بخاری فن دار، پمپ حرارتی، گاز طبیعی و نفت

اگر فرصتی برای نصب نیروگاه بالکن دارید، حتما باید این کار را انجام دهید:

پس باید چکار کنید؟

در هر صورت، همه ما باید پول بیشتری برای انرژی بپردازیم. تا حدودی، ما آن را در دست خود داریم که واقعا چقدر بیشتر خواهد بود. پتانسیل پس انداز در هر خانواری بدون نیاز به یخ زدن وجود دارد. بخاری ها برای راحتی تنظیم شده اند، نه کارایی. اگر آن را تغییر دهید، می توانید هزینه های اضافی را تحت کنترل نگه دارید. بخاری فن راه حلی نیست.



منبع

با افزایش قیمت برق و گاز، این تفاوت تقریبا ثابت خواهد ماند. نفت گرمایش و گندله نیز گران می شوند. گرمایش منطقه ای می تواند در سطحی باقی بماند، اگرچه تعداد زیادی از خانوارها در آلمان متصل نیستند. اکثر خانوارها با گاز یا نفت گرم می شوند. را اگرچه پمپ های حرارتی نیز با برق کار می کنند، اما بسیار کارآمد هستند. اما اگر خانه جدیدی نمی سازید، احتمالاً به سختی فرصت نصب پمپ حرارتی را خواهید داشت. به خصوص نه در آپارتمان.

قیمت انرژی در آلمان در حال حاضر به شدت افزایش یافته است و در اکتبر 2022 دوباره به شدت افزایش خواهد یافت. اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، ممکن است در دام هزینه بیفتید. چنین تله هزینه یک بخاری فن است. همانطور که Statista به وضوح نشان می دهد آنچه که در ابتدا به نظر می رسد یک روش ساده و ارزان برای گرم کردن اتاق ها در زمستان است، نه تنها برای شبکه برق آلمان، بلکه برای کیف پول نیز یک خطر است. هزینه گرمایش با بخاری فن دار بیش از دو برابر گاز طبیعی یا روغن گرمایشی است:

گرم کردن با بخاری فن ایده خوبی نیست (منبع تصویر: Statista)

زمستان پیش رو چالش بزرگی برای آلمان خواهد بود. وابستگی به گاز روسیه بسیار زیاد است، بنابراین بسیاری از مردم از یخ زدن در زمستان می ترسند. این تضمین می کند که بخاری های فن دار یک رونق واقعی را تجربه می کنند. مقایسه با سایر انواع گرمایش مانند پمپ های گاز، نفت یا حرارت نشان می دهد که چرا استفاده از بخاری های فن دار راه حل مناسبی نیست.

گرمایش با بخاری فن بسیار گران است

خانه ام را هم با گاز گرم می کنم. برای من همیشه اجتناب از هزینه های غیر ضروری مهم بوده است، بنابراین آپارتمان خود را برای نیازهای کم انرژی بهینه کرده ام. این در واقع بسیار ساده است:

  • به عنوان مثال، فقط باید درها و پنجره ها را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها را می کشند و آب بندی می کنند یا خیر.
  • بیایید به بخاری گازی هم نگاهی بیندازیم. من فقط منحنی گرمایش را کمی تغییر دادم و در مقایسه با پارسال بدون یخ زدن 25 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کردم.
  • به طور کلی باید مراقب مصرف خود باشید. به جای حمام سریع دوش بگیرید. دست ها را می توان با آب سرد نیز شست وگرنه هر بار بخاری باید روشن شود و گاز زیادی مصرف می شود.
  • بهتر است در خانه یا آپارتمان پلیور بپوشید و دما را کمی پایین بیاورید. برای هر درجه کمتر، چند درصد در انرژی صرفه جویی می کنید و هزینه ها را کاهش می دهید.
  • ترموستات های هوشمند نیز کمک می کنند. آنها به شما کمک می کنند تا با دقت بسیار بیشتری گرم کنید و همچنین می توانید در صورت فراموشی گرمایش را از راه دور خاموش کنید.