دارد و 3.1 میلیون دستگاه فروخته شده باقی می ماند. TCL مجبور شد با ضرر خود کنار بیاید، در اینجا از 2.0 به 1.8 میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته شده است – شاید تولید کننده چینی به زودی توسط گوگل پیشی بگیرد.



منبع

سهم بازار گوگل ممکن است در سه ماهه سوم به افزایش خود ادامه دهد. در همین حال، با Google Pixel 6a، یک تلفن همراه دیگر از سری 6 موجود است، و همچنین داشتن ارزانتر است نسبت به Pixel 6 (Pro).