با مهمترین ترندهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ آشنا شوید

وقتی منابع مختلف را چک کنید و از متخصصان بخواهید که ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنند، ممکن است با موضوعات و فناوریهای گوناگونی روبرو شوید ولی شک نکنید که تمام این منابع و افراد روی یک سری از موضوعات و ترندها اتفاق نظر دارند. اتومبیلهای خودران هم یکی دیگر از ترند های مجله خبری fudzilla تکنولوژی ۲۰۲۲ هستند. واقعیت افزوده هم به هدست نیاز دارد ولی دنیای واقعی پیرامون ما را حفظ میکند و یک سری چیزهای مجازی به این دنیا اضافه میکند. هوش مصنوعی، یکی از ترندهای مهم تکنولوژی در سالهای اخیر بوده ولی رشد و پیشرفت آن متوقف نشده و دارد روز به روز بیشتر میشود. فناوری یادگیری ماشین (Machine Learning)، زیرمجموعه هوش مصنوعی است که در تمام صنایع نفوذ کرده و تحولات مهمی ایجاد کرده است. اتوماسیون یکی از مهمترین فناوریهای جهان است که تقریباً در زندگی اکثر انسانها وارد شده و جا خوش کرده است. درست است که امنیت سایبری، یک فناوری نوظهور به حساب نمیآید و مدتهاست که از آن صحبت میشود ولی همیشه در حال رشد و پیشرفت است و اخیراً توسعه خوبی را تجربه کرده است. از طرفی تهدیدها هم همواره در حال نو شدن هستند و اگر متخصصان امنیت سایبری، مراقب نباشند، همه چیز به باد خواهد رفت.

یکی از ترندهایی که در آینده اسم آن را بیشتر خواهیم شنید، هایپر اتوماسیون است که میتواند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و نرم افزار را با هم ترکیب کند و سرعت انجام و کیفیت کارها را بیشتر کند. این فناوریها، ماهیت کسب و کارها را متحول میکند و به شرکتها کمک میکند که بتوانند داراییهای دیجیتال خودشان را مدیریت کنند. میخواهیم بدانیم که در سالهای پیش رو کدام فناوریها قرار است بیشتر دیده شوند و نقش مهمتری ایفا کنند. متخصصان برای کاهش پیامدهای زیست محیطی، تصمیم گرفتند روی فناوریهای پاک کار کنند. در سالهای اخیر بلاکچین و فناوریهای دفتر کل توزیعشده به یکی از مهمترین ترندهای تکنولوژی تبدیل شده است و این روندها در ده پیش رو هم ادامه خواهد داشت. کلان داده یا اصطلاحاً بیگ دیتا، یکی از ترندهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ و سالهای بعد از آن خواهد بود. آیا تاکنون در مورد زمینههای فوق مطالعه داشتهاید؟ در صورتی که به مباحث فناوری علاقه دارید و میخواهید به یک درآمد عالی برسید، سعی کنید در یکی از زمینههای فوق کار کنید و به تخصص عالی برسید. تغییرات اقلیمی، تنها یکی از نتایج بیاحتیاطی بشر در رفتار با منابع طبیعی است.

در این مقاله تلاش کردیم با چند مورد از معروفترین ترندهای تکنولوژی در سال ۲۰۲۲ آشنا شویم. در صورتی که شما هم در این زمینه کنجکاو هستید و میخواهید با فناوریهای روز دنیا آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید. در ادامه این بخش از مقاله تصمیم داریم به آن دسته از ترندهای تکنولوژی که اکثراً روی آن اتفاق نظر دارند بپردازیم. با این فناوری، خیلی از وسایل و اشیائی که با آن سر و کار داریم با قابلیت اتصال وای فای ساخته میشوند؛ به این معنا که قابلیت اتصال به اینترنت و یکدیگر را دارند. زندگی انسان با وجود تکنولوژی به قدری راحت و آسوده شده است که دیگر بدون کوچکترین حرکت و تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند، میتوانیم خیلی از کارهای خود را انجام دهیم. به عنوان مثال شرکت گلدمن ساکس از عرضه الگوریتمهای رایانش کوانتومی برای انجام امور مالی در سالهای آتی خبر داد.

مارک زاکربرگ، به خاطر اهمیت همین فناوری بود که اسم مجموعه خودش را از فیسبوک به مجله خبری fudzilla متا تغییر داد. متاورس از دو واژه متا (فرا) و ورس (مخفف Universe به معنا جهان یا دنیا) ساخته شده و به طور کلی به معنای فرادنیا است. دو مورد از ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) هستند. متاورس یکی از مهمترین ترند های تکنولوژی ۲۰۲۲ محسوب میشود. این خودروها طرفداران زیادی دارند و بسیاری از افراد منتظر عرضه این محصول شگفتانگیز به بازار هستند. اینترنت اشیاء میتواند در آینده لوازم خانگی، خودروها و سایر وسایل را دربربگیرد. این فناوری میتواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی ما و اقتصاد جهانی بگذارد. در سالهای پیش رو هم فناوری، در مرکز توجه خواهد بود و تمام تلاش خود را میکند که زمین را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند. این فناوری، زیرمجموعه یادگیری ماشین است که در آن شبکههای عصبیِ مصنوعی میتوانند طیف وسیعی از اطلاعات را یاد میگیرند. پیشبینیها نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۵، بازار هوش مصنوعی تا ۱۹۰ میلیارد دلار رشد خواهد کرد. اینترنت نسل پنجم (۵G) یکی از شبکههای بینظیر است که باعث میشود سرعت انتقال داده تا ۲۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش یابد.