ترافیک زمستانی هیچ مشکلی برای خودروهای الکترونیکی ندارد – در این شرایط

رانندگان خودروهای الکترونیکی باید در زمستان با آنها بیایند از دست دادن شدید برد استرومر آنها را محاسبه کنید. مشکل به خوبی شناخته شده است، زیرا درایو الکتریکی به سختی گرمای اتلاف تولید می کند که بتوان از آن برای گرم کردن استفاده کرد. در عوض، انرژی برای این کار مستقیماً از باتری می آید و دیگر برای کیلومترهای بیشتر در دسترس نیست. متأسفانه ID.3 فولکس‌واگن نشان می‌دهد که چقدر تفاوت‌ها در محدوده تابستان و زمستان می‌تواند زیاد باشد.

علاوه بر محدوده، قیمت بهترین استدلال برای خودروهای الکترونیکی است:

نکاتی برای خودروهای الکتریکی: ADAC واقعاً شما را گرم می کند

دلیل: “خروجی گرمایش در 1.5 تا 2 کیلووات ساعت آنقدر کم است که هیچ کس نگران یخ زدن در ترافیک در ماشین برقی نیست – به شرطی که با شروع ترافیک، باتری تا حد زیادی تخلیه نشده است. در یک مورد شدید بسیار نادر، که در آن رانندگان مجبورند 10 ساعت در یک شب سرد (منهای 10 درجه) در خودروی الکترونیکی بمانند، کل مصرف 15 تا 20 کیلووات ساعت است – مقداری که خودروهای الکترونیکی مدرن به راحتی می توانند در آن ذخیره کنند. باتری .

مقایسه نشان می دهد که تفاوت های آشکاری در گرمایش در خودروهای الکترونیکی وجود دارد. (منبع تصویر: ADAC)

وقتی بیرون واقعاً سرد می‌شود، زانوهای بسیاری از راننده‌های ماشین الکترونیکی می‌لرزد – گاهی اوقات از ترس. از آنجایی که مصرف برق خودروهای برقی در زمستان به طرز محسوسی افزایش می‌یابد، ترس از برد دوباره سر زشت خود را به دنبال دارد. اما این نباید مشکلات زیادی ایجاد کند، حداقل این چیزی است که ADAC فکر می کند.

خودروهای الکترونیکی: ADAC رانندگان را از نگرانی در مورد ترافیک در زمستان رها می کند

اما رانندگان خودروهای الکترونیکی نیازی به نگرانی زیادی ندارند. ADAC در یکی به این نتیجه می رسد مطالعه 7 خودروی برقی. از آنجا که در بدترین حالت، استرومر نیز عملکرد خوبی دارد، مصرف گرمایش قابل توجه است، اما همچنان کم است: «حتی اگر مجبور شوید یک شب کامل را در یک ماشین برقی در ترافیک تحمل کنید، تا حد مرگ یخ نزنکارشناسان باشگاه اتومبیل را به طور خلاصه بیان کردند.

یک ماشین الکترونیکی اجاره کنید و یک جایزه زیست محیطی دریافت کنید

ADAC مدل های مختلف از خودروهای کوچک تا طبقه متوسط ​​را بررسی کرد. فولکس‌واگن e-UP، رنو زوئی، فیات 500e، فولکس‌واگن ID.3، هیوندای کونا الکترو، تسلا مدل Y و یک دستگاه BMW iX. دومی در 12.5 دقیقه (در دمای بیرونی منفی 10 درجه) فضای داخلی را به 20 درجه می رساند. از طرف دیگر مدل Y، e-UP و Zoe حتی پس از گذشت بیش از 40 دقیقه در کل فضای داخلی به دمای مورد نظر نرسیدند.

ADAC چندین درس از مقایسه می گیرد: سازندگان خودروهای الکترونیکی باید حتی بیشتر به عایق بندی خوب در مدل های خود توجه کنند. به این ترتیب می توان تلفات حرارتی را به حداقل رساند و خروجی گرمایش را کاهش داد. برای رانندگانی که انرژی بیشتری برای جاده می خواهند، کارشناسان استفاده از حالت اکو را توصیه می کنند. این از باتری محافظت می کند و حرارت خروجی را کاهش می دهد. اگر می خواهید گرم باشید، باید بیشتر به گرمایش صندلی و فرمان اعتماد کنید، به جای گرم کردن کل فضای داخلی.



منبع