باتری لیتیوم یون من چقدر دوام می آورد؟

تا حدود 2000 چرخه شارژ مقاومت باتری های مدرن را بدون کاهش قابل توجه ظرفیت شارژ. برخی از باتری های لیتیوم یونی حتی می توانند تا 3000 بار شارژ را تحمل کنند. اگر از استاندارد برد 300 کیلومتری که در بالا ذکر شد استفاده کنیم، به فاصله نظری 600000 کیلومتر می رسیم.

باتری یک ماشین الکتریکی از بسیاری جهات قلب هر استرومر است. در اینجا می توانید دریابید که باتری خودروی الکترونیکی شما چه مدت شما را از A به B می برد، آیا شارژ سریع عمر مفید را کاهش می دهد و برای حفظ باتری چه کاری می توانید انجام دهید.

تحرک

باتری خودروی الکترونیکی من چند چرخه شارژ را می تواند مدیریت کند؟

یک اطلاعیه: WLTP مخفف عبارت انگلیسی “رویه تست وسایل نقلیه سبک هماهنگ شده در سراسر جهان” است و یک روش اندازه گیری برای تعیین آلاینده های اگزوز و همچنین مصرف سوخت و برق وسایل نقلیه را توصیف می کند.

حتی اگر خودروهای الکترونیکی از نظر ظرفیت با هم تفاوت داشته باشند، اما در یک چیز مشترک هستند: باتری‌هایشان باید بارهای بالا مقاومت و برای تمام عمر ماشین. تولید کنندگان جداگانه ارائه می دهند گارانتی باتری از 120000 کیلومتر (داچیا) تا 240000 کیلومتر (تسلا) یا مدت زمان 8 سال. با این حال، احتمال زیادی وجود دارد که خودروی الکترونیکی شما به این زودی ها تمام نشود.

در عین حال باید باتری را تعویض کنید هرگز به طور کامل تخلیه نمی شود. مانند گوشی هوشمند شما، خودرو با شارژ 50 تا 70 درصد راحت‌ترین احساس را دارد. با این حال، تا زمانی که از تخلیه عمیق، یعنی حالت زیر 20 درصد اجتناب کنید، به باتری کمک بزرگی می کنید.

آیا شارژ سریع به باتری آسیب می رساند؟

در محاسبه نمونه خود، یک عامل را حذف کردیم: شارژ کامل برای باتری ایده آل نیست و در صورت امکان باید از آن اجتناب کرد. ایده آل است که فقط از باتری استفاده کنید تا 80 درصد و بارها آن را بارگیری کنید.

برد و عملکرد خودروهای الکترونیکی تا حد زیادی به اندازه باتری آنها مربوط می شود. صرفه جویی در خودروهای الکترونیکی مدرن بین 40 تا 100 کیلووات ساعت. ظرفیت ذخیره سازی خودرو به نوع وسیله نقلیه بستگی دارد. طبق گفته Auto Bild، مرسدس EQS با برد WLTP تا 785 کیلومتر دورترین را دارد. در یک ماشین کوچک سبک تر، تعداد به طور قابل توجهی کمتر است. مانند پیش فرض برد حدود 300 کیلومتری در سال های اخیر با هم برابر شده است.

خرابی های طولانی تر می تواند به باتری ماشین الکترونیکی شما آسیب برساند. اگر از قبل می دانید که باید ماشین را برای مدت طولانی پارک کنید، باید آن را در مکانی خشک و سرپوشیده پارک کنید. همچنین مطمئن شوید که باتری حدود 50 درصد شارژ شده باشد. اگر خودرو برای چندین ماه پارک شده است، باید گهگاه باتری را چک کنید و در صورت لزوم آن را تا 60 درصد شارژ کنید.

بله، آنها نیز دمای بیرون مخزن انرژی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر در مناطق سردسیری زندگی می کنید، توصیه می کنیم بلافاصله پس از سفر، خودرو را شارژ کنید. این به این دلیل است که موتور هنوز کمی گرم است و راحت تر شارژ می شود. وقتی هوا گرم است فرق می کند. در اینجا می توانید در مورد اثرات گرمای محیط بر خودروهای الکترونیکی بخوانید:

آیا می توانم تسلا خود را گلوله کنم؟

برخی از خودروهای تسلا در حال حاضر دارند بیش از 800000 کیلومتر سرپوشیده. خودروها خاموش شدند، اما باتری هرگز مشکلی نداشت (منبع: Automobilwoche).

صرفه جویی در باتری ماشین الکتریکی: شما می توانید این کار را انجام دهید!

پر شود یا درایو خالی؟

GIGA توصیه می کند

بیشترین خوانده شده مقالات تحرک



منبع

شما همچنین می توانید این کار را با جعبه دیواری در خانه انجام دهید، مانند خانه Mobility سیستم مدیریت هوشمند باتری از خودروی الکترونیکی خود به طور کامل استفاده کنید. کنترل خودکار اطمینان می دهد که باتری شما به آرامی و به طور یکنواخت تا مقدار ایده آل 80 درصد شارژ می شود. این سیستم همچنین زمانی که دمای محیط در نوسان است به کار می آید.

آیا دمای محیط نقشی دارد؟

در حالی که شارژ سریع بسیار راحت است، اما هر از چند گاهی باید تعویض شود شارژ خروپف قطع شود هر از چند گاهی با شارژ آهسته به باتری خود استراحت دهید و از شما تشکر خواهد کرد.