این در حال حاضر امکان پذیر است

یک نیروگاه بالکن در واقع در یک مدار بسته کار می کند و فقط به روش خاصی کار می کند: برق تولیدی مستقیماً مصرف می شود و مازاد آن به اپراتور شبکه داده می شود. شما می توانید با یک ژنراتور خورشیدی از این امر جلوگیری کنید. اینو امتحان کردم

نیروگاه بالکن را به باتری مجهز کنید

اگر نیروگاه بالکن من انرژی بیشتری نسبت به مصرف من در کل خانه تولید کند، می توانم ذخیره انرژی اضافی در باتری ژنراتور خورشیدی، با فعال کردن ژنراتور خورشیدی از طریق سوکت وای فای. به سادگی وصل کردن آن به دیوار کار نمی کند، زیرا همیشه به طور خودکار شارژ می شود. به همین دلیل است که یک سوکت WLAN در این بین مورد نیاز است. از طریق برنامه انرژی خود از اینورتر می توانم ببینم نیروگاه برق بالکن من چقدر برق تولید می کند و می توانم از برنامه EcoFlow برای تنظیم سرعت شارژ باتری از طریق سوکت استفاده کنم.

نیروگاه بالکن من تولید می کند در روزهای آفتابی تا 3 کیلووات ساعت، که من به طور کامل از آن استفاده نمی کنم، اگرچه در دفتر خانه کار می کنم و کامپیوتر من تمام روز کار می کند. یخچال و سایر مصرف کنندگان نیز تمام انرژی را مصرف نمی کنند و ماشین ظرفشویی یا ماشین لباسشویی فقط یک بار در هفته کار می کند. بنابراین من به طور منظم انرژی می بخشم. می‌توانستم آنها را به‌طور موقت بدون تلاش زیاد ذخیره کنم و حداقل در دفتر از آنها استفاده کنم.

طبق سوابقم که دارم 141 کیلووات ساعت از نیروگاه بالکن من در یک سال گذشت. یعنی حداقل 42 یورو با قیمت برق 30 سنت. همانطور که برق بیشتر و بیشتر گران می شود، این باید با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا کند. من یک ژنراتور خورشیدی به طور خاص برای این کار نمی‌خرم. اما اگر به هر حال می خواهید یکی داشته باشید، این یک مورد استفاده اضافی خواهد بود. اما من مدلی با حداقل 1 کیلووات ساعت و به احتمال زیاد حتی 2 کیلووات ساعت انتخاب می کنم.

چرا این همه تلاش؟

یک ژنراتور خورشیدی نیز می تواند این کار را انجام دهد را می توان به روش کلاسیک از طریق یک سوکت شارژ کرد. منبع تغذیه انرژی را به راحتی از هر پریز در خانه که از طریق نیروگاه بالکن تامین می شود، دریافت می کند. در حالت ایده آل، سیستم خورشیدی کوچک 600 واتی شما انرژی زیادی تولید می کند که در هیچ جای دیگری از آن استفاده نمی کنید. به جای اینکه به آنها غذا بدهید و آنها را تحویل دهید، می توانید به سادگی آنها را با نیروگاه بردارید. ژنراتور خورشیدی فقط یک مصرف کننده اضافی است که شما به جای اینکه آن را به تامین کننده برق بدهید با انرژی خورشیدی تغذیه می کنید.

یک خودآزمایی

با EcoFlow River 2 Pro، می‌توانید از نمایشگر استفاده کنید تا ببینید دقیقاً چه انرژی وارد و خارج می‌شود. (منبع تصویر: GIGA)
راه حلی که در بالا توضیح داده شد نیاز به خلاقیت و کار دارد، اما کنترل آن باید بسیار آسان باشد، به خصوص در تابستان، زمانی که منظومه شمسی برق زیادی تولید می کند. پس از همه، من قبلاً بیت کوین را با جریان اضافی استخراج کرده ام و این کار کرده است. بنابراین اگر ژنراتور خورشیدی اپلیکیشن داشته باشد و سرعت شارژ آن قابل کنترل باشد امکان پذیر است.

