اولین iMac با صفحه نمایش 5K هنوز هم باید توسط بسیاری از کاربران استفاده شود و به نظر می رسید که آینده خوبی ندارد. اما این باعث نمی شود که اپل این ماشین حساب که زمانی نوآورانه بود را در لیست محصولات منسوخ قرار ندهد. برای صاحبان، این با اطلاعات مهم همراه است.

سیب

اما این آینده امیدوار کننده در حال حاضر متعلق به گذشته است، زیرا همراه با تعدادی از رایانه های دیگر، اولین iMac با صفحه نمایش 5K از سال 2014 متوقف شده و در لیست محصولات منسوخ قرار می گیرد (منبع: اپل). اگر این رایانه اکنون نیاز به تعمیر دارد، اپل دیگر نمی تواند و نمی خواهد کمک کند. زیرا اپل دیگر قطعات یدکی را برای این کامپیوتر در دسترس قرار نمی دهد. نه اپل و نه ارائه دهندگان خدمات مجاز نمی توانند مک را تعمیر کنند. بنابراین مالکان تنها هستند و فقط می توانند شانس خود را در کارگاه های مستقل امتحان کنند.

هنگامی که اپل اولین iMac Retina 5K را در سال 2014 به جهان ارائه کرد، شگفت‌انگیز بود – بنابراین این همان چیزی است که به نظر می‌رسد، iMac آینده. سریع و با وضوحی که تاکنون وجود نداشته است. طبقه‌بندی: حتی آی‌مک فعلی با تراشه M1 هم نمی‌تواند با صفحه‌نمایش با رزولوشن «فقط» ۴۴۸۰ در ۲۵۲۰ پیکسل در مقابل تراشه M1 کار کند. 5120 x 2880 پیکسل در iMac با صفحه نمایش 5K.

اولین iMac با صفحه نمایش 5K دیگر در اپل قابل تعمیر نیست

متأسفانه، اما متأسفانه تغییر نمی کند. پس از همه، اولین iMac با صفحه نمایش 5K در حال حاضر دارد 8 سال زیر کمربندش. متأسفانه macOS Ventura فعلی دیگر به طور رسمی پشتیبانی نمی شود. آخرین به روز رسانی بزرگ دو سال پیش با macOS Big Sur بود.

منسوخ شده در مقابل Vintage در اپل