ایکس باکس هیچ شانسی ندارد – پلی استیشن برتر است

ایکس باکس می تواند به راحتی با آمار فروش پلی استیشن همراهی کند، این دیگر یک راز نیست – حتی اگر مایکروسافت سال ها از انتشار آمار رسمی خودداری کرده باشد. حتی اتحادیه اروپا هم می داند که سونی بسیار برتر از رقیب مستقیم خود است. و در یک بیانیه رسمی، بار دیگر نشان داده شده است که ایکس باکس چقدر از پلی استیشن در اروپا عقب است.

پلی استیشن 5

کمیسیون اتحادیه اروپا به وضوح می گوید: سونی همچنان برتر از مایکروسافت است

به نظر می رسد که شرکت آمریکایی روزهای سختی را به خصوص در اروپا سپری می کند حداقل این همان چیزی است که اخیراً توسط مارگرت وستاگر، که به عنوان کمیسر اتحادیه اروپا برای رقابت عمل می کند و نقش خود را در تأیید ادغام Activision-Blizzard-Microsoft در کمیسیون اتحادیه اروپا ایفا می کند، نشان می دهد (منبع: ec.europa.eu):

PS5 یا بهتر بگوییم ایکس باکس؟ از شما در مورد کنسول مورد علاقه تان پرسیدیم:

احتمالا مایکروسافت به فروش کنسول های ایکس باکس اهمیتی نمی دهد

حتی مایکروسافت هم این واقعیت را پنهان نمی کند که در جنگ کنسول ها با نینتندو و سونی شکست خورده است، اگر فقط به آمار فروش نگاه کنید. اما این نباید برای شرکت مهم باشد. بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت بیشتر روی جذاب کردن Game Pass برای گیمرها متمرکز است، خواه آنها در قمار گوشی های هوشمند، رایانه شخصی یا ایکس باکس.

مایکروسافت آن را آسان ندارد. در حالی که سری ایکس باکس یک کنسول واقعا قوی با انواع ویژگی های قوی است و از نظر فنی با PS5 برابری می کند، این شرکت نمی تواند با پلی استیشن 5 از رقیب مستقیم سونی بهتر عمل کند.

یک یافته کلیدی این بود که مجموع سهم بازار مایکروسافت و اکتیویژن در اروپا به طور کلی پایین بود. تنها زمانی که به بخش‌های خاصی مانند بازی‌های شوتر نگاه می‌کنید، بیش از 20 درصد به دست می‌آورید. و وقتی نوبت به کنسول ها می رسد، سونی حدود چهار برابر دستگاه های پلی استیشن مایکروسافت ایکس باکس می فروشد

کاملاً محتمل است که سری ایکس باکس نیز چنین باشد آخرین کنسول کلاسیک مایکروسافت و نسل بعدی این شرکت منحصراً به استریم بازی و مواردی از این دست متکی است. در هر صورت، این مرحله ما را غافلگیر نمی کند، زیرا به نظر می رسد استراتژی فعلی مایکروسافت آماده شدن برای چنین سناریویی است.



منبع