به این ترتیب می توانید از شر زباله های الکترونیکی خلاص شوید

از 1 ژانویه 2022، تعهدات سختگیرانه ای برای بازپس گیری دستگاه های الکترونیکی وجود دارد که در تجارت آنلاین اعمال می شود، اما همچنین برای هر کسب و کاری که دستگاه های الکترونیکی را به طور مداوم یا حداقل گاهی اوقات (سوپرمارکت ها) می فروشد.

آیا نمی خواهید اخبار دیگری در مورد فناوری، بازی ها و فرهنگ پاپ را از دست بدهید؟ تست و راهنمای فعلی ندارید؟ سپس ما را در فیس بوک یا دنبال کنید توییتر.





منبع اگر می خواهید وسایل الکترونیکی کوچکتر را دور بریزید، اغلب آنها را در سطل زباله می اندازید. البته، اگر بخواهید از شر ماشین لباسشویی خلاص شوید، این امکان پذیر نیست. جدای از آن، چیزی شبیه به این چیزی جز پایدار نیست. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از شر زباله های الکترونیکی خود خلاص شوید و حتی گاهی اوقات کاری خوب انجام دهید.

مشاور

به عنوان آخرین اقدام، همچنان می توانید دستگاه های الکترونیکی معیوب را در محل زندگی خود دفع کنید. در همه شهرها و شهرداری ها مؤسساتی مانند «مرکز بازیافت» یا «مرکز بازیافت» وجود دارد که می توانید ماشین لباسشویی و سایر لوازم برقی بزرگ را خودتان تحویل بگیرید.

GIGA توصیه می کند

مقالات جالب تر

نظرسنجی: بازسازی شده یا نو؟

در برخی مکان ها ظروف جمع آوری وسایل کوچک وجود دارد که می توانید زباله های الکترونیکی را تا اندازه مشخصی در آنها دفع کنید. مزیت این روش این است که این زباله ها نه تنها به صورت حرفه ای بازیافت می شوند، بلکه شهرها و شهرداری ها نیز غرامت مالی به میزان قابل توجهی دریافت می کنند. به ازای هر صندوق پر شده پول نقد وجود دارد که به عنوان درآمد اضافی به آن محل می رسد.

گزینه دیگر دفع وسایل الکترونیکی با جمع آوری آنها توسط شرکت های دفع زباله است. مشابه جمع آوری زباله های حجیم، در اکثر موارد می توانید از طریق تلفن، ایمیل یا با استفاده از فرم درخواست جمع آوری کنید. در زمان توافق شده، یک وسیله نقلیه می آید و دستگاه های الکترونیکی شما را شارژ می کند.

اندازه دستگاه های الکترونیکی که باید دور ریخته شوند با ابعاد شکاف محدود می شود. توسترها یا رادیوها بدون هیچ مشکلی جا می شوند، جاروبرقی یا کیس کامپیوتر می تواند مشکل ساز باشد. دستگاه ها می توانند 20-30 سانتی متر ارتفاع و حدود 70 سانتی متر طول داشته باشند.

این روشی است که زباله های الکترونیکی را دفع می کنید

وسایل الکترونیکی را خودتان دور بیندازید یا آنها را جمع آوری کنید

به عنوان مثال، اگر سوپرمارکت شما گهگاهی توستر، جاروبرقی یا رایانه ارائه می دهد، در شرایط خاصی مجبور است دستگاه های الکترونیکی را پس بگیرد و آنها را به صورت رایگان دور بیندازد. با این حال، این فقط در صورتی اعمال می شود که منطقه فروش سوپرمارکت حداقل 800 متر باشد2 مقدار.

دستگاه‌های الکتریکی از بخش‌های زیادی تشکیل شده‌اند که می‌توان آنها را به چرخه مواد برگرداند یا حتی در زباله‌های معمولی قرار نمی‌گیرد. ما توضیح می دهیم که چگونه زباله های الکترونیکی را دفع می کنید و کجا می توانید ماشین لباسشویی، رادیو یا تلویزیون قدیمی را تحویل دهید.

بازگرداندن وسایل الکترونیکی در فروشگاه ها و آنلاین

بسیاری از خرده فروشان آنلاین بزرگ از شرکت های دفع خارجی استفاده می کنند.

تحت هیچ شرایطی نباید فقط دستگاه ها را در خیابان قرار دهید و شاید روی آنها بنویسید “به صورت رایگان”. اگر اینطور باشد خیلی جاها جریمه های بالایی دارند.

ظروف جمع آوری وسایل کوچک – زباله های الکترونیکی را دور بریزید و کارهای خوبی انجام دهید

خرده فروش آنلاین همچنین باید دستگاه های الکترونیکی را پس بگیرد – حتی اگر مساحت فروش یا انبار و حمل و نقل آنها حداقل 400 متر است2 بزرگ است. برای دستگاه های دارای a طول لبه بیش از 25 سانتی متر آنها باید در محل فروش از شما بپرسند که آیا هنگام تحویل یک دستگاه قدیمی باید همراه خود داشته باشید.

قوانین بازپس گیری زباله های الکترونیکی

  • نمایندگی های فروش تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی حداقل 400 متر2 مانند بقالیکه گهگاه لوازم الکترونیکی می فروشند و الف فضای خرده فروشی از 800 متر2 باید وسایل الکترونیکی قدیمی را بپذیرد و آنها را به درستی دفع کند.
  • هست مساحت فروش یا موقعیت مکانی یک فروشنده لوازم الکتریکی کمتر از 400 متر2، او باید مال شما باشد دستگاه ها را قبول نکنید. همین امر در مورد بقالی های کمتر از 800 متر نیز صدق می کند2 دارای فضای خرده فروشی
  • با واسطه ها یا نمایندگی های بازار آمازون فضای ذخیره سازی دستگاه ها اعمال می شودبدون توجه به فروشنده و معمولاً بیش از 400 متر است2. بنابراین شخصی که دستگاه های خود را از طریق آمازون می فروشد و آنها را از آنجا ارسال می کند، برای مثال، هنوز باید دستگاه های الکترونیکی قدیمی را پس بگیرد.
  • به اصطلاح قانون “0:1”. بیان می کند که فروشنده دستگاه های الکتریکی تا حداکثر طول لبه 25 سانتی متر باید بدون نیاز به خرید دستگاه دیگری یا نشان دادن رسید، مشتری را بپذیرد.
  • هستند دستگاه های بزرگتر از 25 سانتی متر طول لبه، قانون “1:1”.: در این مورد آنها فقط باید دستگاه های الکترونیکی را پس بگیرند که دستگاهی از همان نوع نو خریداری شود.
  • این فرض قوی است دستگاه های کثیف ممکن است رد اراده.
  • را پذیرش و دفع به رایگان اتفاق افتادن. با این حال، شما مجبور هستید شماها را هزینه ی حمل و نقل به عهده گرفتن.

با این حال باتری ها و آکومولاتورها در این ظروف جمع آوری جایی ندارند. به دلیل خطر آتش سوزی احتمالی، باید آنها را از قبل جدا کرده و باتری ها را دور بیندازید، مثلاً با انداختن آنها در جعبه های مجموعه سوپرمارکت.

همچنین می توانید وسایلی مانند ماشین لباسشویی، خشک کن یا یخچال را در آگهی های eBay یا eBay قرار دهید. بنابراین ممکن است چیزی برای آن تهیه کنید و دستگاه ها در خانه شما تحویل بگیرند.