من این را با EcoFlow River 2 Pro امتحان کردم. از طریق اپلیکیشن و امکانی که وجود دارد برای تنظیم دستی سرعت بارگذاری، در واقع بسیار ساده است. من به سادگی نوار برق را که در واقع در پریز دیواری است، به ژنراتور خورشیدی وصل کردم. ژنراتور خورشیدی را دوباره به پریز وصل کردم. رایانه شخصی، مانیتور، چراغ، بلندگو، شارژر و هر چیز دیگری از طریق ژنراتور خورشیدی اجرا می شود.

همه چیز را می توان با EcoFlow River 2 Pro از طریق برنامه تنظیم و نظارت کرد. (منبع تصویر: GIGA)

تمام اطلاعات در مورد نیروگاه بالکن را می توان در ویدیو یافت:

آیا اصلا ارزشش را دارد؟

یک سیستم خورشیدی کوچک پلاگین در واقع برای ذخیره برق تولید شده در نظر گرفته نشده است. به معنای کلاسیک، این به هیچ وجه قابل تغییر نیست، زیرا این تنها راه برای گرفتن تایید از اپراتور شبکه است. هنوز یک مسیر انحرافی وجود دارد، چگونه شما برق بیش از حد تولید شده را نمی دهید. برای این کار می توانید از باتری معروف به ژنراتور خورشیدی یا نیروگاه استفاده کنید. نیروگاه بالکن دست نخورده باقی مانده و طبق معمول کار خود را انجام می دهد. با نیروگاه، فقط اطمینان حاصل می کنید که الکتریسیته اضافی تولید شده را جذب می کنید و آن را از دست نمی دهید.

وقتی خورشید می تابد، نیروگاه بالکن من انرژی زیادی تولید می کند که نمی توانم به طور کامل از آن استفاده کنم. (منبع تصویر: GIGA)

من هنوز آرزو می کنم که در نقطه ای سیستمی وجود داشته باشد که در آن نیروگاه بالکن و یک ژنراتور خورشیدی بتوانند به طور مستقیم با هم ارتباط برقرار کنند و همه چیز به طور خودکار اجرا شود. اما این در آلمان با وضعیت قانونی فعلی برای نیروگاه های بالکن امکان پذیر نیست. راه حل من که در اینجا توضیح داده شده است در حال حاضر بهترین راه است.



منبع

این نه تنها در مقیاس کوچک با یک نیروگاه بالکن کار می کند، بلکه در صورت نداشتن باتری، با یک سیستم خورشیدی روی پشت بام نیز کار می کند. به جای اینکه انرژی را ارزان بفروشید، می توانید حداقل بخشی از آن را در یک ژنراتور خورشیدی ذخیره کرده و از آن استفاده کنید.

برای من، کل این امکان ذخیره موقت برق از نیروگاه بالکن بسیار هیجان انگیز است، زیرا بسیاری از مردم یک ژنراتور خورشیدی خریداری کرده اند که احتمالاً فقط می خواهند در مواقع اضطراری، یعنی در صورت خاموشی، از آن استفاده کنند. به خصوص در ترکیب با یک نیروگاه بالکن یا یک ماژول خورشیدی، گزینه های بسیار بیشتری برای تولید برق بدون نیاز به خرید آن وجود دارد.

این هست همه بسیار دست و پا گیر است و اجتناب ناپذیر است که من گاهی اوقات برق را نیز از شبکه می کشم. اما این مشکلی نیست، زیرا من از آن استفاده نمی کنم، اما آن را در باتری ذخیره می کنم و می توانم دوباره از انرژی استفاده کنم. به این ترتیب، اساساً می‌توانم دفترم را با همه مصرف‌کنندگان خودکفا کنم.