برخی از دارندگان آیفون گزارش می دهند که iOS 16 برای آنها مشکل آزاردهنده ایجاد می کند. پس از به‌روزرسانی، آنها دیگر از طریق Face ID شناسایی نمی‌شوند. هنوز مشخص نیست که چرا این مشکل رخ می دهد و کدام آیفون ها تحت تأثیر قرار گرفته اند.

سیب

iOS 16: آیفون ها دیگر صاحبان را نمی شناسند

اینکه دقیقا چگونه خطا رخ می دهد هنوز مشخص نشده است. همچنین هنوز مشخص نیست که کدام مدل های آیفون پس از به روز رسانی به iOS 16 تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در Reddit، یک کاربر با iPhone X خود در انجمن های اپل مشکل دارد دارندگان آیفون 13 پرو مکس گزارش شده است. یکی دیگر به فروشگاه اپل رفت، جایی که کارمندان گفتند که نقص سخت افزاری است، حتی اگر Face ID قبل از به روز رسانی به خوبی کار می کرد.

iOS 16 از اواسط سپتامبر 2022 برای آیفون ها در دسترس است. تقریباً از آن زمان، گزارش‌هایی از کاربران مبنی بر اینکه Face ID مشکلاتی را ایجاد می‌کند ظاهر می‌شود. آیفون شما با پیغام خطا گزارش می دهد که شناسه چهره در دسترس نیست بودن. توصیه می کنیم به جای آن Face ID را «بعداً» تنظیم کنید. به نظر نمی رسد که تنظیم مجدد مشکل را برطرف کند.

در ویدیو: اینها ویژگی های جدید iOS 16 هستند.

مشکلات Face ID: اپل فقط نکات کلی دارد

در حال حاضر نسخه قبلی iOS باعث شد برخی از کاربران دیگر نتوانند از Face ID استفاده کنند. با این حال، این نسخه بتا برای iOS 15.7.1 بود، نه نسخه نهایی توزیع شده سیستم عامل (منبع: Apple Insider).

اپل هنوز بیانیه رسمی ارائه نکرده است. در صفحه راهنما، گروه فقط نکات کلی را برای مشکلات Face ID ارائه می دهد. به عنوان مثال، کاربران باید توجه داشته باشند که دوربین جلوی آیفون شما پوشیده نیست. تنظیمات نیز باید بررسی شود و آخرین نرم افزار نصب شود.